PDA

View Full Version : Mid countour schakelbaar maken?



AvU
18 september 2008, 21:01
Hallo,
De gitarist van de band waar ik in speel vroeg aan mij of ik de mid countour op zijn versterker schakelbaar kon maken via de foot. Ik meende van wel maar nu ik naar het schema kijk wordt het toch iets lastiger. Heeft iemand hiervoor een goede oplossing?

Het schema:
http://www.fender.com/support/amp_schematics/pdfs/FM212_Schematic.pdf

groeten Arjan van Uem

Einzeln
18 september 2008, 21:16
De s3 schakelaar naar buiten brengen?

AvU
18 september 2008, 21:21
Ja, dat snap ik. maar het nadeel is dan dat je hem dan niet met de hand meer kan schakelen en het zou mooi zijn als die op beide manieren schakelbaar is.

AvU
18 september 2008, 22:09
Nog een vraagje: zo te zien zal het toch moeten om het gewoon doormiddel van één schakelaar te doen? ik heb namelijk nog een 6 pins footswitch en dan kan ik de andere kant gebruiken voor een LED.

grt. Arjan

Negative K3 fan
18 september 2008, 22:10
dat is best te doen hoor... met een switching jack.

AvU
18 september 2008, 22:20
Verklaar u nader ;)

Negative K3 fan
23 september 2008, 19:37
door de switching jack zorg je ervoor dat hij voetschakelbaar en op de amp zelf schakelbaar is door de schakelaar op de amp te bypassen als de voetschakelaar is ingeplugd.

pietjeekes
23 september 2008, 23:59
kan je ook niet gewoon de schakelaar parrallel over de gewone schakelaar plaatsen.
wel doormiddel vna een jacjk parrallel over de te overbrugge schakelaar te plaatsen zodat je je footswitch daar op kan aansluiten?



greetz pietjeekes

Frits van Mourik
24 september 2008, 00:50
Vraag me af, of die amp het leuk vind, als er ineens tig meter kabel aan z'n darmen wordt geknoopt...
IMHO is het beter, om het schakelwerk door een simpel inpandig relaisje te laten doen.

jelledevos
25 september 2008, 11:52
relais of optocoupler idd ;)