PDA

View Full Version : vraagje aan mededocenten: verhuur gear



Bruvtilov
16 september 2008, 13:44
Hallo vakbroeders en -zusters!

Ik speel met het idee om aan potentiele leerlingen de mogelijkheid te bieden gitaar en eventuele versterker te huren. Makkelijk voor de absolute beginners die nog niet weten of gitaarspelen daadwerkelijk wat voor ze is.

Zijn er hier docenten die hun leerlingen zoiets aanbieden? Zo ja, wat vragen jullie aan huur? Ook borg?

Bedankt voor jullie input,

Robert

Bernd Veenema
24 oktober 2008, 11:15
Dat lijkt mij niet echt een goed idee. Voor de mensen die niet weten of ze gitaarspelen leuk vinden zijn er ook gitaren te koop van minder dan 50 euro. Vanaf 150 euro koop je al een elektrische gitaar met een versterker. Echt een noodzaak om spul te verhuren zie ik dan eigenlijk niet.

Don Capo
24 oktober 2008, 15:00
Ben wel geen docent maar vind het ook geen goed idee. Je kan je er alleen maar aan bezeren. Of het materiaal wordt verkeerd behandeld of een student brengt de spullen gewoon niet terug. Misschien een leen apparaat voor de les zelf maar niet mee naar huis laten nemen zou ik zo zeggen.

Pais
24 oktober 2008, 17:57
Hallo vakbroeders en -zusters!

Ik speel met het idee om aan potentiele leerlingen de mogelijkheid te bieden gitaar en eventuele versterker te huren. Makkelijk voor de absolute beginners die nog niet weten of gitaarspelen daadwerkelijk wat voor ze is.

Zijn er hier docenten die hun leerlingen zoiets aanbieden? Zo ja, wat vragen jullie aan huur? Ook borg?

Bedankt voor jullie input,

Robert

Mijn eerste leraar deed dit. Ik heb er geen gebruik van gemaakt maar hijzelf was er positief over. Zo geef je je leerling ook de kans om direct een redelijk instrument aan te schaffen na een tijdje spelen op een leen-gitaar, in de plaats van dat de leerling dus inderdaad met rommel van 50 euro zit opgescheept.

Mn muziekwinkel verhuurt akoestische gitaren voor 10 euro per maand (nieuwwaarde van het instrument ~400 euro) en elektrische + versterker zijn iets duurder. Er wordt dacht ik geen borg betaald. Ervaringen weet ik niet, behalve dat het in deze vorm winstgevend is (dus zoveel wordt er blijkbaar niet gesloopt)

zeiler
25 oktober 2008, 14:42
ik ben ook geen docent, maar leerlingen heb je wel gegevens van. ermee vandoor gaan zal denk ik niet snel gebeuren...

zou persoonlijk wel graag een borg willen zien, als je (in de post boven mij) gitaren van 400 euro gaat verhuren voor 10 per maand, zou ik al snel ietwat rommelig worden.

miss soort contractje opstellen over manier waarop hji gebruikt wordt?

zonder papier heb je geen poot om op te staan ;)!