PDA

View Full Version : Fernandes... hij is van mij :)



Rutger
3 maart 2003, 11:43
Hoi lui,

Hier en daar heb ik wel van Fernandes gehoord, maar ik heb eigenlijk geen idee waar de gitaarbouwer nu staat tussen de andere merken. De indruk die ik heb is dat ze met name gitaren bouwen met actieve cicuits en dergelijke. Maar ik zie ook dat ze replica's maken.

Heeft iemand een Fernandes, en wat zijn jullie ervaringen met zijn gitaren?

Ik heb een advertentie van een Fernandes telecaster zien staan, een exacte replica. k Wil in eerste instantie voor een Fender gaan, maar als je voor minder een gelijkwaardige tele kunt krijgen, waarom niet? Hij ziet er erg goed uit, maar ik wil eigenlijk wel wat meningen horen voor ik ga reageren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-03-08 20:28 ]</font>

Negative K3 fan
3 maart 2003, 12:04
Bij ons op school hebben ze een Fernandes strat, leuke gitaar... voor een strat dan. Ik vind hem persoonlijk kut, maar dat komt vooral omdat ik een hekel heb aan strats.

marc_o
3 maart 2003, 12:54
Zo K3, jij hebt wel een hekel aan strats, maar in jouw profiel staat toch werkelijk dat je een Squier STRAT hebt....hahaha

marc_o
3 maart 2003, 12:58
Op 2003-03-03 12:54, schreef marc_odijk:
Zo K3, jij hebt wel een hekel aan strats, maar in jouw profiel staat toch werkelijk dat je een Squier STRAT hebt....hahaha



Oh, vergat zomaar het onderwerp. Fernandes is een heel behoorlijk merk overigens en ik kan je verzekeren dat die Fernandes op marktplaats (tenminste, als het een Revival is) net zo goed is als een hoop Fenders, heb beiden gehad en kon niet echt beweren dat het naampje Fender op de hals het geluid nou zoveel beter maakte, overigens, de kosten voor een revival vallen ook mee. Als ie in goeie staat is, zou ik ervoor gaan hoor..

pimmetje
3 maart 2003, 13:09
Ik heb nog een ouwe fernandes strat (al enige tijd tot knutselprojectje gedoopt :grin: ). Is op zich gewoon een goed ding. Hals, body en brug waren/zijn ok. De schakelaar en tuners waren echt bagger, de elementen waren redelijk (maar echt 't vervangen waard).

Dus in principe een leuk gitaartje als basis om wat van te maken.

Het schijnt dat ze een tijd lang echt hele goede gitaren maakten en een tijd lang echt bagger gitaren. Daar zal je best wat over kunnen vinden met de zoekfunctie op dit forum...

R. Flagg
3 maart 2003, 13:31
Ik heb ook een Fernandes Strat, zo een law suit model. Volgens mij is ie al redelijk oud. En hij speelt heerlijk.
Hij is ook lekker duurzaam ik heb heel lang geleden ook een epi les paul gehad, maar die was binnen een half jaar naar de klote.

Het enige nadeel is dat bij de hoogste 3 frets van de b en de e snaar de noten wat kort en dun klinken.

De bedoeling is dat de elementen binnenkort worden vervangen door een DG20 Emg setje en ik denk dat ik dan heel lang met deze gitaar door kan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R. FLagg op 2003-03-03 14:14 ]</font>

Rutger
3 maart 2003, 13:41
Op 2003-03-03 13:09, schreef pimmetje:
Het schijnt dat ze een tijd lang echt hele goede gitaren maakten en een tijd lang echt bagger gitaren. Daar zal je best wat over kunnen vinden met de zoekfunctie op dit forum...


bedankt voor de reacties tot zover! Al met al dus wel degelijke gitaren.

Mijn volgende vraag is uiteraard (heb ik niet in andere topics kunnen vinden): wat was dan de periode dat ze echt goede gitaren maakten? Die tele is nl uit de jaren 80 (exacte datum weet ik nog niet).

o, en het is een revival :smile:

Marc Oblivian
3 maart 2003, 13:53
In'82 waren ze nog goed bezig: mijn gitaarleraar heeft een LP-model uit dat jaar van Fernandes en die doet niet voor een echte onder.

michielv
3 maart 2003, 13:55
Heej,

Ik speel al jaren op een Fernandes revival '57 Strat copy en dat is een wereld gitaar. Enige minpunt: de pu's hebben een beetje weinig output, maar dat is eigenlijk ook zoals bij het origineel. Een paar goede vervangers erin en je moet goed zoeken voor je een USA strat vindt die zo lekker speelt &amp; klinkt (vind ik dan).

Ik denk dat ik die advertentie van die ('52 reissue?) tele ook gezien heb en ik werd er ook erg hebberig van :smile:. In ieder geval kun je voor dat geld geen vergelijkbare Fender kopen en je hebt er nog jarenlang plezier van...

marc_o
3 maart 2003, 14:03
revival? direct doen!

Rutger
3 maart 2003, 14:24
oke dan

ik ben al een afsraak aan het maken om langs te gaan :smile:

skabouter
3 maart 2003, 14:33
fernandes kan erg goed zijn. niet zoveel ervaring mee, maar de andere gitarist van onze band heeft een Fernandes, uit de APG serie (luxe uitgevoerd). das echt een top ding, en heel mooi. superstrak geluid.

ook die sustainers zijn best cool.

zo`n vlinderdas gitaar als John Fieldmann en Rick nielsen hebben vind ik wel cool. zo`n oranje :smile:

Negative K3 fan
3 maart 2003, 15:22
Wat me wel opviel aan de fernandeds was de slechte electronica ed. Dus de potmeters, elementschakelaar en bedrading binnenin zijn van afschuwelijke kwaliteit, maar dat is allemaal goedkoop te vervangen.

Jay Cal
3 maart 2003, 16:44
In de jaren 80 kwamen de Fernandes gitaren van dezelfde lopende band als de Burny's, Vesters, Tokai's e.d.

Deze gitaren zijn vaak voor een prikkie te koop en zijn net zo goed als het origineel. Als je er 1 ziet en het lijkt je wat dan zou ik je adviseren ervoor te gaan. De kwaliteit is super!

Greetz van een Les Paul kopiebezitter die ook van die produktieband afliep,

Gianno!

maxiator7
3 maart 2003, 20:56
zou dit dan volgens jullie een goede koop zijn? http://www.music123.com/Item/?itemno=95333
ook help als ik hem naar belgie laat sturen, hoeveel btw en invoersbelastingen enzo moet ik dan betalen?

xystus
3 maart 2003, 23:50
fernandez.. hadden die niet een heel vet sustain-element? Actief weliswaar.

Mooie finishes hebben die fernandez guitarz, dat weet ik nog wel.

schaap
4 maart 2003, 10:55
het sustain systeem van de fernandes is vooral duur. Maar ook erg goed. Ik vind de vortex en de vertigo erg mooi, niemand heeft daar nog wat over gezegd. Of de Raven

francis
4 maart 2003, 18:05
Doe een andere keuze,een strat is mooi,maar probeer zeker eens een andere fernandes, de sustain bijvoorbeeld.

Rutger
8 maart 2003, 20:31
The revival is van mij:

http://home.tiscali.nl/~ti075317/pleun/sales_ftele.html

Hij is vet! k Vind hem beter klinken dan een fender USA. :smile: Vandaag opgehaald, koffertje erbij gekocht, hmmm.

Ic3gl0vE
8 maart 2003, 21:19
cool ding man

sash
8 maart 2003, 21:22
Gaaf!!! Veel plezier ermee, maar dat zal best lukken denk ik :smile:

green_day
8 maart 2003, 21:41
vet ding man! hier kun je nog wel een tijdje op vooruit! tof ding :smile:

hoofd
8 maart 2003, 22:44
Yeah, nog een tele-speler erbij :grin:
Congratz gozer!

Rutger
9 maart 2003, 10:48
thanx guys, hier kan ik voorlopig lang mee vooruit!

Dat ie beter is dan een usa is misschien wat enthousiast maar hij is zeker net zo goed. :smile: k Had nl afgelopen week nog op een usa gespeeld en deze gisteren dus geprobeerd bij PeeVee, en ik was echt onder indruk. Dank aan deze man! :smile:

francis
11 maart 2003, 19:08
Nu ik de foto's heb gezien waaaauuuwwww.