PDA

View Full Version : hulp bij keuze effectenpedaaltjes



joeyonfire
15 september 2008, 15:58
Hoi,

Ik ben van plan om mijn digitech RP7 in te ruilen voor een mooi pedalboard. Speel al een aantal jaren over een LC pershing met marshall cab. Die gaat binnenkort waarschijnlijk worden vervangen voor een peavey valveking head.

Met de band speel ik met een epiphone explorer en we spelen dan power/heavy metal als iced earth, hammerfall, megadeth en iron maiden.

Nu heb ik 2 pedalen liggen( Onerr Overdrive/Carl Martin Heavy Drive) maar hier kan ik niet de strakke metal sound uit krijgen. ben van plan om straks op de peavey het overdrive kanaal te gebruiken. maar mijn vraag is nu welke pedaaltjes en van welk merk eventueel kan ik er dan nog het beste bijnemen, rekening houdende met een beperkt budget.

:speed: bij voorbaat dank :speed:

hugo123
15 september 2008, 16:35
Een 2e hands Metal Muff zal wel helpen denk ik! Ongeveer 70> euro op mp.

joeyonfire
15 september 2008, 16:47
daar zou ik dan toch niks aan hebben aangezien ik de overdrive van de amp ga gebruiken? of zie ik dat verkeerd?

Nielsje
15 september 2008, 16:52
Je spreekt jezelf tegen:


ben van plan om straks op de peavey het overdrive kanaal te gebruiken. maar mijn vraag is nu welke pedaaltjes en van welk merk eventueel kan ik er dan nog het beste bijnemen, rekening houdende met een beperkt budget.

Wil je nu wel of niet een pedaal? Want je krijgt een advies voor een pedaal:

Een 2e hands Metal Muff zal wel helpen denk ik! Ongeveer 70> euro op mp.

En zo reageer je daar op:

daar zou ik dan toch niks aan hebben aangezien ik de overdrive van de amp ga gebruiken?

Wat wil je nou?

joeyonfire
15 september 2008, 16:56
ik stel er toch ook keurig een vraag achter.

Nielsje
15 september 2008, 16:58
Ja, dat wel.

Maar het is gewoon niet duidelijk wat je wil. Je zegt dat je je drive uit de amp wil halen, maar je wil ook een pedaal. Als dan een pedaal wordt aangeraden, zeg je dat je er niets aan hebt. Waarom vraag je dan in je 1e post om een pedaal?!

maw: verduidelijk je probleem.

joeyonfire
15 september 2008, 17:03
ik sugereer dat ik er niets aan heb met de vraag erachter of mijn suggestie juist is. daarnaast weet ik dermate weinig van effectenpedaaltjes dat ik niet weet welke functie dat een metal muff dan zou hebben

Il_Falco
15 september 2008, 17:29
Volgens mij zoekt hij of een soort tubescreamer en geen disto-pedaal :)

Fuhgawz
15 september 2008, 17:42
Kun je niet beter voor een andere versterker dan de ValveKing kiezen als je Iced Earth achtige muziek gaat maken?

joeyonfire
15 september 2008, 17:48
het zit alsvolgd. met mijn multi-effectenbak kan ik niet overweg. veel te veel optie's en uiteindelijk kan ik mijn sound nog niet vinden. aangezien ik strax op een buizenbak ga spelen ipv een transistor weet ik dus niet welke losse effecten ik erbij moet nemen om snel een goede strakke dikke distortion te hebben, ervan uitgaande dat ik t gain kanaal ga gebruiken

joeyonfire
15 september 2008, 17:50
Kun je niet beter voor een andere versterker dan de ValveKing kiezen als je Iced Earth achtige muziek gaat maken?
probleem zit m in de financieen, en t is niet alleen iced earth.
500€ is wat ik ongeveer uit wil geven, maakt niet uit oftie 2e hands is ofniet.

Swan
15 september 2008, 18:20
5150 6505...

tabmaniac
16 september 2008, 16:50
het zit alsvolgd. met mijn multi-effectenbak kan ik niet overweg. veel te veel optie's en uiteindelijk kan ik mijn sound nog niet vinden. aangezien ik strax op een buizenbak ga spelen ipv een transistor weet ik dus niet welke losse effecten ik erbij moet nemen om snel een goede strakke dikke distortion te hebben, ervan uitgaande dat ik t gain kanaal ga gebruiken

overdrive kanaal + gain open + effectenpedaal (drive, distortion) = feedback

als je het lead kanaal gaat gebruiken voor de distortion hoef je dus ook geen extra drive erbij.
Wel kun je een equalizer aanschaffen om het geheel wat strakker te krijgen.