PDA

View Full Version : marshall vm 2266 h



petervr
15 september 2008, 11:43
hallo, ik heb vorige week de 2266 uitgeprobeert en kwam met meer twijels naar buiten dan dat ik binnen kwam!
op het forum had ik lovende kritieken gelezen en dat was de reden dat ik wel trek kreeg in deze amp.
ik zocht het geluid van een jcm 8oo mr met wat extras, zoals een reverb en een beter regelbare master.
het basis geluid was inderdaad heel warm en steengoed, maar zodra je de voetschakelaar intrapte die de boost bediende ging dat kreng ineen keer 2x zo hard en was niet apart regelbaar .
nu is mijn vraag aan 2266 bezitters: hebben jullie dat ook of is dat toch wel te regelen of laten jullie dat door een techneut verbouwen?
ik vraag dit op dit forum omdat ik de indruk had dat de verkoper in de winkel er weinig kaas van had gegeten en ik liever wat van ervarings-deskundigen hoor.
heel graag reageren, groeten peter

Kim Wilson
15 september 2008, 11:55
Heb je hem wel op flink volume open gehad? Ik denk namelijk dat het verschil dan een stuk kleiner is. Voor zover ik heb begrepen, is het eigenlijk gewoon een éénkanaals bak met een boost. Dus zou ik verwachten dat hoe harder hij staat, hoe meer compressie je krijgt, en hoe beter de balans wordt tussen mét en zonder boost.

Ik denk trouwens dat je met een goed drive-pedaal ook een heel eind komt. Gewoon het ding als een éénkanaals amp gaan gebruiken, en je drive regelen met een mooi pedaaltje en de volumeknop van je gitaar.

petervr
15 september 2008, 12:06
wat heeft het voor zin om hem hard te zetten , want in de oefenruimte en bij gigs kun je ook niet hard anders kan de mixer niets meer regelen.
het gaat mij om de balans tussen wel en niet boost kanaal , dat is veel te groot naar mijn mening, maar bedankt voor je reactie

TimmU
15 september 2008, 12:08
in de oefenruimte en bij gigs staat jouw versterker niet hard? huh?

Kim Wilson
15 september 2008, 12:14
wat heeft het voor zin om hem hard te zetten , want in de oefenruimte en bij gigs kun je ook niet hard anders kan de mixer niets meer regelen.
het gaat mij om de balans tussen wel en niet boost kanaal , dat is veel te groot naar mijn mening, maar bedankt voor je reactie
Ja, maar ik denk juist dat die balans beter wordt naarmate de amp harder staat, door de compressie in de voortrap.

Je zou achteraf een PPI mastervolume kunnen laten inbouwen, zodat je de preamp wel lekker kunt opengooien, maar het uiteindelijke volume kunt knijpen. Heb ik ook laten doen op een ouwe Fender, en dat werkte ideaal. Ik had ook het probleem dat ie te hard moest om echt mooi te klinken, en met die mastervolume was dat probleem verleden tijd.


@ Timmu:
Ja, niet iedereen blaast altijd op oordoppen-niveau. ;)

petervr
15 september 2008, 12:27
ik heb toch liever reacties van 2266 of 2466 bezitters want over andre amps praten heeft voor mij geen zin , maar toch bedankt!!



@TIMMU , niet iedereen speelt in grote stadions of hallen!!!

Kim Wilson
15 september 2008, 12:30
He, ik probeer alleen maar te helpen hoor. :stop:

Een buizenamp is een buizenamp, en die werken allemaal op vrijwel dezelfde manier.

Maar goed, je zoekt het maar uit...

petervr
15 september 2008, 12:36
ik bedoel het ook niet hatelijk, maar het gaat om deze specifieke amp.
niet gelijk beledigt voelen, ik heb je toch bedankt voor je reactie.
groeten peter

Kim Wilson
15 september 2008, 13:09
Ja, dat is ook zo, maar elke buizenamp reageert in principe hetzelfde. Hoe harder, hoe meer compressie, en hoe minder volumeverschil je krijgt bij het toevoegen van een boost.

Chris Winsemius
15 september 2008, 13:09
Ja, maar ik denk juist dat die balans beter wordt naarmate de amp harder staat, door de compressie in de voortrap.

Je zou achteraf een PPI mastervolume kunnen laten inbouwen, zodat je de preamp wel lekker kunt opengooien, maar het uiteindelijke volume kunt knijpen. Heb ik ook laten doen op een ouwe Fender, en dat werkte ideaal. Ik had ook het probleem dat ie te hard moest om echt mooi te klinken, en met die mastervolume was dat probleem verleden tijd.


De VM is standaard al voorzien v/e post pi mv.
Kwaliteit sound/feel op lagere volumes is ook (zeer) afhankelijk v/d voicing v/h circuit en de OT.

Volume-verschil boost tov. clean zou circuit-matig wat aangepast kunnen worden, ik moet nog wel even kijken of dat ook mogelijk is zonder de gain drastisch te veranderen.

De VM van Drap krijgt circuit-tweaks en 'n MM OT.

Eezz
15 september 2008, 13:11
Als ik het goed begrepen heb komt er als van de low dynamic range naar de high dynamic range gaat een extra voorbuis in het circuit, vandaar ook de grote toename van het volume en de gain. Dit is inderdaad niet regelbaar, het feit dat het met de footswitch regelbaar is slaat wat mij betreft dan ook niet echt ergens op. Je moet het meer zien als een eenkanaals versterker die twee modussen heeft waarin hij kan opereren.

Hoewel ik de high dynamic range stand beter vindt klinken heb ik hem toch altijd op low staan en gebruik ik pedalen voor de overdrive. Ik heb nu eenmaal ook een clean geluid nodig en dat haal je maar moeilijk uit de high stand. Je kunt hem wel "opkuisen" door volumeknop op je gitaar dicht te draaien, maar het geluid is dan wat mij betreft niet echt geschikt voor cleane funkslagjes enzo.

Ik heb trouwens een London Power Power scaling circuit in laten zetten door Edwin van Ed's Custom Shop. Dat werkt wel lekker om de amp op lagere volume lekker te laten klinken.

caliban
15 september 2008, 13:23
Ik heb misschien niet goed gelezen, maar als de TS twijfels heeft, moet hij zoeken achter een andere amp gewoon.
Oh ja, NAAR een andere amp (voor ze mij voor kutbelg uitkakkken).

petervr
15 september 2008, 13:26
inderdaad, er wordt een extra buisje geactiveert!!
dus is het bij deze amp : of je stelt hem af met of zonder boost voor je basis sound en voor de lead een extern bakkie.
kun je die voetschakelaar wel in de doos laten.


@chris ; als je het zou kunnen uitzoeken .....graag!!
bedankt voor reacties

caliban
15 september 2008, 13:32
Interesse in het schema, stuur me een pm met je email adres.

petervr
15 september 2008, 13:32
geachte caliban, misschien moet ik dat dan ook wel gaan doen.
ik zat te denken aan de dsl 50 top, die is wel apart te regelen!

Dude
15 september 2008, 14:14
totaal verschillende versterkers met een totaal verschillend karakter, misschien even uitleggen wat voor sound je precies zoekt voor je adviezen vraagt ?

petervr
15 september 2008, 14:23
beste Dude, mijn sound is het oude zz top geluid.
lynyrd skynyrd en stevige blues rock
geen heavy metal
heb net mijn vox ac 15 verkocht omdat die dat niet kon leveren

Chris Winsemius
15 september 2008, 15:03
inderdaad, er wordt een extra buisje geactiveert!!
dus is het bij deze amp : of je stelt hem af met of zonder boost voor je basis sound en voor de lead een extern bakkie.
kun je die voetschakelaar wel in de doos laten.


@chris ; als je het zou kunnen uitzoeken .....graag!!
bedankt voor reacties

Ik moet eerst oa. 'n VM modden voor wat andere wensen maar ik zal dan direct even kijken wat er mogelijk is om bijvoorbeeld het eindvolume v/d boost-optie regelbaar te maken of op het nivo v/d clean-optie te krijgen.

Mail me anders even omtrent verdere info/etc., er is iig. 't 1 en ander mogelijk.

Chris Winsemius
15 september 2008, 15:15
beste Dude, mijn sound is het oude zz top geluid.
lynyrd skynyrd en stevige blues rock
geen heavy metal
heb net mijn vox ac 15 verkocht omdat die dat niet kon leveren

"Brown Sugar", "La Grange", etc.?

vinni
15 september 2008, 15:17
Hier dus een ex-VM gebruiker.


Had hoge verwachtingen van de VM. Het is in de praktijk toch een éénkanaals amp. Het geluid.....zeker geen JCM800.
Door de gainmogelijkheden (body/detail) kan je wel weer veel verschillende geluiden maken. Maar daartussen schakelen is dus niet mogelijk.
wel dus hi- lowgain.

Toch maar verkocht.

Vinni

Nicolaas
15 september 2008, 15:52
geachte caliban, misschien moet ik dat dan ook wel gaan doen.
ik zat te denken aan de dsl 50 top, die is wel apart te regelen!

De boost is iig niet 2 x keer harder bij een DSL 50 dat scheeld, en je kan die sounds er wel uitkrijgen.
Maar das een kwestie van eigen smaak en zelf testen, dus op naar de lokale gitaar boer!

iWishmaster
15 september 2008, 16:05
De boost is iig niet 2 x keer harder bij een DSL 50 dat scheeld, en je kan die sounds er wel uitkrijgen.
Maar das een kwestie van eigen smaak en zelf testen, dus op naar de lokale gitaar boer!
Ik ken die top op zich aardig (heb 'em zelf niet, maar een vriend van mij wel).

Mijn ervaring is dat het clean kanaal niet bepaald clean is, crunch kanaal is best goed. Lead 1 en lead 2 zijn nogal schel en hebben niet echt het marshall-karakter zoals een JCM800 dat heeft (dat heeft het crunch kanaal wel imho). Maar je kunt dus niet tussen clean en crunch schakelen met je voetpedaal, alleen tussen clean/crunch of lead1/lead2.

Maargoed, dat is echt een kwestie van smaak. De TSL heeft wel drie voetschakelbare kanalen en de 100W versie schijnt beter te blijven als de 50W. Proberen dus!

Dude
15 september 2008, 16:08
beste Dude, mijn sound is het oude zz top geluid.
lynyrd skynyrd en stevige blues rock
geen heavy metal
heb net mijn vox ac 15 verkocht omdat die dat niet kon leveren

een DSL is moderner gevoiced dan de VM, met eerstgenoemde heb ik een klein beetje ervaring en daarmee kom je prima in de buurt van het wat oudere rockwerk hoor.

Ik weet niet of de VM een effectloop heeft ? de dsl wel iig... ideaal om daar je eq pedaaltje in de prakken voor een volumeboost voor solo's ed.

Mischien een hele domme opmerking maar omdat je met een DSL komt, probeer ook de JVM eens, die kan alles !

iWishmaster
15 september 2008, 16:09
Mischien een hele domme opmerking maar omdat je met een DSL komt, probeer ook de JVM eens, die kan alles !
+1 ... Maar da's ook wel een prijsklasse hoger.

Dude
15 september 2008, 16:37
mjah... die zaak in engeland verkoopt voor leuke prijzen hoor, en volgens mij wordt de DSL niet meer nieuw gemaakt toch ?

vinni
15 september 2008, 16:46
een DSL is moderner gevoiced dan de VM, met eerstgenoemde heb ik een klein beetje ervaring en daarmee kom je prima in de buurt van het wat oudere rockwerk hoor.

Ik weet niet of de VM een effectloop heeft ? de dsl wel iig... ideaal om daar je eq pedaaltje in de prakken voor een volumeboost voor solo's ed.

Mischien een hele domme opmerking maar omdat je met een DSL komt, probeer ook de JVM eens, die kan alles !

De VM heeft wel een FX-loop.....maar een hele bijzondere.
Hij is begrenst met leds. Een volumeboost in de FXloop werkt niet.
Je kunt de leds wel verwijderen....zie het VMforum maar dan nog....
Vinni

petervr
15 september 2008, 17:36
he dude, de jvm likt me ook wel een goeie maar zit stikvol knoppen en ik zoek eigenlijk een amp die eenvoudig is.
gewoon een goed basis geluid en verder weinig tierelantijnen
als een jcm 800 een reverb had en niet zo duur was dan wist ik het wel

TimmU
15 september 2008, 17:56
500/600 heb je al een JCM800 combo, Koop er een holy grail bij en je bent klaar.

Dude
15 september 2008, 18:55
he dude, de jvm likt me ook wel een goeie maar zit stikvol knoppen en ik zoek eigenlijk een amp die eenvoudig is.
gewoon een goed basis geluid en verder weinig tierelantijnen
als een jcm 800 een reverb had en niet zo duur was dan wist ik het wel

mjah.... sorry dat ik het zeg maar dat is nogal een oppervlakkige opmerking, qua layout is die exact als elke andere meerkanaals marshall (pre/master/eq/rev) alleen heeft die als voordeel dat alles afzonderlijk is in te stellen per kanaal. Ook de fx/mastervolume instellingen. Makkelijker kan het niet qua overzicht hoor.

Het basisgeluid is prima iig ;)

Dude
15 september 2008, 18:56
De VM heeft wel een FX-loop.....maar een hele bijzondere.
Hij is begrenst met leds. Een volumeboost in de FXloop werkt niet.
Je kunt de leds wel verwijderen....zie het VMforum maar dan nog....
Vinni

welke logica zit er achter die leds dan ? en hoe wil je anders een volume/solo boost gaan krijgen met zo'n ding ?

vinni
15 september 2008, 19:22
welke logica zit er achter die leds dan ? en hoe wil je anders een volume/solo boost gaan krijgen met zo'n ding ?

Logica achter die leds?....geen idee....
Boost dan maar voor de versterker.
Voor meer info zie VM forum

V

Chris Winsemius
15 september 2008, 19:51
Dat mixen kon al vanaf de eerste Marshalls dmv. een "jumper-kabeltje".

Qua topology (volgorde gainstages/plaatsing tonestack) heb je bij de VM in de clean-stand 'n SOORT JTM45 die automatisch/intern doorgelust is en in die gain-stand komt er nog 1 buisje bij als 1 trap extra gain als 'n SOORT 2203 met parallele ingangstrappen. Laatste principe werd ook wel in de late 70s door wat usa-amp-modders gebruikt.

Die twee eerste volume-regelaars kun je niet zien als 2 echt verschillende kanalen zoals bij 'n reguliere 2 kanaals amp, je kunt gewoon de hoeveelheid gain apart regelen voor mid+hoog en voor het laag/warmere gedeelte v/h geluid.

Qua plaatsing MV komt ie in de buurt v/e JCM888.... ;) (dat principe had ik in '03 of '04 al 'n keer gebouwd).

the sure thing
15 september 2008, 19:57
Ik heb de VM een keer uitgebreid getest. Prima 1 kanaals versterker, maar het voetpedaal moet je weggooien/niet gebruiken. De boost functie is waardeloos.... Gewoon instellen zoals je m wilt hebben en de rest met effectpedaaltjes doen...

vinni
15 september 2008, 20:01
Ik heb de VM een keer uitgebreid getest. Prima 1 kanaals versterker, maar het voetpedaal moet je weggooien/niet gebruiken. De boost functie is waardeloos.... Gewoon instellen zoals je m wilt hebben en de rest met effectpedaaltjes doen...

inderdaad.....

Vinni

the sure thing
15 september 2008, 21:27
Ja, die wordt bedoeld ja.

vinni
15 september 2008, 21:57
Ik had'm ook altijd aanstaan.

Vinni

the sure thing
16 september 2008, 11:38
Hmm, die heb ik juist altijd aanstaan. In bandverband begrijp je waarom. Het snijdt veel beter en bovendien maakt het je geluid dikker. Als je een beetje speelt met de body knop maakt het je geluid ook een stuk dikker.De body knop is wat deze amp zo lekker doet smaken!!

caliban
16 september 2008, 13:26
Er zit helemaal geen boostfunctie op. Ja, een midboost knop, maar dat bedoel je neem ik aan niet?
Op het schema te zien heeft die misboost niks te maken met een gainstage, gewoon een soort midfilter die aan en uit wordt gezet. Kan zijn dat ik mis ben.

Nicolaas
16 september 2008, 13:46
Ik ken die top op zich aardig (heb 'em zelf niet, maar een vriend van mij wel).

Mijn ervaring is dat het clean kanaal niet bepaald clean is, crunch kanaal is best goed. Lead 1 en lead 2 zijn nogal schel en hebben niet echt het marshall-karakter zoals een JCM800 dat heeft (dat heeft het crunch kanaal wel imho). Maar je kunt dus niet tussen clean en crunch schakelen met je voetpedaal, alleen tussen clean/crunch of lead1/lead2.

Maargoed, dat is echt een kwestie van smaak. De TSL heeft wel drie voetschakelbare kanalen en de 100W versie schijnt beter te blijven als de 50W. Proberen dus!


Die van mij is gemod :D Ik kan wel schakelen tussen alle kanalen! :P

Lexvandoef
16 september 2008, 13:48
Die van mij is gemod :D Ik kan wel schakelen tussen alle kanalen! :P

Weet je toevallig hoe? Dat is wel interessant voor sommigen hier :)

petervr
16 september 2008, 13:52
nou heren , ik ben vandaag maar weer naar de lokale gitaarboer geweest en had een vriend bij me die een prima stel oren aan zijn kop heeft!
ook hebben we een stel aanwezige popgrootheden die wij kenden en daar toevallig ook waren om een oordeeel gevraagd en allemaal vonden ze de 2266 maar niks
we hebben ook de dsl 50 top getest en die kwam stukken beter uit de verf maar was nog niet waarvan ik uit mijn bol ging
de heren die mij terzijde stonden en zelfs de verkoper waren het er roerend over eens dat ik toch maar beter aan de jcm 800 2203 of 2205 moest.
ik denk dat ik dat dan maar doe en wilde hiermee de vraag/discussie afsluiten.
allemaal bedankt voor jullie moeite. groeten peter

Nicolaas
16 september 2008, 13:56
Weet je toevallig hoe? Dat is wel interessant voor sommigen hier :)

Heel simpel zit een kastje bij dat leg je op de grond neer, daar zitten 3
knopjes op en die kan je indrukken met je voet. En zo wissel je tusen de kanalen.

:P Nee ik heb geen idee, ik heb die van mij zo gekocht. 2de hands, vorige
eigenaar had er aan geklust. Sorry!

Mr.Bluesbreaker
16 september 2008, 14:25
ook hebben we een stel aanwezige popgrootheden die wij kenden en daar toevallig ook waren om een oordeeel gevraagd en allemaal vonden ze de 2266 maar niks

Maakt dat uit?

[QUOTE=petervr]we hebben ook de dsl 50 top getest en die kwam stukken beter uit de verf maar was nog niet waarvan ik uit mijn bol ging
de heren die mij terzijde stonden en zelfs de verkoper waren het er roerend over eens dat ik toch maar beter aan de jcm 800 2203 of 2205 moest.

Je eigen oren zijn toch het meest nauwkeurig? Als jij versterker A inschat als het best en popgrootheid X / verkoper doet dat met versterker B, dan ga je toch niet voor versterker B?

-Sorry voor het 'geflame', ik heb net gisteren de vetste 2203 head ooit gebouwd verkocht, AND IT FUCKING HURTS!-

Nicolaas
16 september 2008, 14:28
Uit nieuwschierigheid, hoezo verkocht dan?

Lexvandoef
16 september 2008, 14:33
Uit nieuwschierigheid, hoezo verkocht dan?

Omdat hij toch iets leukers heeft gekocht! :D

Nicolaas
16 september 2008, 14:39
Een crate!?!!??! :rockon: :p



ook hebben we een stel aanwezige popgrootheden die wij kenden en daar toevallig ook waren om een oordeeel gevraagd en allemaal vonden ze de 2266 maar niks

B.T.W. De toppers zijn geen popgrootheden he

petervr
16 september 2008, 14:39
mr.bluesbreaker , ik ben aan 1 oor doof en buiten dat om vind ik het oordeel van anderen ook niet iets om in de wind te slaan.
hier wil het bij laten!!!

Nicolaas
16 september 2008, 14:43
Rustig, wie waren de bekende mensen dan!? En het oordeel van andere
mensen blijf het oordeel van andere niet je zelf. Ik zwolle probeerde ze
me een laney 10 watt 1 x 12 buizenampje aan te praten voor 400 e.
Terwijl er in enschede goed geluisterd werd en ik ook met een goeie stack
naar huis ging.

MarkV
16 september 2008, 14:44
nou heren , ik ben vandaag maar weer naar de lokale gitaarboer geweest en had een vriend bij me die een prima stel oren aan zijn kop heeft!
ook hebben we een stel aanwezige popgrootheden die wij kenden en daar toevallig ook waren om een oordeeel gevraagd en allemaal vonden ze de 2266 maar niks
we hebben ook de dsl 50 top getest en die kwam stukken beter uit de verf maar was nog niet waarvan ik uit mijn bol ging
de heren die mij terzijde stonden en zelfs de verkoper waren het er roerend over eens dat ik toch maar beter aan de jcm 800 2203 of 2205 moest.
ik denk dat ik dat dan maar doe en wilde hiermee de vraag/discussie afsluiten.
allemaal bedankt voor jullie moeite. groeten peter

Het probleem met die VM is denk ik het instellen ervan. Er is prima geluid uit te halen, maar het vergt wat getweak. Iets dat je met een JCM800 niet hebt natuurlijk, die klinkt altijd wel hetzelfde.

Daarnaast is volume belangrijk. De VM die ik heb gehoord, klonk een stuk beter als je het volume een beetje omhoog gooit. Maar dat zal je bij een JCM800 ook gaan hebben, ook al zit er een master volume op (laat er een PPIMV in zetten!)

Om de VM 2266 als 'maar niks' te kwalificeren is wel erg kort door de bocht. Er zitten goede Marshall geluiden in (Slash en Paul Gilbert gebruiken de VM o.a.), misschien te 'vintage' voor je, maar ik kon er wel aardige JCM800-achtige geluiden uit halen.

the sure thing
16 september 2008, 14:53
Het probleem met die VM is denk ik het instellen ervan. Er is prima geluid uit te halen, maar het vergt wat getweak. Iets dat je met een JCM800 niet hebt natuurlijk, die klinkt altijd wel hetzelfde.

Daarnaast is volume belangrijk. De VM die ik heb gehoord, klonk een stuk beter als je het volume een beetje omhoog gooit. Maar dat zal je bij een JCM800 ook gaan hebben, ook al zit er een master volume op (laat er een PPIMV in zetten!)

Om de VM 2266 als 'maar niks' te kwalificeren is wel erg kort door de bocht. Er zitten goede Marshall geluiden in (Slash en Paul Gilbert gebruiken de VM o.a.), misschien te 'vintage' voor je, maar ik kon er wel aardige JCM800-achtige geluiden uit halen.+1. Ik denk tocht echt dat het aan je instellingen heeft gelegen, OF je heb een exemplaar getroffen waar iets kapot aan was. Een vergelijking met de TSL is geen vergelijk.

Nielsje
16 september 2008, 15:16
Het is een vergelijking met een DSL, en zo slecht is het toch niet om hem daarmee te vergelijken? Een dsl en tsl verschillen nogal..

Ik vind overigens wel dat Petervr een beetje snel op z'n teentjes is getrapt..

Kim Wilson
16 september 2008, 15:19
Dat had ik binnen twee posts al in de gaten...

the sure thing
16 september 2008, 18:44
De VM en de JCM 800 series zijn 2 handen op een buik!

caliban
16 september 2008, 19:20
Geen filter, een boost voor het mid. En verdomd, het toeval wil dat ze die knop dan ook midboost hebben genoemd. Is een tit amazing! :eek:

Ik zei een midfilter die aan en uit gezet wordt, in het normale geval aan en in het mid boosted geval uit. Het woord booster doet me denken aan een actief iets, terwijl dit gewoon een condensator (naar de ground toe) is.

Mr.Bluesbreaker
16 september 2008, 20:49
Topicstarter, je moet het uiteindelijk helemaal zelf weten, maar toen ik zelf nog weinig ervaring met amps had, liet ik me ook wel eens iets 'adviseren'.
Zonder zelf echt de knoop door te hakken, waar je later veel spijt van krijgt.
Dat je aan een oor doof bent maakt niet uit, gitaarsignaal van een 2203/VM is toch mono.

En btw: als je een 2203 of 2210 zoekt, minstens 40 procent van de overgebleven exemplaren zijn slecht onderhouden, soms in rare gemodificeerde staat, of klinken gewoon ruk. Als je wat nieuw bent in de versterkerwereld zou het best wel eens niet heel onverstandig zijn naar nieuwe/nog in productie zijnde modellen te kijken om dit soort risico's te vermijden. Maargoed, als je dan ook een lekkere 2203 hebt, ben je ook weer de koning te rijk, eerlijk is eerlijk.

Mitch
16 september 2008, 21:14
Het staat niet in zijn profiel, maar: een popgrootheid die een plaatselijke muziekwinkel binnenloopt, dat moet óf Den Haag zijn of Volendam :satisfie:

Dude
17 september 2008, 19:21
ik ga voor Groningen..... (http://nl.wikipedia.org/wiki/Roef_en_Marian) :sssh:

BeeJee
17 september 2008, 19:37
Wat zijn we weer lief voor nieuwe leden...

Realeigo
17 september 2008, 19:38
Oh maar dude is echt niet nieuw hoor :chicken:

BeeJee
17 september 2008, 19:47
I know, was gericht op de reacties die TS hier en daar krijgt in dit topic. O.a. het OT grapje van Dude wat weer voortkomt uit andere OT opmerkingen uit het topic ;)

Dude
17 september 2008, 19:53
TS...... OT....... :dontgeti:

wat de fuck betekent dat man... laten we vooral niet teveel afdwalen hier want straks kan degene die dit onderwerp begonnen is door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer zien !!!

BeeJee
17 september 2008, 19:55
Topicstarter (TS) en offtopic (OT), zo nu steekt TS er weer iets van op, alhoewel het OT is. :)

Dude
17 september 2008, 19:57
lees mn post nog eens goed ouwe