PDA

View Full Version : (Naar mijn mening) te hoge actie



toon-
18 september 2008, 17:55
Hallo,
Sinds ik op mijn (ondertussen al niet meer zo) nieuwe gitaar speel, merk ik dat ik meer moeite heb met snel up- en downpicking. Ik denk dat dit aan de actie ligt, die van mijn andere gitaar is in ieder geval lager. De afstand tussen de 12de fret en de toets is een kleine 3mm. Als mijn meetresultaten kloppen tenminste :)
Kan ik de actie zelf lager zetten of moet ik hem toch maar naar de winkel brengen?
Misschien niet onbelangrijk om te weten, de gitaar heeft een floyd rose.

Alvast bedankt :)

Eko
18 september 2008, 18:17
De aktie verlagen of verhogen kun je best zelf leren. Het kan echter best ingewikkeld worden als je niet echt weet hoe het moet. Als je niet heel erg bekend bent met de werking van trussrods , zadels en brug, laat het dan in een winkel doen.

pasqual
18 september 2008, 19:17
je kan de floyd rose in zijn geheel omlaag zetten m.b.v. van de studs. nadeel is wel dat je het beste de snaren ontspant omdat anders de messen ( je kantelpunten van de brug ) onnodig gaan inslijten. dit wil je niet omdat als gevolg van slijtage je floyd niet meer goed terug komt op het "nulpunt".

ander nadeel is dat je steeds na het verstellen de snaren weer moet spannen om te controleren of je actie naar wens is. mocht je dit te ver gaan, vraag dan iemand die er ervaring mee heeft. misschien is er iemand hier bereid om je te helpen?

groeten Pasqual.