PDA

View Full Version : 2203



VanMeekeren
17 september 2008, 15:41
Ja, er is er weer iemand die een JCM800 topic start. :)


Ik speel op dit moment op een Mode Fourmet MF400A cabinet. Tof ding om te zien, maar is qua klank toch wat minder.

Nu had ik al een paar keer eerder mijn oog laten vallen op de welbekende 2203 van Marshall. Qua dynamiek en power echt onovertroffen, nadeel is dan weer de éénkanaals set-up.

Maar goed, gezien ik AC/DC, Led Zep en GnR achtige dingen gewoon heel fijn vind om te spelen, denk ik toch dat ik zo één maar moet charteren.

Na wat gespeur vond ik er één op mp. (van mr.bluesbreaker hier op gitaarnet)

Zou helemaal origineel zijn en een hele vroege, dus pluspunten!!

Na een paar emails kreeg ik toch te horen dat meneer er 2 buizen uit had geplukt en er een weerstandje in had gesoldeerd. Hij werkte dus praktisch gewoon op het iets snellere overdrivende 50W. Maar het zou zo weer omgezet kunnen worden naar 100W origineel.

Kosten werden door mij beraamt op nog geen €100,00 (klopt?) Setje nieuwe GT-EL34's en dat weerstandje eruit.

Mijn vraag is: Is het ook waar wat die man beweerde? Kan ik dat zo weer ombouwen naar origineel? Of is dat toch wat te makkelijk gedacht?

Het idee van een 2203 begon toen al meteen te kriebelen. En dankrijg ja van die dingen uit je omgeving die dat gevoel nog net een beetje versterken. Je weet wel: als je iets uit rekent op school komt er toevallig een breedte van 2203mm uit... Als je op de wekker kijkt staat er ook 22:03 vermeldt.

Ik zou heel graag zo'n bak willen hebben omdat ik de klank onovertroffen vind. En ook nogal er van houd om die Hi Gain bakken van mijn bandgenoten eruit te blazen :)

Van Meekeren

DaveItUp
17 september 2008, 15:50
Lijkt mij makkelijk terug te veranderen, zal er wel voor zorgen dat de impedantie niet verdubbeld als gevolg van het trekken van 2 buizen.

Mr.Bluesbreaker
17 september 2008, 16:04
Aangezien ik de man in kwestie ben:

Ja, je kunt dat zo doen. Ik heb bewust die keuze gemaakt
en weet exact wat er veranderde, en hoe je dat op dezelfde manier (achterstevoren danwel) kunt omkeren naar 'stock specs'.

Je moet alleen op zoek naar een andere 2203.
Succes:) Er zijn niet heel veel in omloop met de vertikale inputs en in ongemodificeerde staat. Op Ebay zijn ze stukken minder schaars vermoed ik, alleen kun je dan niet de amp beluisteren aangezien ze vaak van ver komen.
En transport buiten jezelf om is altijd risicovol.

Nielsje
17 september 2008, 17:05
Ik moest toch wel even gniffelen: Enrique die aangesproken wordt met "meneer" :D

Mr.Bluesbreaker
17 september 2008, 17:15
Lach niet man:D
"Meneer" hier kent zijn eigen amp toch wel.