PDA

View Full Version : T-rex Möller led defect: help?



Nielsje
16 september 2008, 15:50
Menschen,

onlangs een t-rex möller gescoord via ebay, waarbij het ledje van de boost functie niet brandt. Ik dacht dat dit wel eens iets simpels zou kunnen zijn, zoals een los draadje oid. Het blijkt dat de möller volledig (op de switches na) op een pcb zit gesoldeerd en ik zie niets los zitten.

De boost en drive sectie van het pedaal functioneren overigens verder perfect, alleen het ledje van de boost functie doet het dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (ik weet het, lastig als er niets te zien is etc, maar volgens mij moet het vrij simpel zijn).

Ik heb de multi-meter er overigens nog niet tegenaan gehad, die ligt hier namelijk niet op het moment..

Duff
16 september 2008, 17:14
vervangen?

Nielsje
16 september 2008, 17:38
Ja, heel goed, maar ik weet dus nog niet of het het ledje is wat kaduuk is.
Was gewoon meer in de algemene zin benieuwd of dit vaker is voorgekomen met T-rex pedalen. Stel dat het wel vaker voorkomt dat ergens een weerstandje doorfikt.. dan kan ik daar naar kijken.

ponq
17 september 2008, 11:06
Hou er eens een ander ledje tegen de pootjes van het defecte ledje aan en kijk of dat 2e ledje wel brandt.

Nielsje
17 september 2008, 12:02
Hou er eens een ander ledje tegen de pootjes van het defecte ledje aan en kijk of dat 2e ledje wel brandt.

Oeps, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.... :satisfie:
Zo ff proberen!

Nielsje
17 september 2008, 18:56
Volgens mij het opgelost. Even drukken op ledje en hij doet het. Ik vermoed dus een los soldeer contactje . Zal de bout zo ff warmstoken...

ponq
17 september 2008, 22:43
nice ;) is het nog gelukt?

Nielsje
17 september 2008, 22:49
toevallig net mee bezig!

Jup, gelukt!

Ik ben weer blij :-). Fijn pedaal overigens... zo'n mix knop, ik snap niet dat alle pedalen het niet hebben..