PDA

View Full Version : Wah Wah vraagje



Funkblaster
18 september 2008, 17:36
Even een vraagje: Ik ben het in het bezit van een Budda wah. Prachtig ding voor clean maar wanneer ik wat harder aan sla krijg ik een soort 'oversturing'. Ook klinkt ie niet geweldig met overdrive en high gain. Zijn er oplossingen en/of modificaties om dit probleem te verhelpen?

RiffMeister
19 september 2008, 14:13
Ik heb wel's gespeeld met een Budda en ik heb toen nooit problemen gehad met zowel oversturing op clean en ook niet dat'ie niet klonk met een overdrive. Dus; Waar in de chain staat'ie dan? hoe veel output heeft jouw gitaar (actief/passief?)

Maar mocht je'm kwijt willen, stuur dan maar een PM :)

bastiaanvanbeek
19 september 2008, 14:20
Ik heb zelf een Dunlop CryBaby wah en ik heb precies hetzelfde. nou speel ik op een gitaar met humbuckers (Les Paul), dat is waarschijnlijk de oorzaak. heb je al eens op de nek Pickup geprobeerd?? In iedergeval, als je een gitaar met humbuckers hebt, ligt het waarschijnlijk daaraan.

Funkblaster
19 september 2008, 23:54
hij staat helemaal vooraan in de chain, direct na m'n gitaar. Ik speel met een gitaar met een p90 in de neck en een humbucker in de brug (duesenberg starplayer tv).

bastiaanvanbeek
20 september 2008, 15:20
ik heb t is met een stratocaster geprobeerd (singelcoil) en dan heb je die oversturing veel minder. het komt gewoon door de humbuckers, die zijn gewoon veel krachtiger en oversturen sneller. wat je wel kunt doen is als je de wah wah aan zet, je volume knop wat terug draaien.

Thom TK
20 september 2008, 19:38
Ik heb die wah ook ooit getest op high gain maar vond hem niet echt wat. Dan kun je beter een RMC Wizzard wah nemen, maarja...
Van mods weet ik niks, maar als hij je niet bevalt zou ik hem gewoon inruilen voor een andere.

Funkblaster
20 september 2008, 20:36
zou het vervangen van de potmeter misschien ook kunnen leiden tot het gewenste resultaat? heb niet echt verstand van dit soort dingen. ik zou hem niet graag weg doen, het geluid op zich is echt geweldig, het is alleen die lichte 'oversturing' die me dwars zit

AoDf
23 september 2008, 17:25
Ook klinkt ie niet geweldig met overdrive en high gain. Zijn er oplossingen en/of modificaties om dit probleem te verhelpen?

Haal je de oversturing direct uit je (buizen)amp of gebruik je pedaaltjes hiervoor? Mijn wah klinkt ook niet altijd even lekker als er drive-pedaaltjes tussen wah en versterker staan. Als ik de alleen de overdrive van mijn versterker alleen gebruik klinkt de wah beter. M.a.w. als je clean een lekkere wah-sound hebt hoeft het niet altijd te betekenen dat wanneer je (eventueel via pedalen) overstuurd speelt je wah hetzelfde reageert/klinkt, tenminste, dat is mijn bevinding.


Edit:
Zit net ff een foto van de inhoud van een Budda wah te bekijken, het helpt wellicht om de bias weerstand van de eerste transistor te verhogen. Is nu 390 Ohm, naar 470 Ohm of 510 Ohm ofzo. Betreft de weerstand linksonderin op de eerste foto. Zijn de standaardwaardes voor meeste Vox/Dunlops. Lagere waardes geven meer gain/bas, misschien gaat ie daardoor een beetje over zijn nek met jou output van je gitaar. Zit trouwens een pcb met een Dunlop merklogo erop in die dingen. Lijkt identiek als de dunlops van een euro of 80. Aardig overpriced in dat geval voor alleen true bypass en misschien ander spoeltje..

http://i13.tinypic.com/6p05ftt.jpg