PDA

View Full Version : Pedaaltjes, klitteband en lijm.



G.G.
17 september 2008, 19:57
Ff een vraag mbt pedaaltjes. Ik heb een hele partij klitteband (niet de variant met een plaklaag, maar zonder) Op mijn pedalboard zit het gelijmd en geniet, maar hoe bevestigen jullie het onder je pedaaltjes? Welke lijm moet ik daarvoor nemen?

Meneer I.
17 september 2008, 20:05
kun je niet gewoon dubbelzijdig tape nemen? De vloerbedekking in vliegtuigen zit hier ook mee vast bijv.

G.G.
17 september 2008, 20:44
Gewoon die ordinaire van de bouwmarkt met die strook glad papier achterop?

Meneer I.
17 september 2008, 20:52
Hmm, ik weet niet zeker of dat dezelfde kwaliteit is. Ik heb toen ik nog bij een airline werkte wel eens een restantje meegenomen. Dit was volgens mij dikker dan die jij bedoelt. Maar volgens mij zou ook die moeten volstaan.
Anders zou gewone bisonkit wel eens een optie kunnen zijn.

Mitch
17 september 2008, 21:39
Als je klitteband geen lijm heeft zou ik 't nieten als het plankje het toelaat. Maar erlijk gezegd zou ik niet klooien... je kan je klittenband aan de pedalen gaan lijmen, maar de lijm die normaal gesproken op klitteband zit is mooi 'schoon'. Als je het verwijdert laat het geen resten achter, met kit/lijm ga je een lelijke verbinding maken waarvan je je maar moet afvragen hoe goed het gaat hechten.

schizo910
17 september 2008, 23:41
Tapijttape, hecht als een malle (veeeeel beter dan standaard dubbelzijdig plakband) en je krijgt er makkelijk en schoon weer vanaf als je een föhn gebruikt...

Nielsje
17 september 2008, 23:46
Ja, of je gaat gewoon even naar de winkel en haalt klitteband die wel voorzien is van een plankstripje :)

Squier4ever
18 september 2008, 00:04
even een vraagje tussendoor, past wel in dit topic:

mijn rat heeft 4 rubber dopjes op de hoeken, waar ik momenteel dus 4 hoekjes van klitteband op heb zitten, maar dat laat los (de klitteband op het dopje) zodra ik m'n board op z'n kant zet. de dopjes kan ik er niet afhalen want dan zit het imbusschroefje van het batterijvakje in de weg. of ik zou dat er ook af moeten halen. wat zouden jullie hier aan doen?

DeiDRagonas
18 september 2008, 00:18
even een vraagje tussendoor, past wel in dit topic:

mijn rat heeft 4 rubber dopjes op de hoeken, waar ik momenteel dus 4 hoekjes van klitteband op heb zitten, maar dat laat los (de klitteband op het dopje) zodra ik m'n board op z'n kant zet. de dopjes kan ik er niet afhalen want dan zit het imbusschroefje van het batterijvakje in de weg. of ik zou dat er ook af moeten halen. wat zouden jullie hier aan doen?

Ik heb tweemaal dit probleem gehad. De 1e keer heb ik idd de hoekjes eraf gepulkt, klepje van de batterij eraf gehaald waar t schroefje van uitstak en toen met klitteband bevestigd. En de tweede keer heb ik fietskettingschakeltjes omgebogen tot een hoek van 90 graden en deze vastgeschroefd. Hier zit het pedaal dan tussen geklemd, maar dat werkt alleen als de pootjes niet erg hoog zijn. En je moet het goed doen, anders gaat je pedaaltje schuiven in je pedalcase tijdens vervoer.

R

Nielsje
18 september 2008, 00:18
1: kijken of je kortere schroefjes kan vinden (ja, dat is wel mogelijk, ga ermee naar de schroeven boer)

2: Maak een plankje wat je op je pedalboard zet, met daarin vier gaten waar de pootjes in zakken. Doe dan je klitteband gewoon op de bodem van je rat, probleem ook opgelost.

optie 1 is het mooiste. (heb het ook gedaan met mijn wah bijvoorbeeld)

DeiDRagonas
18 september 2008, 00:20
1: kijken of je kortere schroefjes kan vinden (ja, dat is wel mogelijk, ga ermee naar de schroeven boer)

2: Maak een plankje wat je op je pedalboard zet, met daarin vier gaten waar de pootjes in zakken. Doe dan je klitteband gewoon op de bodem van je rat, probleem ook opgelost.

optie 1 is het mooiste. (heb het ook gedaan met mijn wah bijvoorbeeld)

Optie 1 gaat niet werken bij die Rat... Gewoon zonder batterijklepje is dan makkelijker.

Optie 2 is een erg goeie btw!

R

G.G.
18 september 2008, 07:36
Tapijttape, hecht als een malle (veeeeel beter dan standaard dubbelzijdig plakband) en je krijgt er makkelijk en schoon weer vanaf als je een föhn gebruikt...

Goeie tip. Ga ik dit weekend wel ff achteraan, bedankt.