PDA

View Full Version : Digitech RP250 probleem



Jim Haagmans
18 september 2008, 15:43
Probleemstelling: De koptelefoon-output van mijn digitech rp250 werkt niet meer. Het apparaat doet het verder gewoon prima, nergens problemen. Alleen komt er simpelweg geen geluid uit de koptelefoonuitgang, wat nogal kut is aangezien ik hier in Tilburg verder niets heb om over te spelen. Vermeldt dient te worden dat de adapter kapot is geweest, en ik nu een vervangende universele adapter van de mediamarkt heb. Deze is gewoon op 8,4(ofwel 9) volt schakelbaar, en heeft 2000ma (waar de digitech 1300 van nodig heeft). De adapter voldoet volgens mij dus ook gewoon aan de eisen, en nogmaals, het apparaat werkt verder prima.

Iemand enig idee? het is echt heel vervelend, heb van alles geprobeerd.

RoelTM
18 september 2008, 17:03
ik heb de 350, ik weet alleen niet of het volgende hetzelfde is...
maar als je naar 'pick up' gaat, (waar je SC > HB of HB > SC kunt kiezen)

en daar aan een aantal knoppen draait. ik kan daar o.a. het volume van het inkomende USB geluid enzo aanpassen...
misschien dat je zo iets kunt vinden?

en anders, weet je zeker dat je oordoppen niet kapot zijn , of het stekkertje er niet helemaal in zit?

Jim Haagmans
18 september 2008, 17:20
Nee, daar kan ik iets dergelijks niet wijzigen. De oordoppen werken verder prima en het kabeltje zit er ook zeker weten goed in.. kom er echt geen wijs uit :(

zeppo
19 september 2008, 12:31
Stuur eens een mailtje naar Digitech ...

ponq
19 september 2008, 13:02
ongetwijfeld ten overvloede: je vervangende adapter levert ook AC (wisselspanning) zoals de originele?

Jim Haagmans
19 september 2008, 13:22
ongetwijfeld ten overvloede: je vervangende adapter levert ook AC (wisselspanning) zoals de originele?

Daarmee weet ik niet precies wat je bedoelt. Achterop staat bij input ac100-240V. Lijkt me dus wel.

Swan
19 september 2008, 13:23
kan je hem niet openschroeven om te kijken of er soms aan t plugje n draadje is losgekomen?

ponq
19 september 2008, 13:27
Daarmee weet ik niet precies wat je bedoelt. Achterop staat bij input ac100-240V. Lijkt me dus wel.

Dat is de input, die is in NL meestal AC.

Het gaat om de output van de adapter. Is dat 9V (of 8,4 zoals jij zegt) AC of DC. Soms staat er een symbool. Gelijkspanning is dan een =. Wisselspanning is soms een golfje, of een streepje met puntjes er onder.

iWishmaster
19 september 2008, 14:18
Lijkt me sterk dat dat ding met AC gevoed dient te worden!?

Heeft ie het na de nieuwe adapter nog met koptelefoon gedaan en is dat later stuk gegaan, of doetie het sinds de nieuwe adapter niet meer?

Stuur in ieder geval zeker een mailtje naar Digitech, kan nooit kwaad.

ponq
19 september 2008, 14:19
Vrij veel digitech multi-fx pedalen worden gevoed met AC.

Besides, volgens de handleiding moet er 9V AC in.

Jim Haagmans
19 september 2008, 14:34
Het is inderdaad sinds de nieuwe adapter dat hij moeilijk doet, dus daar kan het heel goed aan liggen natuurlijk maar omdat hij verder niet moeilijk doet vind ik het zo vreemd.

Bij output staat dus 3-4.2-5-6-6.5-8.4V
2500mA max ___
-- -

dat achter 2500mA max is moeilijk na te maken, één doorlopend streepje en daar onder 3 onderbroken streepjes, waarvan de laatste wat kleiner is. Geen idee dus wat dat betekent. Het voltage is schakelbaar, vandaar de verschillende waarden.

ponq
19 september 2008, 14:42
dat is dan vermoedelijk gelijkspanning (DC):

check anders de afbeelding hiero: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gelijkstroom

Digitech manual, zie plaatje pagina 10. Daar staat 9VAC 1,3A (1300mA): ftp://ftp.digitech.com/pub/PDFs/Manuals/RP250/RP250ManualEnglishB.pdf

Dirk_Hendrik
19 september 2008, 15:01
Lijkt me sterk dat dat ding met AC gevoed dient te worden!?

Heeft ie het na de nieuwe adapter nog met koptelefoon gedaan en is dat later stuk gegaan, of doetie het sinds de nieuwe adapter niet meer?

Stuur in ieder geval zeker een mailtje naar Digitech, kan nooit kwaad.

Mij niet. Wat Ponq ook al zegt trouwens.
Ga er redelijk rustig van uit dat als het ding AC krijgt alles weer werkt.

Jim Haagmans
19 september 2008, 15:04
godver, weer 20 euro weggegooid bij de mediamarkt.. iemand enig idee waar ik een 9v adapter met minimaal 1300ma en dan AC output kan vinden?

En Ponq en Dirk Hendrik hartstikke bedankt voor de oplossing

Puerco
20 september 2008, 06:19
godver, weer 20 euro weggegooid bij de mediamarkt.. iemand enig idee waar ik een 9v adapter met minimaal 1300ma en dan AC output kan vinden?

En Ponq en Dirk Hendrik hartstikke bedankt voor de oplossing
HIER (http://www.thomann.de/nl/digitech_ps0920_netzteil.htm) bij thomann (http://www.thomann.de/nl/digitech_ps0920_netzteil.htm) hebben ze de originele die erbij hoort voor €18,30 (plus verzending à €8,-). Als je gelijk wat snaren etc besteld vallen die verzendkosten dus wel mee.