PDA

View Full Version : Line-6 nieuws



Hallie
16 september 2008, 15:59
heey. mischien hoort dit in het recordings gedeelte maar dat merk ik wel;).
ik was aan het kijken op de lijn 6 site en zag dit:

http://bx.line6.com/backtrack/index.html?utm_source=Line6Index&utm_medium=Navigation&utm_campaign=backtrack+CenterFlash

prachtige uitvinding.

ik kom hier niet elke dag dus ik weet niet of het al langs is geweest, maar ik dascht ik deel de info even.

artnaz
16 september 2008, 16:09
Ik kan me voorstellen dat het leuk is, maar ik denk dat je in de praktijk echt niet dat ding altijd aangesloten hebt. En die weinige keren dat je iets bedacht hebt wat je opgeslagen wilt hebben, kost het niet veel moeite om alsnog iets te pakken en op te nemen.

Hallie
16 september 2008, 16:18
ben ik met je eens. maar aan de andere kant;
er zijn een aantal mensen die de ux1 o.i.d kopen om "ideetjes" op te nemen.
dan is dit wel weer handiger, makkelijker en wellicht goedkoper

artnaz
16 september 2008, 16:21
Klopt! :) Persoonlijk hoef ik het niet, maar er zijn inderdaad wel mensen voor wie zo'n ultramobiel geval handig is.

M Kactus
16 september 2008, 16:25
Ik vind het wel een heel leuk idee, maar het voordeel van de UX1 om vlug ideetjes op te nemen, is dat je geen pedalboard, versterker en microfoon nodig hebt. Gewoon vlug inprikken en je hebt een virtuele setup. Met dit moet je nog steeds een line-out op je versterker hebben, of je pedalboard erbij halen, of kaal spelen. Of akoestisch :)

Swan
16 september 2008, 16:26
die met mic lijkt me wel cool voor fieldrecordings, zijn er al prijzen bekend??

artnaz
16 september 2008, 16:27
Mja, dit gaat puur om het idee'tje denk ik, dus het hoeft niet zo goed te zijn. Dus kaal is in dit geval geen probleem.

Maar als ik in zo'n situatie kom neem ik gewoon met mijn mobieltje op (in zeer brakke kwaliteit).

EuroCinema
16 september 2008, 16:29
Leuk ding hoor. Ik neem mijn snelle ideetjes altijd op op een ouderwets cassetterecordertje en dan moet ik eens in de zoveel tijd een bandje van 60 minuten doorspitten om te kijken of er iets leuks bijzat. :angry: Wat kost dat ding?

EpiCenturiesAWAy
16 september 2008, 16:29
Bij musicstore hebben ze hem al!

Ik dacht iets van een 140 € voor die met de mic, en rond de 95 € voor die zonder mic!

Lijkt me zeker een leuk en handig speeltje!

BasHermus
16 september 2008, 17:12
Heet dat niet gewoon memorecorder....?

Die heb je voor veel minder dan 140 euro..

artnaz
16 september 2008, 17:14
Ja, een veredelde versie, want hij neemt automatisch op als je gaat spelen, en je kan bepaalde stukken "flaggen".