PDA

View Full Version : Nieuwe Gear in huis ---> Amp en 2x12 cab



gitaarfan
18 september 2008, 14:15
Hey Iedereen,

Ondertussen heb ik het al een paar weekjes thuis, maar heb nu eigenlijk pas even rustig de tijd om het hier te vermelden :) Ik heb mijzelf getrakteerd op een Marshall JVM410H, en een 2x12 V30 cab van Kool & Elfring. De marshall is besteld in engeland, bij soundslive.co.uk. Daar was ie ruim €400 goedkoper dan bij m'n eigen gitaarwinkel, en dat was me toch even te veel als student zijnde...
Ik ben niet goed in het schrijven van reviews, maar daar staan er al een paar van hier en moet zeggen dat ik me daar ook wel in kan vinden.
M'n vorige versterker was een Fender FM210R, dus dit is een hele vooruitgang :hippie: Gitaar die ik heb is een epi black beauty met 3 pickups.
Ik vind het een leuk setje :)

genoeg geluld, hier dan de foto van mijn nieuwe aanwinsten...
http://sp5.fotologs.net/photo/5/42/93/douwe/1221739592589_f.jpg

almarvk
18 september 2008, 14:24
Erg gaaf setje! En dat het beter klinkt dan die Fender is geen uitdaging, die JVM is tig keer beter! Gefeliciteerd ermee!

JimiDylan
18 september 2008, 14:24
Cool, ik heb net mijn eigen JVM410H besteld bij soundslive, hoe lang duurde het ongeveer voor je m had, na bestelling?

gitaarfan
18 september 2008, 14:35
Bij mij duurde het iets langer dan normaal omdat ik er nog een kabel bij had besteld die ze niet op voorraad hadden en mijn mailtje even hadden gemist dat een langere kabel ook niet erg was. Maar ik denk dat je na betaling ongeveer 1 a 1½ week moet wachten, misschien nog wel korter. Met mijn vertraging erbij duurde het ongeveer 2½ a 3 weken.

janpetrarca
18 september 2008, 14:44
Mooie amp!

Jim Haagmans
18 september 2008, 18:09
nu nog witte tolex voor die marshall ;) maar zo is het ook een verdomde lekker setje, gefeliciteerd.

Mitch
18 september 2008, 18:12
Wat je noemt een upgrade, hahahaha! Gefeliciteerd!

tabmaniac
18 september 2008, 18:16
Wat je noemt een upgrade, hahahaha! Gefeliciteerd!

Mitch die geen Beam Blockers adviseerd? :chicken:


leuke set man!
1000x beter dan wat je had in ieder geval ;)

Dude
21 september 2008, 12:52
goed spul hoor... mijn smaak is de combinatie witte K&E / zwarte top niet helemaal, maar je hebt een mooi setje zo !

Braindead
21 september 2008, 15:15
Hey Iedereen,

Ondertussen heb ik het al een paar weekjes thuis, maar heb nu eigenlijk pas even rustig de tijd om het hier te vermelden :) Ik heb mijzelf getrakteerd op een Marshall JVM410H, en een 2x12 V30 cab van Kool & Elfring. De marshall is besteld in engeland, bij soundslive.co.uk. Daar was ie ruim €400 goedkoper dan bij m'n eigen gitaarwinkel, en dat was me toch even te veel als student zijnde...
Ik ben niet goed in het schrijven van reviews, maar daar staan er al een paar van hier en moet zeggen dat ik me daar ook wel in kan vinden.
M'n vorige versterker was een Fender FM210R, dus dit is een hele vooruitgang :hippie: Gitaar die ik heb is een epi black beauty met 3 pickups.
Ik vind het een leuk setje :)

genoeg geluld, hier dan de foto van mijn nieuwe aanwinsten...
http://sp5.fotologs.net/photo/5/42/93/douwe/1221739592589_f.jpg

Vet man, die witte tolex. Hij oogt wel wat dun. Een beetje het fender 2x12 model zo te zien?

JohnLord
21 september 2008, 15:57
Haal wel effe dat papiertje van het front van je top weg, dan wordt het plaatje nog veel mooier, al is het niet mijn smaak maar dat is niet belangrijk. Gefeliciteerd er mee!

Baker
21 september 2008, 19:39
Ik vond de combinatie JVM / K&E / V30 Niet zo geweldig.

Niettemin, heel erg gefeliciteerd! Hier ga je veel plezier aan beleven.

Wat heb je verder voor pedaaltjes erbij? Een tubescreamer over crunch red = tone heaven :rockon: En een delaypedaaltje in de (schakelbare) effectloop is ook erg fijn.

gitaarfan
21 september 2008, 21:39
als je uitgaat van welke versterker ik kom dan is dit in ieder geval een hele verbetering en ben ik er super tevreden mee. Die speakers kwam ik op uit omdat die toch wel vaak gebruikt worden voor de rock/metal en zo veel ervaring heb ik nog niet met 12" speakers. Experimenteren komt later wel weer :)
Heb er nog geen pedaaltjes bij, dus nog helemaal puur en rauw gitaargeluid :) m'n epi BB3 ondergaat wel een paar modificaties als ik het geld bij elkaar heb (zie topic in zelfbouw). Daarna komen de pedaaltjes wel en daarbij staat zeker ook een tubescreamer op het verlanglijstje.... :)

BartL
21 september 2008, 22:21
Ik krijg ook steeds meer gas in bovenstaande combi. Marshall JVM en K&E. Maar dan denk ik niet met V30, maar met wat helderereredere speakers...

Hartelijk gefeliciteerd trouwens! ;)