PDA

View Full Version : Ervaring gitaar bestellen musicstore



xSophie
18 september 2008, 15:36
Ik heb een gitaar gezien die ik graag wil op musicstore.de, maar mijn moeder zit die niet zo zitten omdat als je problemen heb met de gitaar dat hem dan duur moet terug sturen dus ik heb wat vraagjes over musicstore:

-Hoelang duurt het voordat je je gitaar hebt?
-Als je een probleem heb met de gitaar, en je moet 'm terug sturen, is dat duur?
-als je de gitaar dan terug heb gestuurt, duurt het dan lang voordat je hem weer terug krijgt?
-Hoe is de service van musicstore? (en dan vooral als iets kapot is en je krijgt hem weer terug omdat je hem naar musicstore heb gestuurt dat het dan over 2 weken niet weer stuk is...)

En wat zijn jullie ervaringen met musicstore?

Alvast bedankt,

KoenB
18 september 2008, 15:50
Ik heb geen ervaring met musicstore, maar je hoeft in principe je gitaar niet altijd terug te sturen, zeker niet voor kleine dingetjes (denk aan gammele input, knopje wat niet goed werkt of kraakt, etc). Meestal kun je dit soort dingen zelf, en anders de locale muziekhandel wel.

En zo vaak heb je toch geen problemen met je gitaar, hoop ik?

p.s. Wat voor gitaar ga je kopen :satisfie: ?

M Kactus
18 september 2008, 15:58
Ik heb geen ervaring met musicstore, maar je hoeft in principe je gitaar niet altijd terug te sturen, zeker niet voor kleine dingetjes (denk aan gammele input, knopje wat niet goed werkt of kraakt, etc). Meestal kun je dit soort dingen zelf, en anders de locale muziekhandel wel.

En zo vaak heb je toch geen problemen met je gitaar, hoop ik?

p.s. Wat voor gitaar ga je kopen :satisfie: ?

En die lokale muziekhandel zal blij zijn dat ze met prulletjes van 15€ moeten overleven, maar de grote halen mislopen...

Mijn advies is: Als je zelf de meest voorkomende problemen kunt oplossen en je weet waar je aan begint, kun je gerust bestellen. Anders ga je best langs bij een vriendelijke winkel in de buurt. Zij kunnen vast ook aan je gitaar komen en de nettoprijzen ontlopen elkaar niet zo heel erg, hoor. Zeker niet als je er zelf niet bedrijvig genoeg in bent en toch op onderhoud zult moeten gaan.

Mr.Fingers
18 september 2008, 18:19
+ de prijzen bij de lokale winkel zijn vaak "adviesprijzen", vaak (in België toch) kan je nog redelijk wat van de prijs aflullen, wordt je gitaar volledig afgesteld, en krijg je er nog heel wat extra's bij (gigbag, snaren, plectra, kabel,...)

xSophie
18 september 2008, 21:22
Ik bedoel ook niet los zinnende dingentje die makkelijk zelf weer goed kan krijgen. Maar ik bedoel eerder van die dingen dat je zo'n ding thuis bezorgt krijgt met allemaal krassen of zo... daar word ik dan niet echt vrolijk van... En wat voor gitaar het word, ik zit eigenlijk te kijken voor een telecaster met humbuckers, en ik vind de squier custom telecaster wel leuk en de avril lavigne telecaster (niet omdat de handtekening van avril er op staat maar vanwege de humbucker in de brug..) ik speel het liefste poprock rock en zo...maar als ik echt eerlijk ben heb ik liever de avril tele, buiten dat ik die slagplaat gewoon echt stoer vind, is het gewoon een simpele gitaar waar ik wel m'n soort muziek uit kan halen....

En ik heb gelijk een vraagje over avril's gitaar, zij gebruikt een telecaster met alleen een humbucker in de brug, dat deed ze al voor dat ze een siganture kreeg. Ik denk dat dit wel een duidelijk plaatje is:Plaatje (http://cdn.7static.com/static/img/sleeveart/00/000/112/0000011233_350.jpg) Maar is er een tele die er eigenlijk zo uit ziet, Met alleen een humbucker in de bridge?

Mr.Fingers
18 september 2008, 21:46
En ik heb gelijk een vraagje over avril's gitaar, zij gebruikt een telecaster met alleen een humbucker in de brug, dat deed ze al voor dat ze een siganture kreeg. Ik denk dat dit wel een duidelijk plaatje is:Plaatje (http://cdn.7static.com/static/img/sleeveart/00/000/112/0000011233_350.jpg) Maar is er een tele die er eigenlijk zo uit ziet, Met alleen een humbucker in de bridge?

Als zo'n gitaar helemaal vernaggelt aankomt, kan j'm op kosten van de winkel binnen de 30 dagen opsturen (J-sus Rulez had dit voor met een epiphone LP met kapotte hals).


Zo'n "humbucker-alleen tele is er mijns inziens nooit geweest als fabrieksversie. Zijzelf (op die foto) heeft een Fender Telecaster Plus, met de lace-sensors eruit gesloopt, een esquire-slagplaat erop, en een gewone humbucker in de brug.

Kietterd
18 september 2008, 22:25
Ik heb nu al 2 keer een gitaar bij musicstore besteld. En aangezien m'n LP een beetje bagger klonk bij een paar fretten, stuurde ik ze een mailtje. Ik kreeg netjes bericht terug dat ik hem moest in pakken, en de musicstore garantie bewijsjes enzo erbij moest hebben. Ze kwamen hem dan met een busje ophalen, en zover ik weet had dat geen extra kosten.

Ik heb mn LP niet meer op hoeven sturen aangezien hij na een tijdje weer normaal klonk. Dus hoe het precies zit weet ik niet.

KoenB
19 september 2008, 01:20
Ik bedoel ook niet los zinnende dingentje die makkelijk zelf weer goed kan krijgen. Maar ik bedoel eerder van die dingen dat je zo'n ding thuis bezorgt krijgt met allemaal krassen of zo... daar word ik dan niet echt vrolijk van... En wat voor gitaar het word, ik zit eigenlijk te kijken voor een telecaster met humbuckers, en ik vind de squier custom telecaster wel leuk en de avril lavigne telecaster (niet omdat de handtekening van avril er op staat maar vanwege de humbucker in de brug..) ik speel het liefste poprock rock en zo...maar als ik echt eerlijk ben heb ik liever de avril tele, buiten dat ik die slagplaat gewoon echt stoer vind, is het gewoon een simpele gitaar waar ik wel m'n soort muziek uit kan halen....

En ik heb gelijk een vraagje over avril's gitaar, zij gebruikt een telecaster met alleen een humbucker in de brug, dat deed ze al voor dat ze een siganture kreeg. Ik denk dat dit wel een duidelijk plaatje is:Plaatje (http://cdn.7static.com/static/img/sleeveart/00/000/112/0000011233_350.jpg) Maar is er een tele die er eigenlijk zo uit ziet, Met alleen een humbucker in de bridge?

Ik heb m laatst nog in Delft hier zien staan ;) http://www.janmorien-gitaren.nl/product_info.php?manufacturers_id=23&products_id=799&osCsid=3d6e2bb199f4070e2a327ae9d4fe3801
Hij stond naast de Deryck Whibley (sum41) signature telecaster, ook van squier. Ik heb ze niet bespeeld om eerlijk te zijn, dus daar kan ik je niks over vertellen... ik zat namelijk even een LTD aan de tand te voelen :satisfie: . Maar mocht je dus verzot zijn op de avril sig en je wilt m niet uit Duitsland laten komen, hij is in de buurt ook verkrijgbaar dus. Hij is wel wat duurder maar die vent geeft altijd korting als je even een babbel maakt.

Plus dat je gelijk het voordeel hebt dat ALS er wat is, dan kun je gelijk goed terecht, ipv een heel gedonder met opsturen en dergelijke.

...nee dit is geen SPAMpoging voor deze winkel ^^



.. En heel stiekempjes vind ik de avril signature nou niet erg 'signature'. Blokjes slagplaat, neck pickup eruit halen, sterretje inleggen en een krabbel op de kop, verder is het gewoon een squiertje. Maar als je echt fan bent van avril is het natuurlijk wel erg gaaf om te hebben.

FruscianteFan
19 september 2008, 01:37
Ik heb geen ervaring met het bestellen van gitaren. Ik heb wel problemen gehad met een pedaal dat ik bij Musicstore had besteld. Een kleine maand nadat de bestelling binnen was, begon het pedaal dusdanig kuren te vertonen dat ik Musicstore een mailtje erover stuurde. Iets meer dan een week later kreeg ik een mail terug dat ik hem kon inpakken, zodat ze hem op konden halen. Dat ging behoorlijk snel, ik denk dat ik binnen een week na dat mailtje een nieuwe in huis had. Toen ook deze niet goed bleek te werken, kreeg ik wederom een nieuwe, dit keer zelfs ruim binnen een week.

Ik ken hun beleid verder niet zo goed, maar ik heb heb er geen kosten aan gehad (naast de €111 de ze voor het pedaal zelf vroegen). Ik weet alleen niet of ze dit soort dingen ook gratis doen als het product niet defect is. Als je dus een probleem hebt met de gitaar omdat de hals je niet bevalt, zou het kunnen dat ze haar niet gratis vervangen. Maar als er iets kapot is, heb je aan Musicstore een goede service. Afgezien van dat ze soms traag reageren op je email.

Overigens zijn de problemen die ik bij de eerste 2 pedalen had blijkbaar vaker voorkomende euvels. Daar kan Musicstore dus niets. aan doen.

Over de opmerking van Kactus: als je de lokale winkel niet misbruikt om dingen uit te proberen, zie ik geen reden om niet bij een Duitse webstore te bestellen.

Lenweë Míriel
19 september 2008, 01:43
Nou weet ik het niet 100% zeker want ik heb verder geen ervaring met musicstore en soort gelijke bedrijven. Maar als ik het goed begrepen had is het zo dat wanneer het gaat om een productiefout, technisch mankement of schade tijdens het versturen dan zijn de kosten voor musicstore, gaat het om een gevalletje 'tja toch niet helemaal naar mijn wens', dan zijn de kosten van het opsturen voor jezelf.
Maar dit klinkt allemaal wel logisch mbt europese regelgeving ter berscherming van de consument enz.

xSophie
19 september 2008, 09:27
Delft is natuurlijk wat beter te doen met de auto als duitsland, nou ja als die gitaar dan heb dan zal 'm zeker niet terug sturen omdat ie toch niet zo mooi was als op het plaatje.