PDA

View Full Version : Klassieke gitaar



iron maarten
18 september 2008, 20:06
Hallo

Ik ben aan het neuzen naar een nieuwe klassieke gitaar, voor klassieke 16/17/18e eeuwse werken.
Hij moet lekker licht spelen (dus niet hard drukken op de snaren) en een mooie zuivere klank hebben.
Mijn budget ligt rond de 250/300 eur.

Ik heb o.a. yamaha in gedachten

Ik zou zeggen, gooien jullie eens iets in de groep.
Vriendelijke groet
Maarten

Pais
18 september 2008, 20:20
Als het gaat om klassieke gitaren, zou ik niet direct aan Yamaha denken! Het kan zijn dat het prima gitaren zijn hoor, maar Spanje loopt nog steeds voorop als het gaat om klassieke gitaren.

Er is een paar topics terug een soortgelijke vraag gesteld (waar ook weinig reacties op kwamen dus verwacht er niet te veel van :seriousf: )
Guitarra Buena in Amsterdam en Casa Benelly in Den Haag zijn voorbeelden van winkels met een ruime collectie klassieke gitaren. Je zou gewoon eens wat moeten proberen. Merken als Alhambra, Esteve, Almansa etc zijn populair in jou prijsklasse.

Zjef
18 september 2008, 20:49
Merken als Alhambra, Esteve, Almansa etc zijn populair in jou prijsklasse.
Hieraan kan ik Cuenca toevoegen. Laatst hoorde ik zelfs vertellen dat Alhambra, Almansa en Cuenca uit dezelfde fabriek komen...

Tiessie
18 september 2008, 21:05
tja ik had daar inderdaad ook inforamtie om gevraagd maar idem maar een reactie maar wel een reactie waar ik wat mee kan dus wat dat betreft ... :-)

humbucker
18 september 2008, 21:11
Probeer ook Prudencio Saez eens. Heb er zelf ook 1, Mahonie klankkast en hals met Cedar bovenblad. En dat klinkt erg mooi. Bovendien speelt ie erg lekker :)

iesiediesie74
21 september 2008, 09:16
Ik heb deze gitaar aageschaft, volgens mijn leraar zit er een erg mooi geluid in.
Ben er zelf ook wel tevreden mee.


http://www.feedback.nl/?b=MRCABC1&a=49

LaurentB
21 september 2008, 13:31
Omdat mijn tweede klassieke gitaar er gelijk een was die erg goed was heb ik er daarna nooit meer zoveel geprobeerd, maar enige tijd geleden had ik twee gitaarleerlingen die een Elmira (van de Tsjechische Strunalfabrieken) hadden gekocht, ook iets van in de 200 euro. Klonken heel behoorlijk, alhoewel ook hier dus opvallend was dat de een duidelijk iets beter klonk dan de ander, terwijl het dezelfde modellen waren. Altijd proberen dus!

Alberto
22 september 2008, 18:29
Hieraan kan ik Cuenca toevoegen. Laatst hoorde ik zelfs vertellen dat Alhambra, Almansa en Cuenca uit dezelfde fabriek komen...

Ik heb al jaren een Cuenca. Prima gitaar met een warme klank. Een aanrader in die prijsklasse.

mundoloco
9 oktober 2008, 20:55
In jouw budget zou ik zeggen Alhambra, model Iberia. Klinkt niet meteen als de gitaar van Paco Peña, Andrés Segovia, Pepe Romero of John Williams, maar... value for money met frisse hogen, warme diepen, mooie sustain en lichte toets. Beetje oefenen en Recuerdos de la Alhambra klinkt er subliem op.
Gezien de datum van je posting ben je misschien al voorzien. Zo niet, probeer 'm. Succes, Ruud, MundoLoco.

Nico2
14 oktober 2008, 22:09
Ik heb deze gitaar aageschaft, volgens mijn leraar zit er een erg mooi geluid in.
Ben er zelf ook wel tevreden mee.


http://www.feedback.nl/?b=MRCABC1&a=49


Ik heb ook een gitaar van die bouwer en die heeft inderdaad een heel mooi geluid !
Ik heb ff in mn gitaar gekeken en ik heb ook die C1 :D we hebben dus gewoon de zelfde gitaar. Ik heb m trouwens niet bij feedback gekocht maar bij een muziek handel in hilversum.

Git Aar
7 juli 2009, 19:31
Mij is laatst in een bekende gitaarwinkel verteld dat Rodriqeuz absoluut beter is dan Alhambra.
Het zou ook kunnen dat ze meer aan een Rodriqeuz verdienen. Daarom hecht ik er niet zoveel waarde aan de mening van een verkoper.

Advies op een gitaarforum lijkt me daarom (meestal) onafhankelijker, en daarom waardevoller. Kennis genoeg lijkt me.