PDA

View Full Version : Line6 pod USB/Midi driver



gershwin5150
17 september 2008, 14:03
Hallo,

Ik heb sinds kort een Line6 POD 2.0 gekocht en nu wil ik deze op mijn laptop aansluiten om zo met Line6 Edit patches te kunnen bewerken.
Ikheb hiervoor een USB naar midi kabel gekocht. Op mijn gewone pc werkt dit prima, maar op de laptop staan kennelijk niet de goede drivers. Alle Line6 software is wel geinstalleerd. Maar ik kan geen contact maken.
Weet iemand welke driver ik moet hebben om dit werkend te krijgen?

Alvast bedankt!

Klopgeest
27 september 2008, 09:58
Hallo,

Ik heb sinds kort een Line6 POD 2.0 gekocht en nu wil ik deze op mijn laptop aansluiten om zo met Line6 Edit patches te kunnen bewerken.
Ikheb hiervoor een USB naar midi kabel gekocht. Op mijn gewone pc werkt dit prima, maar op de laptop staan kennelijk niet de goede drivers. Alle Line6 software is wel geinstalleerd. Maar ik kan geen contact maken.
Weet iemand welke driver ik moet hebben om dit werkend te krijgen?

Alvast bedankt!

De pod 2 heeft geen USB. Lijkt me dat je dat toch moet weten als eigenaar van het apparaat.

Ik heb een midi-interface in m'n pc waar ik een plug in kan doen die verloopt in twee kabels: midi IN en OUT. Dan kunnen die twee midi kabels vervolgens weer in de midi IN en OUT ingangen van de Pod 2.

Lijkt me sterk dat jij een midi interface op je laptop hebt, dus moet je waarschijnlijk een externe geluidskaart aanschaffen met midi interface. Eigenlijk moet je sowieso een externe geluidskaart hebben, want on-board soundcards zijn toch kut.

Google "M-Audio Audiophile USB" als voorbeeld van externe geluidskaart met midi support.

pol
27 september 2008, 11:15
lijkt me dat je drivers nodig hebt voor die USB naar midi kabel ?

zo nogal overdreven zijn om voor dit doel een interface te kopen, als je enkel midi nodig hebt om die pod te editten.

hankd
27 september 2008, 16:57
heb je op je pc xp en op je laptop vista? ik had hetzelfde probleem en heb ergens een programmaatje gedownload dat het probleem oploste. Het probleem was dus Vista! Moet even zoeken hoe het heet.