PDA

View Full Version : stroom/batterij pedaaltjes



hessepes
15 september 2008, 13:44
Ik heb een simpele vraag (hoop ik):
ik heb 2 pedaaltjes, een booster en een tuning pedaaltje (die korg die op het forum werd besproken, prima ding).

Nu heb ik hier ook een adapter bij, dus als er voldoende stopcontacten zijn dan plug ik de adapter in.
Echter, in beide pedalen zitten ook batterijen.

Mijn vraag: moet ik de batterijen eruit halen, als ik de adapter gebruik? Of wordt de batterij sowieso niet gebruikt als de pedalen ook voeding via de adapter krijgen?

Bij de korg kan ik de batterij er wel snel uithalen, maar bij mijn booster moet ik eerst de onderkant losschroeven, veel meer gedoe dus.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Dick Wolkendeck
15 september 2008, 14:51
Mijn vraag: moet ik de batterijen eruit halen, als ik de adapter gebruik?

Nee dat hoeft niet



Of wordt de batterij sowieso niet gebruikt als de pedalen ook voeding via de adapter krijgen?


Inderdaad.

Herman
15 september 2008, 15:51
Ik zou wel je batterijen er uit halen als je een adapter gaat gebruiken. De batterijen zouden eventueel kunnen gaan lekken na een lange tijd. Daarnaast kan het toch geen kwaad om ze er dan sowieso uit te halen? Je hebt toch al stroom van je adapter, batterijen op reserve hoef je dan dus niet hebben. ;)

hessepes
15 september 2008, 19:36
Bedankt voor de info.

Ik haal zodadelijk de batterijen er dan maar uit. Thuis en bij het repeteren kan ik toch altijd een adapter gebruiken. En mochten we weer een optredentje hebben waar ik niet zeker ben hoe het zit met voldoende stopcontacten etc dan doe ik ze er voor de zekerheid maar weer in..

HaroldA
15 september 2008, 19:54
Of je koopt een 'daisy chain' om met 1 adapter al je pedalen te voeden: http://www.guitargear.be/images/photos/dc_daisy_chain1.jpg

Noctiis
17 september 2008, 16:06
Over de daisy chain heb ik overigens ook nog een vraagje: Is er een limiet aan de hoeveelheid pedalen die aan zo'n ketting kunnen? Ik kan me voorstellen dat mijn ISP Decimator pedaal veel meer stroom zuigt dan een tuner, kan je dan toch een daisy chain gebruiken?

En aan de topicstarter, als je een Korg DT-10 hebt, zit daar niet al een dubbel kabeltje bij om 2 pedalen van stroom te voorzien?

Kim Wilson
17 september 2008, 16:21
Je kunt zoveel pedalen aan een adapter koppelen als dat ding stroom levert. Een 1-Spot levert dacht ik 1700 mA. Een Boss DS-1 pakt 4 mA, een DT-10 pakt er 43, een DD-6 55 mA. Je mag qua mA's niet meer trekken dan je adapter aankan, maar er is geen maximum aantal pedalen of zo.

En bij de DT-10 zit geen extra kabeltje om hem aan te sluiten.

Kim Wilson
17 september 2008, 16:24
Een Decimator pedal pakt trouwens maar 35 mA.

Noctiis
17 september 2008, 16:30
Ohh, in dat geval zit ik goed met enkel de Decimator en een tuner :-)
Thanks!

Ik had verwacht dat de Decimator veel meer zou zuigen, valt blijkbaar erg mee.

WillemdaGuide
17 september 2008, 16:32
En bij de DT-10 zit geen extra kabeltje om hem aan te sluiten.

Nee, maar bij de Picthblack wel

Kim Wilson
18 september 2008, 11:09
Dat werd toch niet gevraagd?