PDA

View Full Version : Band-in-a-box



MilesD
3 maart 2003, 13:15
Zijn hier ook mensen die band-in-a-box gebruiken voor studie-doeleinden (voor de bas dus..)?

Miles

MxPx_Jos
3 maart 2003, 15:22
Nou, ik gebruik het niet vaak, maar het is wel een handig programma en je kan er veel mee doen.

MilesD
3 maart 2003, 19:29
weet je ook goede sites waar je biab-files kunt downloaden van een beetje moderne nummers?

MxPx_Jos
3 maart 2003, 19:35
Nee sorry dat weet ik niet. Zou je even moeten zoeken op google.com Dan vindt je vast wel wat

basswasp
3 maart 2003, 22:16
Niet voor studiedoeleinden... maar die jazzmidi's die er in zitten zijn wel geinig :smile:

exit
6 maart 2003, 19:12
euh
wat is eeb band in en box. Ik eb daar nog nooit van gehoord. Kan iemand zo ne keer uiteggen wat dat precies is.
mecie

MilesD
7 maart 2003, 07:38
Biab is een programma waarmee te muziek kunt maken en veel andere dingen.
Je kunt o.a.:
* nummers afspelen en dan het notenschrift tonen zodat je mee kunt spelen (karaoke-achtig)
* het fretboard laten zien tijdens het nummer zodat je weet waar je moet spelen
* je kunt de nummers iedere keer een beetje anders laten afspelen (de bassline kan ie iedere iets anders spelen)
* en veel andere zaken.

ik vind het een aanrader om eens te bekijken. Je kunt een demo downloaden op http://www.pgmusic.com geloof ik.

groeten

MilesD
7 maart 2003, 07:39
o, ja....

je kunt de nummers ook af laten spelen in verschillende stijlen zodat het steeds iets anders klinkt. Stijlen als Jazz, Blues, Funk, Fusion, Country, Bossa Nova, etc, etc (er zijn honderden verschillende stijlen)

Horus
7 maart 2003, 20:49
Ik gebruik zelf Cubase samen met Fruity Loops. Zit wel een verschil in, BiaB is meer een midi iets, waarmee je zelf kunt aangeven wat je wilt dat de computer voor je speeld. Cubase gebruik ik om mijn bas en gitaar partijen op te nemen en te editen, Fruity Loops om mijn Drumsamples bij elkaar te pleuren tot vette grooves/loops. Zelf vind ik dit een stuk lekkerder dan BiaB, waarmee je geloof ik ook wel zelf op kunt nemen, maar het is totaal wat je wilt natuurlijk.

bathmutz
7 maart 2003, 20:54
kan je die opgenomen gitaar partijen dan weer in fruity toevoegen dan? zo ja, hoe doe je dat dan? ik gebruik zelf ook fruity maar je kan er niks mee opnemen, das erg jammer.

BathMutZ