PDA

View Full Version : Smallbox bouwen voor JTM45 Ceriatone



Man in Black
17 september 2008, 10:45
Na dik een jaar te hebben genoten van het uitzicht op m'n eigenbouw Ceriatone JTM45 clone (zonder behuizing), vind ik t tijd worden dat dit beestje een eigen hokje krijgt :satisfie:

Ik heb eens wat rond gestruind op dit forum en uiteraard Google, 18W etc.
Daarbij heb ik aardig wat creativiteit opgedaan maar uiteindelijk weer terug gekomen bij een re-build van het standaard JTM 45 model (niet die met block logo).

http://www.guitaravenue.com/images/photos/marshall-jtm45.JPG

Ik wilde derhalve een ronde shoppen bij tube-town maar weer niet precies wat ik nodig heb en hoeveel hiervan.
Ik weet bijvoorbeeld dat ik 2 soorten piping nodig heb maar niet welke.

Ik wil iig een zwarte Marshall tolex en golden piping.
Een grip en Marshall logo heb ik reeds klaar liggen.

Kan iemand me helpen met het samenstellen van de shopping list?

Thnx alvast!!! :rockon:

PieterFX
17 september 2008, 11:34
voetjes!
tolex
evt hoekjes (maar niet als je het model van bovenstaande tekening aanhoudt
schroefjes en wat boutjes en moertjes
hout
gaas voor achter
bison tix

uhm dat was het denk ik. Zie mijn bouwverslagje, ook een topic in de werkbank, heb zo snel de link niet.

Man in Black
17 september 2008, 11:50
Thanks voor je reply! :rockon:
Maar ik dacht meer aan een ietwat verder gedetaileerder lijstje...


Voorbeeld:
- 30m Tolex (breedte 1,35m)
- 12m Piping / Keder Dick Gold, 4.8 x 9.1 mm
- 25m Piping / Keder Gold Medium, 3,2 x 7,15 mm
- etc....

(en ik snap dat dit ietwaat teveel van t goeie is :D )

Thanks!

Maar idd! Gaas heb ik over t hoofd gezien!
Waar zou je dat kunnen uithalen?

Franc
17 september 2008, 13:00
1 meter tolex is genoeg (1m35 breed)
1m30 goldpiping (uit mijn hoofd - ik zou 2m bestellen)
1m50 goldstring
4 voetjes
handle
ongeveer 7cm hoog strekmetaal (50cm breed is genoeg)

Maar ik zou er persoonlijk geen Marshall logo op doen. Je weet zelf ook dat het geen Marshall is en jouw kast, hoe mooi ook, zal nooit hetzelfde zijn als een Marshall kast, dus iedereen zal zoiets hebben van: hee, een zelfbouwkast met Marshall logo... Bedenk even wie je er een lol mee doet door er Marshall op te zetten.
IMHO uiteraard :)

Man in Black
17 september 2008, 13:29
...Maar ik zou er persoonlijk geen Marshall logo op doen. Je weet zelf ook dat het geen Marshall is en jouw kast, hoe mooi ook, zal nooit hetzelfde zijn als een Marshall kast, dus iedereen zal zoiets hebben van: hee, een zelfbouwkast met Marshall logo... Bedenk even wie je er een lol mee doet door er Marshall op te zetten.
IMHO uiteraard :)

Thnx Franc!!!
Je hebt een puntje wat betreft logo... maar ik ga er echt geen "Vernet" op plakken :D

Heb ook al eens gedacht om de head meer in de ENGL cab stijl te maken... maar ja... daar vind ik t niet de Amp voor (toch?)
http://www.engl-amps.com/pics/e212vh.jpg
Ben wel heeeeeel content met de combinatie van JTM45 en de ENGL cab met V30's.

Moet me er nog maar eens goed over bedenken en eventueel ergens een persoonlijk iets laten maken (laseren, snijden etc.).
Eens kijken of ik iets in Marshall style lettertype kan fabriceren...

Of is er al iemand aan de slag geweest hiermee?

PieterFX
17 september 2008, 14:03
ik heb voor het gaas een prullenbak gekocht bij de blokker en daar een stuk uit geknipt. 3 euro

Man in Black
18 september 2008, 08:52
Ik ga er iig een persoonlijk tintje aan geven!

Een vraag waar ik wel nog mee zit is:
hoe worden de front- en backpanels gemonteerd?

Moet ik balkjes aan de zijkant plakken? Of worden ze van boven geschroefd?
Het frontpanel heeft bijvoorbeeld geen zichtbare schroeven... deze wordt geplakt neem ik aan, daar alleen de back los gemaakt hoeft te worden... toch?

heeft iemand mss een foto van de binnenkant?

Franc
18 september 2008, 09:42
Heb geen foto bij de hand, maar je monteert (plakt/niet) vertikale balkjes. En een horizontaal balkje aan de bovenkant.
Zowel voor als achter.
Het frontpanel schroef je daar vanbinnenuit mee vast (niet te lange schroefjes!!) en het backpanel gewoon van buiten met mooie schroefjes en ringetjes.

Man in Black
19 september 2008, 12:18
Heb geen foto bij de hand, maar je monteert (plakt/niet) vertikale balkjes. En een horizontaal balkje aan de bovenkant.
Zowel voor als achter.
Het frontpanel schroef je daar vanbinnenuit mee vast (niet te lange schroefjes!!) en het backpanel gewoon van buiten met mooie schroefjes en ringetjes.

Thanks Franc!

Ja ik had al een paar oplossingen bedacht maar toch beter om t van de pro te horen :satisfie:

Ik ga dit weekend in ieder geval alvast eens multiplex kopen (12mm als ik me niet vergis, berken??) en een start maken aan het zaagwerk.
Wel maar eens even kijken of er ergens een frees valt uit te halen...
Zijn die groeven ook te maken met bijv een zaag, in geval van nood?

Franc
19 september 2008, 12:23
Een bovenfrees is een goede investering denk ik. Niet alleen voor het maken van versterkerbehuizingen.

De sleuven wordt het mooist met een frees en ook voor de openingen in voor- en achterkant is de frees ideaal, je kunt nl. met een zaag die hoeken niet maken.
Bovendien moet je wat randen afronden natuurlijk.

Ik heb het nog nooit met een zaag geprobeerd, misschien dat het met een crikelzaag die je op diepte in kunt stellen wel lukt, maar anders denk ik niet.

Man in Black
19 september 2008, 12:43
Dan moet er een bovenfrees komen :P
Die sleuven aan de bovenkant worden ongeveer 2mm tot 3mm breed neem ik aan... althans lijkt me wel nodig met tolex en goldstring erin proppen. mss zelfs wel breder. En 4 mm diep of zo?

Franc
19 september 2008, 13:39
Een frees kleiner dan 4mm is moeilijk te vinden, als ze al bestaan.
Ik gebruik 4mm en ga 4mm diep.

Man in Black
19 september 2008, 14:57
Thanks m8!

Ik ga er gewoon mee aan de slag!
Mocht ik nog tegen vraagjes aanlopen dan post ik ze hier!!!

Ik ben in ieder geval van plan wat pics van het proces te plaatsen!