PDA

View Full Version : volumepedaal Boss FV 300L



BLstriker
16 september 2008, 22:21
Ik heb mijn Rack als volgt aangesloten:

De midicontroller TC MAC I heeft 8 seriële loops waarop ik H&K Tubefactor, OCD Full Tone, Xotic RC Booster en o.a. een Line6 Ubermetal heb aangesloten. Deze gaan allemaal via de preamp van mijn Marshal 6100 Anniversary naar de eindtrap. Vervolgens heb ik mijn G-Major via de MAC I input (from effects send) en output (to amp effects return) naar de parallelle loop van de Marshall gestuurd. Op dit moment heb ik mijn volume pedaal tussen mijn gitaar en de preamp aangesloten. Echter als ik het volume knijp verlies ik mijn signaal van de G-Major en kan ik bijvoorbeeld geen gebruik maken van mijn tuner van de G-Major. Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

BL

boss
17 september 2008, 18:52
Hier ook een G-Major gebruiker.
Ik heb op mijn Ground Control Pro een CC ingesteld voor de tuner mute functie van de G-Major.
Klik op de knop en het uitgangssignaal van de G-Major wordt gemute, met stil stemmen als resultaat.
Andere optie is om je volume pedaal achter de G-Major te plaatsen, dan verlies je echter wel het uitsterven van delays en reverbs.

BLstriker
17 september 2008, 21:12
Ik heb inderdaad op mijn Big Foot een CC aangemaakt die de G-major bypassed, echter gezien het feit dat ik gebruik maak van de parallelle loop, blijf ik volume houden op mijn eindversterker. Zodra ik het volumepedaal dichtzet knijp ik ook het signaal van de G-major. Ik heb bewust gekozen voor parallelle aansluiting omdat de chorus en delay dan het zuiverst blijven en dus niet te veel tone vreet.

Ik kan natuurlijk voor jouw 2e optie kiezen om het volumepedaal na de G-major te zetten, maar dan krijg ik te maken met mindere delays en reverbs.
Het lijkt erop dat ik iets niet goed heb aangesloten vanuit de G-major naar de Mac I. De Mac heeft naast de FX mix nog een VCA input en output. Hiervan maak ik ook gebruik. Misschien dat deze info jou iets meer opheldering kan geven.

Als volgt aangesloten:
van parallelle loop Marshall (send) naar input FX mix;
van send FXmix naar input G-major;
van output G-major naar return FXmix;
van output FXmix met stereo Y-jack naar input VCA L + R;
van output VCA naar parallelle loop Marschall (return).

Mijn volumepedaal zit thans tussen de gitaar en de preamp.

Liquid_Metal
17 september 2008, 23:25
Zelf gebruik ik een midi-pedaal als volumepedaal en die zit dus min of meer 'in' de G-Major. Omdat de G-Major geen fx-loop heeft zul je het ervoor moeten plaatsen (geen tuner e.d. als je je pedaal omhoog trapt) of er achter (geen mooie, soepele delay's en reverbs als je m omhoog trapt). Naar mijn weten is er met een analoog pedaal geen andere optie.
Ik moet zeggen dat het midi-pedaal dat ik zelf gebruik (expressiepedaal op de Behringer FCB1010) echt heel erg fijn werkt.

boss
17 september 2008, 23:45
Ik heb inderdaad op mijn Big Foot een CC aangemaakt die de G-major bypassed, echter gezien het feit dat ik gebruik maak van de parallelle loop, blijf ik volume houden op mijn eindversterker.Sorry, te snel gelezen en over het woordje "parallel" heen gekeken...
Dan geeft de mute in de G-Major inderdaad het resultaat wat je wilt.

Nitefly7
18 september 2008, 12:17
heeft die Mac1 geen volume/VCA-mogelijkheid om een 'preamp-volume' te maken?
je volumepedaal zit dan 'in je loop' (na G-major), maar je volumeregeling werkt dan ook anders (het wordt een grote 'master-volume')
aangezien je nu eigenlijk gitaar ->fv-300L-> amp hebt, gebruik je je volumpedaal als 'n extra volumeknop..
als ik jou was zou ik die FV-300 aan de Mac 1 hangen..
of sluit 'm gewoon op je G-major aan, kun je 'm meteen programmeren als whammy/wah/volume per preset...


Ik heb mijn Rack als volgt aangesloten:

De midicontroller TC MAC I heeft 8 seriële loops waarop ik H&K Tubefactor, OCD Full Tone, Xotic RC Booster en o.a. een Line6 Ubermetal heb aangesloten. Deze gaan allemaal via de preamp van mijn Marshal 6100 Anniversary naar de eindtrap. Vervolgens heb ik mijn G-Major via de MAC I input (from effects send) en output (to amp effects return) naar de parallelle loop van de Marshall gestuurd. Op dit moment heb ik mijn volume pedaal tussen mijn gitaar en de preamp aangesloten. Echter als ik het volume knijp verlies ik mijn signaal van de G-Major en kan ik bijvoorbeeld geen gebruik maken van mijn tuner van de G-Major. Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

BL

BLstriker
18 september 2008, 13:56
THX voor de input.

Ik zal de aangedragen opties eens uitproberen.
Kom er nog op terug.

Greetz