PDA

View Full Version : Sitar pedaal?



AriaProII
17 september 2008, 15:30
Weet iemand een elegante manier om je gitaargeluid in een sitar-geluid te laten veranderen (zonder een sitar aan te schaffen)?

Swan
17 september 2008, 16:50
sitar swamie (zoiets) van Danelectro!

arcane
17 september 2008, 16:52
line 6 variax;)

schizo910
17 september 2008, 17:12
Men neme een plastic wegwerpbordje, knip een strook uit het bordje en weef deze strook bij je brug om en om tussen de snaren door... instant sitar geluid...

wel even expirimenteren mte de dikte van de strook...

Thom TK
17 september 2008, 20:43
Een Boss DD-3 kan het weet ik, gewoon delay-tijd instellen als kort, en aan de tweede return een kabel bevestigen...en dan het uiteinde los laten.

Als je snapt wat ik bedoel dan. Maar werkt verrassend goed.

Swan
17 september 2008, 21:34
vette shizzle
http://www.guitareffectspedals.com/sitarswami.jpg

robert-gitarist
17 september 2008, 23:10
Een Boss DD-3 kan het weet ik, gewoon delay-tijd instellen als kort, en aan de tweede return een kabel bevestigen...en dan het uiteinde los laten.

Als je snapt wat ik bedoel dan. Maar werkt verrassend goed.

Inderdaad daar kan het ook mee, maar persoonlijk vind ik het niet echt geweldig klinken (voor mijn gevoel gewoon nét niet ofzo).
De truck van Schizo vind ik wel heel erg tof :D Ik denk dat ik dat ook serieus eens ga uit proberen.

Swan, heb je ervaring met dat pedaal persoonlijk? Lijkt me wel een tof pedaal opzich maar ik geloof alleen dat die niet meer gemaakt werden? Kom ze tweedehands nog wel eens tegen (gering aanbod mja).

schizo910
17 september 2008, 23:39
Inderdaad daar kan het ook mee, maar persoonlijk vind ik het niet echt geweldig klinken (voor mijn gevoel gewoon nét niet ofzo).
De truck van Schizo vind ik wel heel erg tof :D Ik denk dat ik dat ook serieus eens ga uit proberen.

Swan, heb je ervaring met dat pedaal persoonlijk? Lijkt me wel een tof pedaal opzich maar ik geloof alleen dat die niet meer gemaakt werden? Kom ze tweedehands nog wel eens tegen (gering aanbod mja).


Hihi, ik hou wel van dat soort geklooi, zo speelde ik vroeger in een vorig bandje (én leven) nog wel eens gitaar met een afstandsbediening van de TV of vibrator... jaja...
Je kan het overigens ook met papier doen, paar keer dubbel vouwen om het wat dikker te maken... verschillende materialen proberen... :D

AriaProII
18 september 2008, 10:42
Cool! bedankt voor de tips iedereen!

duckman
18 september 2008, 13:05
Digitech the weapon kan dit ook:

http://www.youtube.com/watch?v=Xmx8LrnZUnk&feature=related

EuroCinema
18 september 2008, 13:24
Paperclips aan je snaren hangen werkt ook leuk.

Sinner
18 september 2008, 14:02
vette shizzle
http://www.guitareffectspedals.com/sitarswami.jpg

Ik heb een pedalenfetish, teveel pedalen en ik hou van rare geluiden, maar dit pedaal heb ik lekker in de winkel laten liggen na het uitgebreid getest te hebbe: wat een baggergeluid!

Andere tip voor sitargeluid: 12-string in open stemming, of double-dropped-D en dan door een phaser! :hippie: