PDA

View Full Version : Danelectro.



TimmU
17 september 2008, 14:49
Bij het gebruiken van de zoekfunctie heb ik bijna niets gevonden over Danelectro. Afgezien het topic van Swan.

Ik heb net in ieder geval zeven van die bakkies besteld ( Fab distortion,Fab flanger, Fab chorus, CoolCat metal, DJ12 chili dog, DJ2 Distortion T-bone , Pork Chop Delay DJ17 ) , en een effectenplank, en ik zal per pedaal een uitgebreide review schrijven, met beschrijving van functies, want er is dus echt niets over te vinden op het eerste oog.

Kunnen mensen hier hun ervaringen ook plaatsen over Danelectro?

Nielsje
17 september 2008, 14:57
De bassist van onze band heeft zo'n Dan-echo ding, weet zo niet welke precies. Vond het wel een aardig ding, maar eerlijk gezegd niet meer dan dat. Irritante aan/uit knop, behuizing is wel stevig, maar die knopjes voelen heel erg kwetsbaar aan.

Heb wel eens een drive pedaal van ze bespeeld, maar dat werd een grote brei.

De tape-delay-achtige vond ik best goed en bruikbaar klinken, maar het ding is zo ontzettend groot, met een ietwat 'kinderachtig' uiterlijk. En wederom die irritante knoppen.

Ik vind het nogal een gewaagde keuze om alles in een keer te kopen.. Moedig.
Volgens mij vreten ze ook behoorlijk wat hoog weg..

FruscianteFan
17 september 2008, 15:00
Ben wel benieuwd naar die FAB Chorus en Chili Dog.

TimmU
17 september 2008, 15:36
och, zo duur is het niet, gewoon lekker proberen ,en het ziet er flashy uit. Als het niet bevalt is het altijd nog lekker voor thuis.

hugo123
17 september 2008, 15:59
Ik heb net de CC vibe en de CC trans drive, ik wil ook wel een revieuwtje schrijven..

Fuhgawz
17 september 2008, 16:35
Graag want ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar die twee pedalen! En dan met name hoe die transparant drive zich verhoudt tot de Bad Monkey van Digitech.
Wat betreft Danelectro pedaaltjes heb ik wel wat ervaring. De French Toast octavefuzz is echt te gek! Klinkt echt top, maar door de kleine knopjes wat moeilijk in te stellen. Ik heb ook een EQ gehad die ook goed zijn werk deed. Beiden bleven ook in volledig bandgeweld goed overeind. Over het algemeen ben ik qua sound dus tevreden over Danelectro. Zeker gezien de prijs die je ervoor betaalt. Ze zijn echter wel wat breekbaar, maar dat is met die nieuwe serie opgelost. Ik kan me eigenlijk qua bypass niet veel herinneren. Het heeft me in ieder geval niet gestoord, zoals ik me vaak stoor aan de mid/hoog focus van de Boss bypass.

Swan
17 september 2008, 16:49
ik heb een dano fish n chips EQ, een TunaMelt tremelo en n CoolCat chorus..

de EQ en Trem voelen een beetje goedkoop aan maar werken perfect; mooie klank en goeie bypass, ik gebruik ze erg veel en ze hebben tot nu toe het nog nooit laten afweten..
de chorus heb ik sinds een maandje ongeveer, is duidelijk van betere kwaliteit dan de 'food-series'; metalen kastje, true bypass, etc...

erg goeie kwaliteit voor het geld dus; niet te vergelijken met Behringer bijv.

Jyuuga
17 september 2008, 18:07
Ik had de FAB flanger, gebruikte hele milde instellingen, lage depth, maar vond het wel mooi zo. Hij was wel heel stil, ik heb niet gemerkt dat er ruis was of iets anders, maar ja, ik weet niet of ik dat toen kon horen, misschien zou het nu wel anders zijn. Maar goed, heel veelzijdig is ie niet, soms te weinig depth, dus weinig effect, maar ach, hij was idd goedkoop, dus ja. Het is in principe waar voor zijn geld, en met dit pedaal bedoel ik dus dat goedkoop => goedkope kwaliteit. Vond 'm wel grappig, maar had hem later weggegeven.

EuroCinema
17 september 2008, 18:39
De tape-delay-achtige vond ik best goed en bruikbaar klinken, maar het ding is zo ontzettend groot, met een ietwat 'kinderachtig' uiterlijk.

:eek: die retro 50s styling is juist het leukste aan die serie!

Luke-wannabe
17 september 2008, 18:50
Ik heb net de CC vibe en de CC trans drive, ik wil ook wel een revieuwtje schrijven..
Please do! Ik zit ook over die pedalen te denken!!

Nielsje
17 september 2008, 18:50
:eek: die retro 50s styling is juist het leukste aan die serie!

Ja, het ziet er leuk uit, maar heb je daar wat aan op het podium?
Ik hou van pedalen in mxr vorm: stevig doosje, stevige schakelaar en wat knoppen. Meer heb je (ik..) niet nodig.

hugo123
17 september 2008, 19:20
Oke! Ik zal een revieuw schrijven, nog nooit eerder gedaan maar ik ga het proberen! Ik denk dat ze bijde morgen binnenkomen.

@Fuhgawz: ik heb geen BadMonkey dus ik kan niet vergelijken, ik heb alleen een boss bluesdriver.

Verder ben ik helemaal nieuw op vibes enzo dus ik heb het gekocht ook goed geluk, ens kijken hoe dit wordt, ;)

Jimwoud
17 september 2008, 20:36
Waar hebben jullie(Timmu en huo) het besteld. Ben benieuwd naar die CC tremelo, en misschien nog een flanger.

EDIT: Ben ook wel benieuwd naar die metal dingen, en wat het verschil is tussen I en II.

hugo123
17 september 2008, 20:51
Bedoel je mij?? ;)
Ik heb het bij Thomann besteld..

Swan
17 september 2008, 21:33
EDIT: Ben ook wel benieuwd naar die metal dingen, en wat het verschil is tussen I en II.

hele andere tone en andere EQ regeling

Jimwoud
17 september 2008, 22:40
hele andere tone en andere EQ regeling
Ken je ze, of heb je soundsamples gehoord? Als het beter dan een metalzone is, zijn het wel leuke pedaaltjes

Swan
17 september 2008, 22:49
op harmony central het een en ander over gelezen...
alles is beter dan een metalzone.

Jimwoud
17 september 2008, 23:00
op harmony central het een en ander over gelezen...
alles is beter dan een metalzone.
nav m'n eigen post eens gaan zoeken op youtube, maar die demo klinkt behoorlijk ruk, zoals veel op youtube natuurlijk.

Luke-wannabe
18 september 2008, 10:46
op harmony central het een en ander over gelezen...
alles is beter dan een metalzone.
Je kunt die Metal (of II) toch ook met lage gaininstellingen gebruiken, en als een soort Eq pedaal gebruiken?

hugo123
18 september 2008, 17:40
OKe! Ik kwam vandaag thuis, ongelovelijk chagerijnig, moest nakomenm, was eruit gestuurd, lange dag enzovoort..
Todat ik dus thuis kwam en ik een doos zag staan, de pedalen waren aangekomen, nadat ik de doos had open gemaakt was het eerste wat me opviel hoe zwaar de pedalen nog zijn, dan heb je ook een heel klein doosje waar je echt denkt dat de pedalen 10 cm l.b zijn. Maar dan maak je hem open en dan zie je dat ze toch nog wel groter dan een boss pedaal zijn.

Oke, nu de test.

Ik begon met de vibe te testen, heerlijk pedaal, goed in te stellen van erg rustig "kabbelende" vibe naar een snelle extreme vibe. maar..
Wat mij wel duidelijk opviel (en meer mensen) dat als je het pedaal inschakelt je duidelijk een volume verhoging hoort, dit komt omdat het vibe effect niet meteen begint te "viben" maar er gaat een soort buffer aan en dan begint het effect een te erna pas, dus je kan niet heel snel van geen effect naar effect overschakelen. Verder is het instellen doodsimpel, je hebt 3 knoppen; mix, speed en intensity. Na wat aan de knoppen draaien viel mij wel op dat dit écht een goede vibe is, het is wel de eerste vibe die ik ooit in handen heb gehouden maar hij klinkt lekker. Het geluid is erg warm, vintage achtig, zoals ook op het doosje en de handleiding staat, het is erg makkelijk in te stellen en klinkt op elke instelling goed. meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Nu, de Transparant Overdrive, dit pedaal verbaasde mij pas echt!
Het crunch geluid wat ik zocht! Letterlijk!
Ook dit pedaal is weer erg makkelijk in te stellen, niks op aan te merken!
Je hebt weer 3 knoppen (zoals op de hele serie) Volume, Bass/Treble en Gain. Nou, de Volume en de Gain pots spreken voor zich. Maar de tone knop is wat anders. Je hebt een dubbele pot een voor treble en een voor bass, dit is wel ff wennen je moet namelijk eerst beide draaien zoals je de bas wil hebben, en daarna voor de treble, beetje moeilijk uit te leggen, maar het spreekt voor zich als je er even mee prutst.
Dit pedaal is zowel als booster of als standalone overdrive erg goed, hij klinkt goed, en zoals de naam al zegt transparant, hij laat het gitaargeluid goed intact, maar toch klinkt hij ook warm. Zelfs met de treble helemaal open klinkt hij niet schel, anders dan mijn bluesdriver waar ik de tone knop helemaal dicht moet hebben om nog een beetje een goed geluid te hebben. Dit is dé drive die ik zocht!


De CC pedalen die ik nu heb vind ik echt goed, ze zijn verbazingwekkend stevig gebouwd, stevige switch, stevige pots(ik was band dat de pots een beetje gammel waren, is niet waar) En natuurlijk True Bypass.
En een erg lekker geluid. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, dit is mijn eerste review;) en ik hoop dat jullie er iets aan hebben, als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel neem ik aan;).

Luke-wannabe
18 september 2008, 17:45
Nice klinkt goed! Thnx voor de review!

hugo123
18 september 2008, 17:54
Tuurlijk, is goed!

Swan
18 september 2008, 18:22
dat van die knopjes op elkaar is wel super irritant trouwens...

Luke-wannabe
18 september 2008, 19:35
Och opzich.. 1 keer een soundje maken is snel gedaan, toch?

Mitch
18 september 2008, 20:48
Wat mij wel duidelijk opviel (en meer mensen) dat als je het pedaal inschakelt je duidelijk een volume verhoging hoort, dit komt omdat het vibe effect niet meteen begint te "viben" maar er gaat een soort buffer aan en dan begint het effect een tel erna pas, dus je kan niet heel snel van geen effect naar effect overschakelen.
Prachtige technische verklaring, maar je bedoelt gewoon dat -ie niet goed schakelt, of mis ik iets? En blijft de volume toename daarna of gaat -ie daarna terug naar unity gain?

hugo123
18 september 2008, 21:11
Euhm.. Daarna dan merk je het niet meer omdat het effect aan gaat.

Mitch
18 september 2008, 21:30
Oké, de vibe is dus redelijk op untiy gain maar hij schakelt gewoon kut. Bedankt voor de verduidelijking :D

Einzeln
19 september 2008, 10:35
Kan het zo zijn dat de volume compensatie als oplossing voor de "volumedrop" gewoon opvalt. Dat contrast ervaar je natuurlijk het meest bij schakelen. Ben ik onduidelijk?

imlikeajungle
19 september 2008, 10:37
Ik heb een aantal Dano's van de voedselreeks: Chili Dog octaver, Black Coffee distortion & Tuna Melt tremolo. Ik heb ook nog een slapback echo uit die reeks gehad, weet niet meer hoe die heette. Ik hou van de mijne!

Mitch
19 september 2008, 10:53
Kan het zo zijn dat de volume compensatie als oplossing voor de "volumedrop" gewoon opvalt. Dat contrast ervaar je natuurlijk het meest bij schakelen. Ben ik onduidelijk?
Als het schakelen tijd kost is het gewoon slecht, los van het vage volume verhaal. Hij zegt juist dat als de vibe eenmaal is ingeschakeld, het volume oké is, maar dat er een vertraging zit op het schakelen en TIJDENS die vertraging zit dan ook nog een volume verhoging.
Of ik lees 't helemaal verkeerd :satisfie:

Einzeln
19 september 2008, 10:56
Ik lees dat hij de vibe pas een seconde na schakelen ervaart, en het volume verhaal meteen met schakelen.
Kan dan wellicht aan de rate liggen dat het een poosje duurt voordat je de vibe ervaart. Maar als Danelectro als compensatie het volume omhoog schroeft wordt je als eerste geconfronteerd met het volume. Maar nu doe ik net net of ik verstand van heb. Ik heb nog nooit over een vibe gespeeld.

hugo123
19 september 2008, 16:33
@nico, dat klopt precies!

treblemaster
19 september 2008, 19:40
Ik heb er ook een aantal. Daddy'o overdrive is nog steeds mijn favoriete overdrive....lekker rauw en smerig! Danecho heb ik ook en bevalt ook erg goed, al gebruik ik 'm nu niet zo veel meer. Van de mini's heb ik de pastrami overdrive die een heerlijke solid state overdrive geeft (ala Black Flag als je dat wat zegt). en de french toast heb ik ook, maar gebruik ik niet vaak....Lekkere fuzz, maar tegenwoordig geruik ik eerder mijn nek element en overdrive voor een fuzz geluid.