PDA

View Full Version : Elementen Stratocaster



Paulusstrat
18 september 2008, 18:20
Hoi

Ik heb 3 Evans Elementen in me stratocaster uit 1978( Zware Body dus).

maar ik zit met wat kleine problemen. Het hals element kan niet zo ver naar voren als de brug element. omdat dan de snaar tegen het element aankomt op de 21 noot.

ook vraag ik me af of de het brug element harder moet klinken dan het middel element en of deze even ver van de snaren af moeten zitten?

Het zijn overkapte elementen zeg maar zoals lace.

Mr.Fingers
18 september 2008, 18:33
neen, ze moeten allemaal ongeveer even hoog staan, dit omdat de amplitude van de snaar bij de halspickup groter is als bij de brugpickup, waardoor op als je identieke elementen op dezelfde hoogte zet, de halspickup het luidst zal zijn. Dit wordt gecompenseerd doordat de brugpickup "heter" is, en het signaal beter oppakt.

Conclusie, alle elementen ongeveer even ver van de snaren zetten.

Eko
18 september 2008, 19:02
En ze hoeven niet allemaal als een toren zo hoog te staan. Ze kunnen desnoods bijna in de body verdwijnen en nog werken. Alleen je signaal wordt minder.

barno
18 september 2008, 21:43
En ze hoeven niet allemaal als een toren zo hoog te staan. Ze kunnen desnoods bijna in de body verdwijnen en nog werken. Alleen je signaal wordt minder.

... signaal minder luid maar vaak beter van klank (puurder)

Eko
19 september 2008, 07:24
Barno , dat klopt. Bij mijn strats staan de elementen gelijk met de slagplaat. De geluidskwaliteit is stukken beter.