PDA

View Full Version : Guttlin ES Commander



barno
16 september 2008, 12:36
Een mogelijke piste voor een ES 335 Guttlin model. Deze is wat klassieker dan de vroegere ES modellen die ik probeerde te tekenen. Maar zo'n 335 model gaat niet echt samen met gekke vormen heb ik gemerkt. Dus de "kronkelkont" van het normale Guttlin ontwerp vervangen door een mooie ronde vorm die wel met een lichte knik begint.

Als ik 'm zou bouwen, zou ik het doen zoals charlotte denk ik (contour zijkant uitzagen ipv systeem acoustische/jazzbak met geplooide sides)

gouden hardware op de tekening moet uiteraard zilver zijn, vond niet zo gauw iets zilvers



http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINPLANCOMMANDERprototype2-1.jpg

Mr.Fingers
16 september 2008, 12:45
:D Hahaha, zelfs DAT ziet er niet verkeerd uit! Ik zou wel bovenste & onderste hoorn symetrisch doen, of een "offset-body" (zoals de Fender Starcaster), en Dogear P90's ;)

barno
16 september 2008, 12:48
nu zijn de hoorns symetrisch, maar ik zoek ook nog naar asymetrische vorm. Dogears prima idee! die heb ik nl nog liggen.

nevyn292
16 september 2008, 12:55
ik zou de hoorns net even omwisselen, bovenste wat groter en onderste wat kleiner. misschien een geval van smaak maar dat lijkt mij gewoon net effe iets mooier, alhoewel het het vreemde misschien ook wel wat weghaalt.

ziet er in ieder geval goed uit!

Hedge
16 september 2008, 12:57
Ziet er weer goed uit. Ik vind dat hij prima in de Guttlin-serie past. Ook al is hij symetrisch.

Ik zou echter de zijkanten gewoon buigen. De manier van Charlotte kost wel veel hout, is volgens mij net zo bewerkelijk en is veel zwaarder.

barno
16 september 2008, 13:04
ik zou de hoorns net even omwisselen, bovenste wat groter en onderste wat kleiner. misschien een geval van smaak maar dat lijkt mij gewoon net effe iets mooier, alhoewel het het vreemde misschien ook wel wat weghaalt.

ziet er in ieder geval goed uit!

ja ik vind het ook lijken alsof de onderste hoorn eigenlijk iets te groot is, nu het is maar een voorlopig plan.

@hedge: dat buigen van de zijkanten ... overstijgt mijn vaardigheden op dit moment

nevyn292
16 september 2008, 13:05
ja ik vind het ook lijken alsof de onderste hoorn eigenlijk iets te groot is, nu het is maar een voorlopig plan.

@hedge: dat buigen van de zijkanten ... overstijgt mijn vaardigheden op dit moment

is dat ding nu echt volledig symmetrisch en lijkt het alsof die hoorn groter is of is die dat ook? ik zt nu al een paar minuten te staren en ik kom er maar niet uit :chicken:

barno
16 september 2008, 13:07
is dat ding nu echt volledig symmetrisch en lijkt het alsof die hoorn groter is of is die dat ook? ik zt nu al een paar minuten te staren en ik kom er maar niet uit :chicken:

ja, is gezichtsbedrog, hij is echt retesymetrisch

GeofJackon
16 september 2008, 13:08
Deels gezichtsbedrog denk ik. Komt door die switch

edit: te laat barno was me voor

Luke-wannabe
16 september 2008, 13:10
Ik had veel verwachtingen, maar vind dit niet zo mooi. De onderste hoorn had ik gewoon Guttlin-like gehouden.

GeofJackon
16 september 2008, 13:11
K vind het wel iets hebben, maar ik zou meer naar dark cherry gaan i.p.v. dat groen

yalexw
16 september 2008, 13:16
Ik had veel verwachtingen, maar vind dit niet zo mooi. De onderste hoorn had ik gewoon Guttlin-like gehouden.
+1 dat vind ik ook ik vind dit niet zo mooi passen bij de andere gitaren als ik eerlijk moet zijn. (maar dat is mijn mening)

interessander
16 september 2008, 13:19
Ik zou persoonlijk de kop wat groter maken, kan wel bij dit model.

barno
16 september 2008, 13:30
Ik had veel verwachtingen, maar vind dit niet zo mooi. De onderste hoorn had ik gewoon Guttlin-like gehouden.

daarom ook dat ik hem hier post, voor wat feedback. de onderste hoorn heb ik ook mijn twijfels over. Maar ik laat zo'n model altijd even chambreren, ik zet 'm als screensaver. De kans is tamelijk groot dat dit model nog veranderingen zal ondergaan, bv, idd onderhoorn meer a la standaard guttlin

Kim Wilson
16 september 2008, 13:31
Ik vind hem ook niet zo mooi. Het smalle deel is te smal en de hoorns lopen te snel weer naar buiten. Hij hangt IMO teveel naar een traditionele ES-vorm, waardoor je eigenlijk niet genoeg ruimte hebt voor de aparte vormgeving die jij eraan gegeven hebt. Het neigt nu naar "heiligschennis", of een heel erg mislukte kopie. Althans, voor de niet-kenners van Guttlin. Ik denk dat je óf meer naar je eigen Guttlin-ontwerp moet, óf nog meer traditioneel.

Hedge
16 september 2008, 14:07
Beste Barno,

Toch nog even reageren op jouw vaardigheden betreffende het buigen.

Ik zou het liever in de psychologie zoeken. Buigen is niet moeilijk, in tegendeel met een beetje geduld is het prima te doen. Ik snap dat je er als een beer tegenop ziet, maar als je het eenmaal gedaan hebt, zul je ook zeggen dat het alleen maar leuk is. Levert echt super veel voldoening op.

En de benodigdheden zijn minimaal. In mijn bouwverslag kun de de opstelling met tafelpoot en brander terug vinden. Dit werkt uitstekend.

barno
16 september 2008, 14:17
Beste Barno,

Toch nog even reageren op jouw vaardigheden betreffende het buigen.

Ik zou het liever in de psychologie zoeken. Buigen is niet moeilijk, in tegendeel met een beetje geduld is het prima te doen. Ik snap dat je er als een beer tegenop ziet, maar als je het eenmaal gedaan hebt, zul je ook zeggen dat het alleen maar leuk is. Levert echt super veel voldoening op.

En de benodigdheden zijn minimaal. In mijn bouwverslag kun de de opstelling met tafelpoot en brander terug vinden. Dit werkt uitstekend.

thx for moral support hedge. ik zal het wel es ooit gaan doen, maar idd nog wat schrik voor alles wat erbij komt kijken, mal maken enz... soit, die schrik had ik ook voor mijn eerste hals.

niekb
16 september 2008, 14:30
Het neigt nu naar "heiligschennis", of een heel erg mislukte kopie. Althans, voor de niet-kenners van Guttlin. Ik denk dat je óf meer naar je eigen Guttlin-ontwerp moet

+1

Je doet je eigen ontwerp geen eer aan IMO.

Je hebt ruimte genoeg om wat te schuiven met de trem.
Ik zou echt meer je eigen vormen aanhouden om zo de eigenheid te bewaren. Ik denk dat het op de een of andere manier wel moet kunnen.

no 1 hops
16 september 2008, 14:46
blijf dan toch deze twee de beter ontwerpen vinden
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/werkfilefinalshapebollekontguttlins.jpg

waarvan deze de mooiste

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/designTuxedoGuttlin.jpg

Kakihara
16 september 2008, 14:49
Ik vind het model op zich niet eens zo lelijk. :)
Wel vind ik het voor een Guttlin, niet 'gesmolten' genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel.
En aangezien deze niet de naam King draagt, zou ik proberen een heel nieuw model uit te tekenen.

barno
16 september 2008, 14:54
+1

Je doet je eigen ontwerp geen eer aan IMO.

Je hebt ruimte genoeg om wat te schuiven met de trem.
Ik zou echt meer je eigen vormen aanhouden om zo de eigenheid te bewaren. Ik denk dat het op de een of andere manier wel moet kunnen.

tja, ik ben gewoon wat zoekende. het is moeilijk omdat de originele guttlin vorm echt iets is voor full of thinline modellen. Bij een groter (ES) model wordt die vorm al gauw grotesk.

@hops, tja die onderste van de twee zwarte heeft hier tijdje opgehangen, maar ik kan niet echt wennen aan die vorm ... too much information imo.

Het punt is dat een 335 achtig model niet veel frivoliteit kan verdragen imo, dus een guttlin versie is een moeilijke oefening, maar we blijven proberen :)

barno
16 september 2008, 14:59
Ik vind het model op zich niet eens zo lelijk. :)
Wel vind ik het voor een Guttlin, niet 'gesmolten' genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel.
En aangezien deze niet de naam King draagt, zou ik proberen een heel nieuw model uit te tekenen.

"niet gesmolten genoeg" :)) ja, mss idd ander model zoeken, 't is een evenwichtsoefening, want tegelijk wil je toch ergens een Guttlin trademark in het ontwerp steken.

Kim Wilson
16 september 2008, 15:06
+1

Je doet je eigen ontwerp geen eer aan IMO.

Je hebt ruimte genoeg om wat te schuiven met de trem.
Ik zou echt meer je eigen vormen aanhouden om zo de eigenheid te bewaren. Ik denk dat het op de een of andere manier wel moet kunnen.
Nou, ik heb het ook even geprobeerd, maar het is wel lastig om een Guttlin met een ES te combineren. Een ES is vrij groot, en met al teveel uitstekende elementen die de Guttlin heeft, wordt het allemaal wel wat lomp.

EDIT> Wat Barno zei, dus...

mikeyaxeman
16 september 2008, 15:12
Ik vind het opzich een vrij aardig ontwerp in de guttlin traditie om het zo maar eens te zeggen en toch ook vrij aardig een ES model.
Misschien een idee om de bovenkant met de hoorns guttlin achtig te houden en onder ronder dus meer traditioneler ES achtig te houden...

jimihattricks
16 september 2008, 16:06
meer zoiets?

http://i38.tinypic.com/6olzph.jpg

barno
16 september 2008, 16:44
ja heeft wel iets jimi maar door het botter maken van de bocht bovenaan wordt de gitaar natuurlijk nog meer mainstream.

bedankt iedereen voor de reacties. Zoals dat met dit soort dingen gaat: iedereen heeft gelijk. De ES is sowieso niet voor dadelijk dus we zien wel

barno

jimihattricks
16 september 2008, 16:59
ja heeft wel iets jimi maar door het botter maken van de bocht bovenaan wordt de gitaar natuurlijk nog meer mainstream.

bedankt iedereen voor de reacties. Zoals dat met dit soort dingen gaat: iedereen heeft gelijk. De ES is sowieso niet voor dadelijk dus we zien wel

barno

true, de charme en het unieke van het ontwerp verdwijnt zo een beetje..

overigens vind ik je design meer weghebben van een gretsch country gent met die bolle cuyaways

http://www.edroman.com/guitars/gretsch/images/GRE_G612262.jpg

niekb
16 september 2008, 17:26
Nou, ik heb het ook even geprobeerd, maar het is wel lastig om een Guttlin met een ES te combineren. Een ES is vrij groot, en met al teveel uitstekende elementen die de Guttlin heeft, wordt het allemaal wel wat lomp.

EDIT> Wat Barno zei, dus...

Het is ook niet zo 123 gefixt.
De vraag is dan hoeveel ES en hoeveel Guttlin wil je in het ontwerp. Wellicht is het makkelijker om compleet opnieuw te beginnen met de ES als basis en daar Guttlin achtige vormen binnen te bedenken.
Het kunnen ook wat subtielere vormen zijn gebaseerd op de Guttlin.

Dit is imo een reden dat er zoveel copieën gemaakt worden want goede vormgeving neemt veel tijd in beslag.

barno
16 september 2008, 17:39
Het is ook niet zo 123 gefixt.
De vraag is dan hoeveel ES en hoeveel Guttlin wil je in het ontwerp. Wellicht is het makkelijker om compleet opnieuw te beginnen met de ES als basis en daar Guttlin achtige vormen binnen te bedenken.
Het kunnen ook wat subtielere vormen zijn gebaseerd op de Guttlin.

Dit is imo een reden dat er zoveel copieën gemaakt worden want goede vormgeving neemt veel tijd in beslag.

correctamundo. Nu ben ik al een tijdje bezig op basis van een 335 maar het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om zomaar elke gitaar om te tunen naar een ander model. En ik wil eigenlijk zo origineel mogelijk zijn maar dat lukt hier niet: ofwel kom ik uit bij een draak van een gitaar, ofwel bij een copie van een 335 (of idd een Gretsch). Da's tweemaal a no go ...

De Guttlin, zoals sommigen wel zullen weten, is deels gebaseerd op een tele ("gesmolten tele" was een running joke in de begindagen) daar was ik lucky enough iets te vinden dat genoeg afweek naar mijn zin. enfin, lucky enough, er zijn toch een hondertal tekeningen aan voorafgegaan ...

madman
16 september 2008, 17:42
Lijkt me mooi als je toch nog iets meer van dit ontwerp erin verwerkt, en eigenlijk met name voor de onderste helft van de body...

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/designTuxedoGuttlin.jpg

no 1 hops
16 september 2008, 18:32
ga weer wat geks zeggen
stel je maakt een guttling model zoals gebruikelijk maar net zoals de supreme iets meer body.
haalt wel de hoek achter weg zoals normaal.
dan komt dus het bigsby verhaal.
men neme een dik stuk acryl plaat en vult die holte op zodat de big wel past maar de holte optisch er nog is.

aan de ander kant waarom moet die plaat ijzer erachter, die heeft immers weinig functie.
maak dan een stuk metaal zoals die harp brug die met de bocht van de achterste holte meeloopt en wat gaten erin.
net zoals die flying V die ook daar een v stuk heeft voor de snaren..
eeh oeps , ik zie dat daar de snaren helemaal niet inzitten.
foutje ( hate those bigsby's, sorry)

pueblo
16 september 2008, 22:17
ik zou toch het oude ontwerp nemen
edit: alhoewel het nieuwe ontwerp ook niet mis is

polysix
16 september 2008, 22:31
Ik heb je guttlin projecten met veel enthousiasme gevolgd, toch ben ik van mening dat je voor dit project toch een beetje los moet laten van die vorm, hij komt niet echt tot zijn recht uitvergroot tot formaat ES. Ik ben benieuwd wat voor nieuws je gaat bedenken, kijk eens voor inspiratie eens op www.fetishguitars.com of naar die oude duitsers van framus.

Noid
16 september 2008, 22:49
Aah, maar ik vind het wel zeer geslaagd. O.k. het is geen Guttlin meer, maar dat hoeft toch ook niet? Daar heb je d'r nu al een aantal van gebouwd. Dit past toch bij je ontwikkeling als bouwer? Ik vind het ontwerp geslaagd, het wijkt genoeg af van de gangbare ES modelen, om een eigen smoel te hebben.

aaronstonebeat
16 september 2008, 23:28
Ik zit hier nu al een hele tijd naar te kijken; zelfs al wat op papier zitten schetsen. Bijna niet te doen, lijkt me. Maar een bijzonder leuke exercitie!

Waar zou het in zitten? De Guttlins tot dusver hebben een in het oogspringend verschil tussen de onderste en de bovenste cutaway (die bovenste is eigenlijk geen cutaway). De 335 heeft in het oogspringende gelijke cutaways.
Volgens mij zijn de modellen daarom niet of nauwelijks met elkaar te verenigen.

Maar tegelijk vind ik dat al je Guttlins iets van een 335 hebben, Barno. Kweenie waarom. Misschien de f-gaten in de ene en de gewelfde top op de andere, in combinatie met de 2x3 mechanieken; de pup-configuraties. Een voor mij vergelijkbare klassieke rock 'n roll-uitstraling.

Wat mij betreft heb je je 335-opdracht allang uitgevoerd met de reeds gebouwde Guttlins.

barno
17 september 2008, 00:08
@noid: ik ben ook nog niet helemaal overtuigd van het feit dat het ontwerp niet goed is (al heb ik mijn twijfels over de onderste hoorn). Punt is dat elk nieuw ontwerp gewoon een incubatieperiode nodig heeft. Sommigen op het forum hebben aangegeven de gewone Guttlin in het begin maar niks (of krassere formuleringen :) ) te vinden maar dat ze hem later toch zijn gaan waarderen. Het is altijd wennen.

@aaronstonebeat: je hebt ergens een punt en ook hierom: om een of andere reden klinkt de Fat King die ik bouwde heel 335 achtig (de body is kleiner maar de Fat King is stuk dieper en heeft daarom ongeveer het acoustisch debiet van een 335. Ik vond het zelf al dadelijk, maar toen mijn bandleden ohne suggestie met die klankvergelijking afkwamen, wist ik het wel zeker.

mss moet ik maar es langzaam gaan denken aan een echte acoustische gitaar (daar zijn dat soort gekke vormgevingen niet mogelijk en dat maakt het mss wat makkelijker qua keuze van vorm

barno
17 september 2008, 20:39
toch nog wat bezig geweest met het model. Ik denk datik deze beter vind als die van in openingspost. De onderste hoorn hertekend. Het blijft weliswaar een pretty mainstream vorm.
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINPLANCOMMANDERprototype2diffe.jpg

madman
17 september 2008, 20:43
Nice! Dat heeft al veel meer een eigen karakter dan eerst:)

pueblo
17 september 2008, 20:51
deze is inderdaad al vele malen beter, en over die akoestische gitaar: een elektro-akoestische gitaar in guttlin vorm :) zou dat niet mooi zijn

no 1 hops
17 september 2008, 21:48
je kan niet de bovenste hoorn iets de hals opschuiven en de onderste iets naar de body zodat dat gedeelte iets meer op de voorkant van de suprem tux lijkt

Kim Wilson
18 september 2008, 11:03
toch nog wat bezig geweest met het model. Ik denk datik deze beter vind als die van in openingspost. De onderste hoorn hertekend. Het blijft weliswaar een pretty mainstream vorm.
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINPLANCOMMANDERprototype2diffe.jpg
Ja, die's mooi!

Rutger
18 september 2008, 13:35
Hij is errug mooi!

Ik mis alleen het a-symetrische dat je in je andere modellen zo duidelijk in je model verwerkt. Het scheelt al dat de onderste hoorn korter is, maakt hem al wat meer "Guttlin". Wellicht kan de taille nog wat a-symetrischer?

Noid
19 september 2008, 09:20
@noid: ik ben ook nog niet helemaal overtuigd van het feit dat het ontwerp niet goed is (al heb ik mijn twijfels over de onderste hoorn). Punt is dat elk nieuw ontwerp gewoon een incubatieperiode nodig heeft. Sommigen op het forum hebben aangegeven de gewone Guttlin in het begin maar niks (of krassere formuleringen :) ) te vinden maar dat ze hem later toch zijn gaan waarderen. Het is altijd wennen.
Klopt, hier op het forum verwijten we elkaar ook vaak dat gitaristen maar een behoudend volkje zijn. Persoonlijk vind ik het 2e ontwerp niet zo'n geweldige verbetering. O.k, het lompe is wel van de onderste hoorn af, maar het is nu zo'n laf hoorntje geworden, zonder uitstralingskracht (denk ik dan, he). Dit komt vooral door de verhoudingen in de headstock, waar de verdikking (zeg maar de hoorn) aan de onderkant zit. Ik denk dat het krachtiger (door het symetrische effect) zou zijn als je de headstock net als de body de dikste punt bovenaan zou geven. Wellicht zou je ook nog meer van de symetrie in de kont van de body af kunnen stappen. Zie hieronder een voorbeeld voor wat ik bedoel:http://www.espguitars.com/images/guitars/PS-2_MGO.jpg
Mocht het plaatje het niet doen: http://www.espguitars.com/images/guitars/PS-2_MGO.jpg

zeppo
19 september 2008, 10:43
Poeh! Vet model .....

Ik zou zelf de Bigsby erbij gedaan hebben http://www.espguitars.com/images/guitars/PC-1V_ACSB.jpg

En ik ben het eens met Noid: die kont mag ook wel wat spannends hebben, asymetrisch is de makkelijkste manier om dat voor elkaar te krijgen.

Kim Wilson
19 september 2008, 10:45
... Wellicht zou je ook nog meer van de symetrie in de kont van de body af kunnen stappen. Zie hieronder een voorbeeld voor wat ik bedoel:http://www.espguitars.com/images/guitars/PS-2_MGO.jpg
Mocht het plaatje het niet doen: http://www.espguitars.com/images/guitars/PS-2_MGO.jpg
Dit is meer een Les Paul met klankgat dan een ES. Ik denk dat een ES-model te groot is om met uitgerekte vormen en een a-symmetrische achterkant te gaan werken...

barno
19 september 2008, 13:37
het punt is dat bij het ontwerp van een bodyvorm alles samenhangt. Je kan niet zomaar een vorm perfectioneren door op een punt een twist te geven. Deze Xtone heeft bv een kont (zoals Reverend gitaren) die wat snelheid geeft aan het ontwerp, en dat komt terug in de headstock. Maar dat soort "snelheid" in een body vind ik dan weer niet passen bij het "chique" wat een ES moet hebben. maar ook dit is natuurlijk just an opinion, and you know what opinions are like ... :)

madman
19 september 2008, 18:53
Klopt, hier op het forum verwijten we elkaar ook vaak dat gitaristen maar een behoudend volkje zijn. Persoonlijk vind ik het 2e ontwerp niet zo'n geweldige verbetering. O.k, het lompe is wel van de onderste hoorn af, maar het is nu zo'n laf hoorntje geworden, zonder uitstralingskracht (denk ik dan, he). Dit komt vooral door de verhoudingen in de headstock, waar de verdikking (zeg maar de hoorn) aan de onderkant zit. Ik denk dat het krachtiger (door het symetrische effect) zou zijn als je de headstock net als de body de dikste punt bovenaan zou geven. Wellicht zou je ook nog meer van de symetrie in de kont van de body af kunnen stappen. Zie hieronder een voorbeeld voor wat ik bedoel:http://www.espguitars.com/images/guitars/PS-2_MGO.jpg
Mocht het plaatje het niet doen: http://www.espguitars.com/images/guitars/PS-2_MGO.jpg

En deze een beetje met de bovenste bodyhelft wat meer zoals het eerste ontwerp?
Dwz, iig dat het gedeelte waar de strapknob zit 'verticaal' is, maar wel de asymetrische onderste helft.

no 1 hops
20 september 2008, 07:52
toch, als ik dit rijtje foto's nu zie en vergelijk met je ontwerp dan wint langzamerhand je ontwerp wel aan waarde.
zoals ze vaak met kinderen hebben, 'je hebt de trekken van opa ....'

en waarom zou guttlin niet meer een merknaam zijn dan een model?
hebben gibson en fender alleen maar 1 model?!

aaronstonebeat
7 oktober 2008, 22:05
Een gitaarleerling toonde me vandaag dit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJ4IWMLU.jpg

Vind ik hier wel passen eigenlijk; zodra ik 'm zag, moest ik aan dit topic denken. Maton BB1200.

barno
8 oktober 2008, 18:03
Een gitaarleerling toonde me vandaag dit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJ4IWMLU.jpg

Vind ik hier wel passen eigenlijk; zodra ik 'm zag, moest ik aan dit topic denken. Maton BB1200.

ja, vaagweg de upper horn mss, maar deze is toch meer LP model qua kont. Mijn model, waar ik ondertussen toch maar mee begonnen ben (it started to grow on me ... ) heeft een hele dikke kont in verhouding tot de rest en de kont begint bij een soort hoek op het breedste punt van de gitaar. (enfin ze is niet dikker als een 335 maar de cuts aan de zijkant gaan dieper naarhet midden).

Net zoals een 335 trouwens, zal de Commander niet ideaal zittend spelen, door het grote achtersteven, so be it. Net zoals een 335 zal ze wel een goede balans hebben aan de strap.

aaronstonebeat
8 oktober 2008, 18:43
Ha, maar dan ben je er al aan begonnen dus?
Ik denk dat die Maton me meer aan je andere gitaren doet denken, en het zal idd met de bovenste hoorn te maken hebben; plus vast het feit dat dit hele topic zich hier ontrolt en dat ik zelf nu ook in die hoek iets probeer te maken.

Ik vind de forse omvang van een ES 335 ook wel heel speciaal. Gibson heeft andere types die wat kleiner zijn, en daar mis ik steeds die 'achtersteven'.

Ik had de naam Maton zelfs nog nooit gehoord, en hier op het forum is er ook niet zo gek veel over te lezen, heb ik ontdekt. Ik vind de gitaar iig mooi genoeg om hier ergens te posten, en dan met plezier in het kader van jouw enthousiaste bijdrage aan gitaren die de wereld rijk is.

barno
8 oktober 2008, 19:09
Ha, maar dan ben je er al aan begonnen dus?
Ik denk dat die Maton me meer aan je andere gitaren doet denken, en het zal idd met de bovenste hoorn te maken hebben; plus vast het feit dat dit hele topic zich hier ontrolt en dat ik zelf nu ook in die hoek iets probeer te maken.

Ik vind de forse omvang van een ES 335 ook wel heel speciaal. Gibson heeft andere types die wat kleiner zijn, en daar mis ik steeds die 'achtersteven'.

Ik had de naam Maton zelfs nog nooit gehoord, en hier op het forum is er ook niet zo gek veel over te lezen, heb ik ontdekt. Ik vind de gitaar iig mooi genoeg om hier ergens te posten, en dan met plezier in het kader van jouw enthousiaste bijdrage aan gitaren die de wereld rijk is.

ja, die Maton heeft inderdaad een héle goede vormgeving