PDA

View Full Version : line6 pod xt live -> inear



MagicalSly
16 september 2008, 11:41
Ik heb al een tijdje een pod xt live en speel er meestal rechtstreeks mee over de PA. Thuis en bij repetities van de groep oefen ik over een hk lucas. Maar op podium zou ik graag inear gebruiken en ook voor thuis zodat niet direct de hele buurt op stelten sta als ik oefen. Ik wilde even proberen om een koptelefoon op mijn pod aan te sluiten maar als ik dan dezelfde sound die ik anders met mijn hk instalatie door een koptelefoon beluister vind ik deze schel klinkt en zeker niet realistisch, terwijl hij door de hk wel realistisch klinkt. Komt dit doordat het een slechte koptelefoon (ik heb ook met mp3 oortjes geprobeerd en het is even erg voor niet te zeggen erger) is? Komt dit door een inear setje zoals een van dbtechnolgie beter (is de sound realistisch zoals door mijn hk)? Of is dit hetzelfde?

GRT

dml
16 september 2008, 13:12
Sowieso is de laagbeleving natuurlijk totaal anders met in-ears. Met een Lucas-setje wordt het laag ook met je lichaam "gevoeld", met in-ears heb je dat gevoel dus niet en dus is de beleving anders. En je hebt natuurlijk je patches samengesteld op basis van Lucas en/ of PA dus je moet in-ears zien te vinden die bijna dezelfde karakteristiek hebben als een PA. De oortjes die standaard bij een in-ear-setje als van db technologies wordt geleverd, is zeer middelmatig en echt niet veel beter dan de gemiddelde oortjes die je los koopt voor bijv. je MP3-speler.

MagicalSly
19 september 2008, 16:28
welke oortjes raad je daan aan???

dml
19 september 2008, 16:45
Ik gebruik zelf Ultimate Ears UE11Pro, die zou ik echt iedereen willen aanraden maar dat lijkt me nogal onrealistisch vanwege de prijsstelling.