PDA

View Full Version : Fender Ultra



Nocki
17 september 2008, 20:10
Hoi,

Vandaag is er iemand bij me geweest en hij had een Fender usa Ultra meegenomen. Dat is een erg leuk stratje met ebben toets. Heeft iemand meer info? Ik ben totaal geen strat man maar dit was echt een fijn gitaartje... Zoek al wat langer naar een Strat met een ebben toets en had deze nog nooit gevonden... Heeft iemand er een? Op de marktsites kon ik helaas niks vinden. Kan iemand meer vertellen?

Orgasmocaster
17 september 2008, 20:45
Hoi,

Vandaag is er iemand bij me geweest en hij had een Fender usa Ultra meegenomen. Dat is een erg leuk stratje met ebben toets. Heeft iemand meer info? Ik ben totaal geen strat man maar dit was echt een fijn gitaartje... Zoek al wat langer naar een Strat met een ebben toets en had deze nog nooit gevonden... Heeft iemand er een? Op de marktsites kon ik helaas niks vinden. Kan iemand meer vertellen?


Zijn inderdaad erg zeldzaam, ik ben al lang zelf op zoek naar een, en heb in 4 of 5 jaar maar 2 tegengekomen op ebay.
Hij is officieel onderdeel van de HM (heavy Metal) series, dus de correcte naam is HM Strat Ultra. heeft dezelfde specs als de HM, plus Lace Pups, ebony fretboard, sharktooth inlay en een pearloid logootje.
en als ik het goed heb, hebben ze een fullsize body (andere HMs zijn 7/8)

Jorikjet
17 september 2008, 20:46
hier staat het een en ander
http://www.xhefriguitars.com/page4.html

pannekoek
17 september 2008, 21:23
hier staat het een en ander
http://www.xhefriguitars.com/page4.html


heftig ding!

zou zeker goed passen in mn collectie

Nocki
17 september 2008, 22:10
Heel erg bedankt voor de info! Ik zal mn ogen open houden!

Johannes
17 september 2008, 22:15
Zijn inderdaad erg zeldzaam, ik ben al lang zelf op zoek naar een, en heb in 4 of 5 jaar maar 2 tegengekomen op ebay.
Hij is officieel onderdeel van de HM (heavy Metal) series, dus de correcte naam is HM Strat Ultra. heeft dezelfde specs als de HM, plus Lace Pups, ebony fretboard, sharktooth inlay en een pearloid logootje.
en als ik het goed heb, hebben ze een fullsize body (andere HMs zijn 7/8)

Geen haaientanden hr ;) Verder wel erg mooie plankjes! Een maat van me heeft er een, en dat ding klinkt en speelt super!

Orgasmocaster
17 september 2008, 22:29
Geen haaientanden hr ;) Verder wel erg mooie plankjes! Een maat van me heeft er een, en dat ding klinkt en speelt super!

Zeker wel.. op de HM Ultra dan..
blijkbaar gaat dit topic over de Plus Ultra (zoals op de link hierboven)
De HM Ultra had geen Pickguard, een zwarte headstock en een floyd rose.. een ander modelletje dus

artnaz
17 september 2008, 23:43
Geweldige gitaren die Plus Ultra's en Deluxes!

Orpheo
18 september 2008, 00:03
zo'n (soort) strat lust ik ook wel :)

vulvasonic
18 september 2008, 00:05
Heb ik ooit lang op zitten GASsen......, mooi ding.

Orgasmocaster
18 september 2008, 06:56
toevallig kwam ik dit zojuist tegen:

http://dallas.craigslist.org/ftw/msg/844542793.html

wel duur, vooral omdat hij niet meer origineel is (pg en pups)

minas
18 september 2008, 12:37
Kwam een hele tijd geleden ook een strat tegen met ebben toets. Deze had ook een gelijmde hals, dus vroeg me ook af of dit wel een echte fender was.
Weet iemand hier meer over?

Was een strat met de zelfde lace sensor elementen dan die Ultra en een zeer mooie tijgerstreep. Hij ging weg voor 1500 euro.

sugarfish
19 september 2008, 09:17
Lace sensors vind ik gewoon ondergewaardeerde pups.
Die plus/deluxe en ultra's zijn eigenlijk hele bijzondere gitaren, mits je met de pups kunt omgaan.

Maar die brugpickup in de ultra kan ik niet helemaal plaatsen. De single coil lace sensor in de brugpositie heeft toch al een humbucker sound in zich. Dus waarom dubbele lace? Wat is de meerwaarde qua sound of is het alleen kleuring van de sound?

Orpheo
19 september 2008, 09:26
Lace sensors vind ik gewoon ondergewaardeerde pups.
Die plus/deluxe en ultra's zijn eigenlijk hele bijzondere gitaren, mits je met de pups kunt omgaan.

Maar die brugpickup in de ultra kan ik niet helemaal plaatsen. De single coil lace sensor in de brugpositie heeft toch al een humbucker sound in zich. Dus waarom dubbele lace? Wat is de meerwaarde qua sound of is het alleen kleuring van de sound?

omdat een lace eigenlijk een single is. nou ja...technisch is het een humbucker, maar de sound moet singlecoil zijn (zeggen ze), en ze willen door die dubbele lace een humbucker krijgen.

vermoed ik.

LaurentB
19 september 2008, 09:33
Lace sensors vind ik gewoon ondergewaardeerde pups.
Die plus/deluxe en ultra's zijn eigenlijk hele bijzondere gitaren, mits je met de pups kunt omgaan.

Maar die brugpickup in de ultra kan ik niet helemaal plaatsen. De single coil lace sensor in de brugpositie heeft toch al een humbucker sound in zich. Dus waarom dubbele lace? Wat is de meerwaarde qua sound of is het alleen kleuring van de sound?

Waarschijnlijk vanwege het oorspronkelijke doel van humbuckers, nl. om de 'hum' te 'bucken', de brom te elimineren.

Orpheo
19 september 2008, 10:51
Waarschijnlijk vanwege het oorspronkelijke doel van humbuckers, nl. om de 'hum' te 'bucken', de brom te elimineren.

lace's zijn al superstil. ze zijn humbuckers (letterlijk) maar dan met een strat-karakter.

sugarfish
19 september 2008, 19:41
omdat een lace eigenlijk een single is. nou ja...technisch is het een humbucker, maar de sound moet singlecoil zijn (zeggen ze), en ze willen door die dubbele lace een humbucker krijgen.

vermoed ik.

Klopt wat je zegt, ik heb net wat opgezocht en kwam deze info inderdaad tegen. Toch vind ik de red lace sensor al behoorlijk "humbuck" klinken.
Ik kan jammer genoeg geen demo-sounds oid vinden om eens te vergelijken.
Als iemand iets kan vinden op het net, laat eens weten, ik ben echt benieuwd.

artnaz
20 september 2008, 00:10
Ik heb het niet zo met (klassieke) humbuckers in een Strat, maar mijn Hot Gold Lace Sensors zijn heerlijk! Super Stratty doch stil! :satisfie:

Stratman70
20 september 2008, 00:19
Ja, snap die Lace-bash (of onderwaardering) ook niet. Het zijn geweldige elementen.

Het zijn trouwens beslist geen hunbuckers in figuurlijke (of technische) zin. In die zin zijn het gewoon single-coils!

Lexvandoef
20 september 2008, 00:35
Ja, snap die Lace-bash (of onderwaardering) ook niet. Het zijn geweldige elementen.

Het zijn trouwens beslist geen hunbuckers in figuurlijke (of technische) zin. In die zin zijn het gewoon single-coils!

Ze kunnen je smaak gewoon niet zijn ;) Ik snap op mijn beurt weer niet wat mensen zo lekker vinden aan texas specials.

Orpheo
20 september 2008, 00:41
Ja, snap die Lace-bash (of onderwaardering) ook niet. Het zijn geweldige elementen.

Het zijn trouwens beslist geen hunbuckers in figuurlijke (of technische) zin. In die zin zijn het gewoon single-coils!

ja verdomd. ik was in de war met een ander product van dit bedrijf.