PDA

View Full Version : Probleem Korg CA30 tuner



DaWi
16 september 2008, 20:48
Hallo mensen,

Ik heb voordat ik vandaag wat akkoorden ging oefenen mijn gitaar gestemd in EADGBE (dus standaard tuning). Dit ging feilloos!

Nu wil ik hem na het spelen weer stemmen (gewoon voor de oefening) maar nu krijg ik hem niet meer naar EADGBE, maar wat ik eruit krijg is EAC#F#AEb .

Ik gebruik de input van mijn tuner, niet de microfoon. De gitaar is net nieuw (Richwood LP copy), dus er zitten wel crap snaren op, kan dit het zijn? Of is er iets met de tuner?

Bedankt voor jullie Hulp!


Daniel

aaronstonebeat
16 september 2008, 21:59
Da's apart. Ik gebruik zo'n ca-30 al jaren zonder enig probleem.
Wat gebeurt er dan? Je draait aan de stemmechaniek maar de toon van de snaar wordt niet hoger?

Wat voor mechanieken zijn het? Zijn de snaren er goed in gezet?

snaarplukker
17 september 2008, 12:51
....... maar wat ik eruit krijg is EAC#F#AEb .
De C# iets strakker zetten tot de D verschijnt, de F# iets strakker zetten tot de G verschijnt, de Eb iets losser zetten tot de E verschijnt. ;)

Cees

Billekoek
17 september 2008, 15:07
De C# iets strakker zetten tot de D verschijnt, de F# iets strakker zetten tot de G verschijnt, de Eb iets losser zetten tot de E verschijnt. ;)

Cees

zullen we de Eb wat strakker zetten totdat de E verschijnt? lijkt me een beter plan

DaWi
18 september 2008, 19:30
Les 1 bij het gitaarstemmen; gewoon doordraaien ook al hoor je het bekend PLOING PLOING geluid.

Oftewel, deze kan op slot, ik draaide de mechanieken gewoon niet ver genoeg door :chicken: