PDA

View Full Version : Terug uit VS met PRS 513



Jiboom
17 september 2008, 23:13
Zoals hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112854) al min of meer aangekondigd, heb ik bij mijn vakantie in New York (erg coole stad trouwens!) een PRS 513 mee terug genomen.

Ik heb 'm 2e hands gekocht en op laten sturen door de vorige eigenaar naar een FedEx kantoor vlakbij mijn hotel. Was wel enigzins spannend.. al van tevoren betaald enzo, en uiteraard toen nog niet op gespeeld. Maar gelukkig is de gitaar zonder problemen (of schade) meegekomen. Ik heb 'm niet als handbagage meegenomen, maar wel in koffer en daar omheen nog een kartonnen doos met wat bobbeltjesplastic. De douane was redelijk onzichtbaar op Schiphol, dus ik ben gewoon doorgelopen zonder controle. Dus geen gedoe over Brazilian rosewood, waar ik wat bang voor was...

Ik heb er vandaag pas voor het eerst versterkt op gespeeld, maar ik ben behoorlijk onder de indruk. Ze speelt fantastisch lekker, en bevalt me nu al erg goed. Lekker licht ook! Er zit trouwens een Wide Fat halsprofiel op, en niet het standaard 513 profiel.

Qua geluid heb ik voor mijn gevoel pas het topje van de ijsberg gezien (gehoord?). Als je de 513 niet kent, moet je even hier (http://www.youtube.com/watch?v=z_dfZc-rQ3s) kijken voor de mogelijkheden (en hier (http://www.youtube.com/watch?v=ZWL7TglfaAM&feature=related) nog wat lekkere lickjes). Ik vind er in ieder geval veel uiteenlopende geluiden in zitten, zowel singlecoil als humbucker sounds. Maar ik ga de komende tijd 's flink experimenteren. Zo op het eerste gehoor bevalt mijn Modern Eagle mij clean nog wat meer, maar vervormd gaat die 513 al wel aardig te keer (niet zo vet, maar wel vrij fel). De schakelaars zijn trouwens niet zo ingewikkeld als ze wellicht lijken, ik heb er in ieder geval weinig moeite mee.

Hier wat foto's (de eerste nog van de vorige eigenaar):

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_513_003.jpg

Erg mooie Rio palisander toets:

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_513_012.jpg

.. net als de hele hals:

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_513_009.jpg

.. en nog eentje van de PRS familie (hoewel de CE22 nog ontbreekt):

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_wall_small.jpg

vlnr: Custom 24, Modern Eagle, 513 en Singlecut Trem. En ja, ik ben inderdaad wel fan van geeltintjes op mijn PRS-en (Vintage Yellow, Yellow Tiger, nogmaals Vintage Yellow en McCarty burst).

Dj_Tuning
17 september 2008, 23:20
Mooie collectie man! :cooler:

Heb ooit 1x even op een prs gespeeld, en dat beviel mij heel goed. De prijs was alleen teveel voor een beginner zoals ik. Maar wie weet, komt er ooit toch 1 :)

Orpheo
17 september 2008, 23:26
pff mooi ding man. veel plezier ermee. ik zou willen dat ik 't geld had hiervoor :D heb je nog meer in de collectie, of heb je aan die 4 genoeg (me dunkt!)

Jiboom
17 september 2008, 23:34
...heb je nog meer in de collectie, of heb je aan die 4 genoeg (me dunkt!)

Eh... eerlijk gezegd heb ik nog wel wat spul, ja. Maar dat past niet op foto (of aan mijn muur) :satisfie:

Ach, liever mijn spaargeld als gitaar aan de muur dan voor een schrale rente op de bank. Zolang ik het kan missen...

zjanke
17 september 2008, 23:34
Heel mooi! Het doorlopen heeft je ook nog eens een paar centen bespaard en waarschijnlijk hebben je medereizigers er ook plezier van gehad omdat ze heel de reis in de stank van je angstzweet gezeten hebben :seriousf:

Squier4ever
17 september 2008, 23:35
joe hef nais kolleksjon! Ai verrie djellus!

Jiboom
17 september 2008, 23:39
Heel mooi! Het doorlopen heeft je ook nog eens een paar centen bespaard en waarschijnlijk hebben je medereizigers er ook plezier van gehad omdat ze heel de reis in de stank van je angstzweet gezeten hebben :seriousf:

Die lucht kwam van de beker thee die mijn buurvrouw over mijn broek heeft gegooid :chicken: . Maar inderdaad, ik heb mijn vliegticket bijna terugverdient met die doorloopactie :sssh:

Orpheo
17 september 2008, 23:43
Eh... eerlijk gezegd heb ik nog wel wat spul, ja. Maar dat past niet op foto (of aan mijn muur) :satisfie:

Ach, liever mijn spaargeld als gitaar aan de muur dan voor een schrale rente op de bank. Zolang ik het kan missen...

same here ;) ik koop er dan wel geen prsen van, maar gibsons en warmoths ;) same stuff I guess.

artnaz
17 september 2008, 23:46
Damn, die hals is mooi! Gefeliciteerd met dat de operatie goed is verlopen... ;)

Harm
18 september 2008, 00:28
Supermooi!

Ook geweldige mooie collectie! Gefeliciteerd en ik denk dat je daar heel veel plezier aan gaat hebben!!! :D

Harm

Wausser
18 september 2008, 00:29
gefeliciteerd man, mooie collectie heb je daar, ooit komt er ook nog een keer een USA PRS...

macwilliams
18 september 2008, 06:32
http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_wall_small.jpg

vlnr: Custom 24, Modern Eagle, 513 en Singlecut Trem. En ja, ik ben inderdaad wel fan van geeltintjes op mijn PRS-en (Vintage Yellow, Yellow Tiger, nogmaals Vintage Yellow en McCarty burst).

Was het een tijdje geleden niet modern om je muren geel te schilderen?
Dit heb je mooi opgelost zo. Duur behangetje, zeker niet bij de gamma gekocht.
Bij jou is het ook al "niets zo charmant als een gitaar aan de wand".

Skjitterendt!!!

almarvk
18 september 2008, 08:47
Erg gave collectie PRS'en heb je daar aan de muur hangen!

Epic
18 september 2008, 09:06
Gokje.. dat is 10.000 euro in een foto. (goed verzekerd ?)

Riky
18 september 2008, 09:24
toe maar! Prachtige gitaar zeg! En erg mooie collectie ook!

Orpheo
18 september 2008, 10:50
Gokje.. dat is 10.000 euro in een foto. (goed verzekerd ?)

ik denk iets meer ;) eerder tegen de 20,000E.

tabmaniac
18 september 2008, 11:13
Gefeliciteerd er mee!

Mooie collectie ook :D

LP_CL
18 september 2008, 11:24
ik denk iets meer ;) eerder tegen de 20,000E.
Niet overdrijven he, die kosten nu ook weer geen 5000/stuk.

Al zijn het wel lekker sappige gitaartjes ;-)

minas
18 september 2008, 12:33
Super mooie gitaar! Het is dat ik zo arm ben:(

En zeer mooie collectie!

Braindead
18 september 2008, 13:26
Wow Respect!

Orpheo
18 september 2008, 13:57
Niet overdrijven he, die kosten nu ook weer geen 5000/stuk.

Al zijn het wel lekker sappige gitaartjes ;-)

de modern eagle is bijna 6000, de 513 is ook bijna 6000 (11000 dus), de 20th anniversary singlecut trem met artist package is bijna 3500, en de custom is ook bijna 3500, dus je zit op bijna 20000E.

Lexvandoef
18 september 2008, 14:55
Handig om het kapitaal van de ts voor hem op internet te zetten ;)

@Ts, gave gitaar man, wat zijn het trouwens voor pickups?

Orpheo
18 september 2008, 16:55
Handig om het kapitaal van de ts voor hem op internet te zetten ;)

@Ts, gave gitaar man, wat zijn het trouwens voor pickups?
doen we dat niet allemaal door foto's te posten van onze setjes? je kan 't zo opzoeken via google of ebay, ik zie 't probleem dus niet. als de ts 't liever niet heeft verwijder ik m'n post natuurlijk. geen punt.

pimmedoris
18 september 2008, 17:56
Mwa, de duurste 513 staat bij Thomann voor 'slechts' 3800 op de site, dus ze zijn STUKKEN goedkoper :satisfie:

Orpheo
18 september 2008, 18:05
Mwa, de duurste 513 staat bij Thomann voor 'slechts' 3800 op de site, dus ze zijn STUKKEN goedkoper :satisfie:

das de mahonie-neck, niet de BRW neck ;) scheelt wel behoorlijk.

Mitch
18 september 2008, 18:18
Welkom op www.magikvragenwathetkost.gitaarnet.nl/forum :stop:
Altijd en eeuwig dat geouwehoer over geld op de eerste pagina van een topic, pfff....

pimmedoris
18 september 2008, 18:18
oops... missed that tiny little detail :satisfie:

Anders Destium
18 september 2008, 19:17
Prachtige gitaar/gitaren! Veel plezier ervan en experimenteer ze ;)

Egbertuss
18 september 2008, 19:38
Mooie collectie man! Wat voor tremolo zit er op? FR?

Orpheo
18 september 2008, 20:09
Mooie collectie man! Wat voor tremolo zit er op? FR?

nee, tuurlijk niet. een FR ziet er echt anders uit. dit is de standaard trem van PRS. een eigen ontwerp van PRS, trouwens.

PeterX
18 september 2008, 23:54
Caramba! Die modern eagle is echt de mooiste gitaar die ik in tijden gezien heb!! (ja, gas...) Gefeliciteerd met je nieuwe prs trouwens!

Riky
18 september 2008, 23:54
Welkom op www.magikvragenwathetkost.gitaarnet.nl/forum :stop:
Altijd en eeuwig dat geouwehoer over geld op de eerste pagina van een topic, pfff....

mee eens! Dom gelul! Kijk ff op internet of pm en je weet het...

LP_CL
19 september 2008, 14:42
das de mahonie-neck, niet de BRW neck ;) scheelt wel behoorlijk.
Scheelt meer dan 2000 euro voor een stokje braziliaans rosewood ipv mahonie? Dacht van niet. Nu ja, het zijn idd best dure gitaartjes. Ik zou er zelf nooit zoveel aan willen geven, maar ze zijn natuurlijk wel geil.

Orpheo
19 september 2008, 21:12
Scheelt meer dan 2000 euro voor een stokje braziliaans rosewood ipv mahonie? Dacht van niet. Nu ja, het zijn idd best dure gitaartjes. Ik zou er zelf nooit zoveel aan willen geven, maar ze zijn natuurlijk wel geil.

jawel, dat is 't echt.

ik heb gekeken, sorry, het is 1800E. voor de modern eagle in ieder geval. de 513 is nog iets duurder zelfs.

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2843

Onmeunig Hans
19 september 2008, 23:07
Laten we niet verder zeuren over wat het nu allemaal wel of niet waard is, het zijn prachtige gitaren. Lijkt me geweldig om mee daar eens een weekje mee uit te leven.
Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst, helemaal super!

Hans