PDA

View Full Version : Korg AX300G aansluit mogelijkheden



kevervolks
15 september 2008, 19:20
Pas geleden heb ik een multi-effect pedaal gekocht.
Type: AX3000g van Korg

Het was de bedoeling deze aan te sluiten op een Roland Cube 20X

Wanneer ik het op deze manier aansluit:
gitaar -> Korg -> Input amp (met alle effecten uit en op clean channel)
Klinkt het niet zoals ik zou willen.

Nu heb ik dit deels opgelost door het op de volgende manier aan te sluiten:
gitaar -> Korg (headphone out) -> Amp (aux in)
Op deze manier gebruik ik dus alleen de speaker van de cube, dit klinkt opzich goed, alleen kan je zo het multi-pedaal niet optimaal benutten.

Nu wil ik dus een mooie buizen amp kopen om het plaatje kompleet te maken.
Hiervoor had ik dus de Peavey Windsor Studio in gedachten. Deze amp heeft een Power Sponge waardoor die ook op laag volume kan scheuren (dit is nodig om mijn ouders tevreden te houden :) )
Nou is mijn vraag natuurlijk is deze amp geschikt? Ik heb dus een Fender CP60, Korg AX3000g en een Vox WahWah

Ik speel o.a. Pink Floyd, Eric Clapton, Santana, Iron Maiden, Van Halen.

Ik wil het liefst de sound benaderen van de dikgedrukte bands, is deze amp geschikt?

Deze amp is nauwlijks ergens te testen dus vraag ik het eerst hier, maar wanneer ik hem ergens ga testen hoe moet ik mijn multi-pedaal dan aansluiten?

1. gitaar -> amp + send/return -> Korg
2. gitaar -> Korg -> amp

Wat is het voordeel van send/return?

Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn en dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen met de keuze. Is er nog een andere keuze? wil maximaal 400,- uitgeven en het is belangrijk dat hij ook zacht kan!

Mitch
15 september 2008, 21:55
Zoek even op effect loop of kijk eens rond in het "Grote welke volgorde" sticky in Effecten. De FX lop is wat je dan namelijk gebruikt. Bij de ene manier haal je eerst je gitaar geluid door het multi effect heen en daarna door de volledige versterker, op de andere manier gaat je gitaar geluid eerst door de pre amp, dan door het multi effect en daarna door de eindtrap van de versterker. Wat beter klinkt hangt af van wat die Korg doet. Modelleert -ie echt pre amps? Of zijn er alleen distortions als effect mogelijk? (Ik ken dat ding niet).
En ja, uiteraard is de Windsor geschikt voor je Korg. Je kan iedere amp op zo'n ding aansluiten, alleen zal bij een betere amp opvallen dat zo'n multi-effect eigenlijk een ruksound heeft. Da's dan weer een nadeel, want zodra je een betere amp hebt wil je dan ook weer betere effecten :D

kevervolks
15 september 2008, 22:57
Ja, de Korg modelleert ook pre-amps (deze wil ik dus eigenlijk niet horen!)

Er zit dus een knop op met drive/amps: de drive effecten wil ik wel gebruiken maar de pre-amps niet (zie plaatje, ene helft is dus drive andere helft amps).

http://korg.com/gear/images/products/enlarge/lrg_AX3000G.jpg

In princiepe wil ik echt alleen de basis effecten gebruiken: delay, reverb, chorus, compressor, tube screamer.
Hoe sluit ik hem dan het beste aan dat ik niet de pre-amp van de Korg hoor?

Mitch
15 september 2008, 23:14
Geen idee, het is jouw bak. Heb je er geen gebruiksaanwijzing bij of staat -ie anders niet online op de Korg-site?

kevervolks
15 september 2008, 23:22
In de gebruiksaanwijzing staat maar 1 manier van aansluiten...gewoon direct voor de amp.

Lijkt mij sterk dat het maar op 1 manier kan.

Misschien kan dit topic beter in Effectpedalen / overige randapparatuur staan misschien kan daar iemand mij verder helpen....

Mitch
15 september 2008, 23:37
U vraagt, wij draaien.

kevervolks
16 september 2008, 16:55
Kan niemand mij helpen???

Ferraririk
19 februari 2009, 10:49
Hey,
ik weet niet of je nog een amp zoekt, ik denk het niet maar zelf zou ik in jou geval de Crate FW 120H + FW 412A aanschaffen, van de feedback , die kost daar nu 399,- het ding klinkt echt geweldig en in de top zit een Effects loop waardoor je dat preamp gebeuren weg kan krijgen met de 4 kabel methode