PDA

View Full Version : invloed werk op je vingers



rock 'n roll
16 september 2008, 21:07
Ik weet dat er al veel geschreven is over zere vingers en eelt kweken.
Nu in de zomermaanden las ik vrij veel en daar komen natuurlijk af en toe brandwonden bij kijken, nu weer 3de graad brandwonde op het topje van mij linker ringvinger dus gitaar spelen zonder pijn niet mogelijk.

Dus nu vroeg ik me af wat voor werk de meeste mensen hier eigenlijk doen, of zijn jullie allemaal professioneel muzikanten?

En hoeverre jullie speciaal zorg dragen voor je handen tijdens het werk, laat maar komen misschien leer ik er nog van bij.

matto
16 september 2008, 21:57
Ik ben onderhoudsmonteur aan installaties voor verwarming/electra/ water en zwembad installaties.
Het werk varieert van solderen op een printplaatje tot aan sleutelen aan joekels van pompen.
Ik loop continu met wondjes aan mijn handen,en mijn vingers doen vaak zeer van het beuken met een zware hamer om onderdelen ergens uit te te kunnen krijgen.
Maar niet getreurd ik heb dusdanig veel plezier in mijn werk en aan het muziekmaken dat het me niet zo veel uitmaakt als een van de beide bezigheden eens een keer iets te lijden heeft van het andere.:satisfie:

arcane
16 september 2008, 22:00
Ik ben leraar op een ROC. Ik krijg geen last van mijn vingers, het enige wat er mee doe is schrijven met een stift, schrijven met een krijtje en typen op het toetsenbord.

Tho
16 september 2008, 22:07
Ik ben leraar op een ROC. Ik krijg geen last van mijn vingers, het enige wat er mee doe is schrijven met een stift, schrijven met een krijtje en typen op het toetsenbord.

Sorry voor de offtopic, maar ik moet het gewoon vragen. Toch niet op ROC Midden Nederland aan de Vondellaan in Utrecht?

chubbyfan
16 september 2008, 22:11