PDA

View Full Version : damn teveel drive pedalen voorhanden...



jimihattricks
15 september 2008, 11:20
Hey guys,

Ik ben op zoek naar een nieuw drivepedaal, het moet een soort van 2 kanaals pedaal zijn met drive + distortion of drive + fuzz...

nou heb ik natuurlijk al gekeken bij de usual suspects zoals de Fulldrive (2) etc. maar als je eenmaal begint met die zoektocht zie je door de bomen het bos niet meer...

misschien als ik hier post waar ik naar op zoek ben kunnen jullie wat gerichte voorstellen doen:

- OD kant: redelijk transparante overdrive a la MI Audio Blues pro
- DIST kant: geen metal distortion, dus geen mid-scoop, maar meer een classic rock of 80's rock distortion (mogen dus wel wat mids inzitten en mag ook aardig wat gain hebben)
- veel instelmogelijkheden
- te runnen op een 9v adapter
- liefst TB
- ruisarm
- makkelijk in de bediening (live)
- goed reagerend op 'clean' boost pedalen (ervoor)

ik speel alles van SRV tot EvH (of ik het goed speel, dat is een tweede :satisfie:), en dat maakt het natuurlijk moeilijker, omdat die sounds nogal ver uit elkaar liggen.. overigens moet het wel een beetje een alleskunner zijn (lead, rhythm, super lead, blues, rock, pop etc.) en neig ik zelf naar een redelijk warme maar sprankelende vintage analoge sound..

mijn main guitars zijn een strat met S-S-S config en een strat met 1 SuperDist bij de brug

mijn main amp is een Peavey Valveking 112 en thuis een Epi Valve Jr.

voor de rest heb ik hier op mijn plank liggen:
- rothwell f1 boost
- toadworks meat
- visualsound h2O
- crybaby 535q wah
- evh phase90

hope you can help me out

jero
15 september 2008, 11:22
waarom per se 2 sounds in 1 pedaaltje en niet twee losse pedaaltjes?

jimihattricks
15 september 2008, 11:32
waarom per se 2 sounds in 1 pedaaltje en niet twee losse pedaaltjes?

om een adapter plekje vrij te maken.. wil het allemaal wat compacter gaan maken

Kim Wilson
15 september 2008, 11:41
Ik zou nu de H&K Tubefactor kunnen aanprijzen, maar die draait op zijn eigen adapter, én dat ding is lomp groot. Maar wel een prima pedaal.

Verder kan de OCD hiervoor prima dienen, alleen heb je niet twee sounds onder de knop, maar moet je met de gain en evt de LP/HP switch de juiste sound instellen. Het zit er wel allemaal in. Het is echt een alleskunner, ondanks zijn simpele layout. Goed te boosten, true bypass, eenvoudig te bedienen, ruisarm, lekker transparante drive, hij heeft het allemaal.

jimihattricks
15 september 2008, 11:53
Hey ja, ik voel me een beetje suf om het vrijmaken van een adapter plek als reden aan te voeren om een nieuw '2 kanaals' pedaal erbij te zoeken..

OCD dus, heb ik al eens getest, was er toen niet zo van onder de indruk, maar kwam misschien omdat ik hem testte met een crappy stratje en zonder andere pedalen...

kijk, ik heb twee boosts waar ik blij mee ben, de F1 ('clean') en de TW Meat (fat boost), maar deze staan op dit moment voortdurend aan..

er tussenin staan een MI Audio Blues Pro en een Fuzzwork Orange

(dus F1 boost > Blues Pro > FWO > TW Meat)

als jullie een pedaal kennen (zoals Kim bv voorstelt met de OCD) dat in combinatie met die F1 boost kan zorgen voor een 2 kanaals-achtige constructie (OD + Lead bv), dan zou dat ook prima zijn natuurlijk

punt is wel dat alles het liefst binnen 1 nummer switchable moet zijn (dus van OD naar Lead of vice versa), en niet 'turnable' (dat ik tussendoor aan de knopjes moet zitten)

dml
15 september 2008, 12:27
- OD kant: redelijk transparante overdrive a la MI Audio Blues pro
- DIST kant: geen metal distortion, dus geen mid-scoop, maar meer een classic rock of 80's rock distortion (mogen dus wel wat mids inzitten en mag ook aardig wat gain hebben)
- veel instelmogelijkheden
- te runnen op een 9v adapter
- liefst TB
- ruisarm
- makkelijk in de bediening (live)
- goed reagerend op 'clean' boost pedalen (ervoor)


Het is danwel geen twee-in-één-pedaal maar verder voldoet hij aan alle hierboven gestelde criteria: MI Audio Tube Zone.

marc_o
15 september 2008, 13:01
Probeer de visual Sound Jeckyll and Hyde eens, zpou ik dan zeggen. Prima pedaal voor een redelijke prijs. Tip: wel de rode versie en read the manual!!!



succes

jimihattricks
15 september 2008, 13:14
jeckyll & hyde heb ik geprobeerd.. vond ik niet transparant genoeg

tubezone is idd een optie

wrc_46
15 september 2008, 14:50
Misschien is een Durham crazy horse iets voor jou? Overdrive combineerbaar met fuzz of apart.

http://www.proguitarshop.com/product.php?ProductID=19&CategoryID=

Ik ga hem mss binnenkort aanschaffen.

Edit: wel maar 1 kanaals mijn excuses

Spitfire
15 september 2008, 14:59
Dat Blackstar dual-ding misschien?

Edit: bedenk me net dat dat ding wel een eigen adapter nodig heeft.

stratman1976
15 september 2008, 15:26
Heb je wel eens gedacht aan de J-Drive MK3 van Diamond?

Die heeft aan de ene kant een booster/crunch en aan de andere kant een overdrive gedeelte. De booster kan je apart aanzetten (i.t.t. de fulldrive)
Hij is true bypass en volgens mij redelijk transparant.
zie ook:

http://nl.youtube.com/watch?v=h2q-SFEROjg

voor een demo!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

succes

MarkS
15 september 2008, 15:55
Dat Blackstar dual-ding misschien?

Edit: bedenk me net dat dat ding wel een eigen adapter nodig heeft.
+1. De HT Dual voldoet behoorlijk aan de wensen van TS.

Mitch
15 september 2008, 22:10
Tja, ik weet het niet hoor. In mijn ervaring was er met alle twee kanalers wel wat. De ene kant te schel en de andere te dof door een gedeelde toonregeling, aparte toonregeling maar gewoon één kant die slecht klonk, etc. etc.
De Tube Zone is volgens mij niet zo lekker 'stapelbaar', compresst ook vrij snel en veel, wat een goed ding kan zijn, maar als ik je goed begrijp zoek je dat niet.

Je beperkt jezelf een beetje momenteel doordat je allebei je boosts standaard aan hebt staan. Die F1 is gwoone en FET boost neem ik aan? En hoe heb je de mEat staan? Als fat boost?
Eerlijk gezegd, als je basistoon pas lekker klinkt als je er extra tophoog en extra laag aan toevoegt....kijk eerder naar een andere amp. Drastische maatregel misschien maar het is wel het eerste waar ik aan denk.
Met twee boosts, een drive en een fuzz zou je namelijk makkelijk ales moeten kunnen wat je in je openingspost opnoemt.

jimihattricks
16 september 2008, 10:57
Tja, ik weet het niet hoor. In mijn ervaring was er met alle twee kanalers wel wat. De ene kant te schel en de andere te dof door een gedeelde toonregeling, aparte toonregeling maar gewoon één kant die slecht klonk, etc. etc.
De Tube Zone is volgens mij niet zo lekker 'stapelbaar', compresst ook vrij snel en veel, wat een goed ding kan zijn, maar als ik je goed begrijp zoek je dat niet.

Je beperkt jezelf een beetje momenteel doordat je allebei je boosts standaard aan hebt staan. Die F1 is gwoone en FET boost neem ik aan? En hoe heb je de mEat staan? Als fat boost?
Eerlijk gezegd, als je basistoon pas lekker klinkt als je er extra tophoog en extra laag aan toevoegt....kijk eerder naar een andere amp. Drastische maatregel misschien maar het is wel het eerste waar ik aan denk.
Met twee boosts, een drive en een fuzz zou je namelijk makkelijk ales moeten kunnen wat je in je openingspost opnoemt.

hoi mitch, helemaal gelijk, er zijn dan ook twee situaties:

wanneer ik de valveking gebruik volstaat de F1 of Meat voor crunch-sounds met daarachter evt. de Blues Pro of de Fuzz voor leads..
echter, omdat ik thuis vaak over de Epi Valve Jr. speel en opneem heb ik wat pedalen nodig waarmee ik een soort van toonregeling heb (die op de Epi valve jr dus niet zit)..

De F1 gebruik ik voornamelijk als gain boost voor de OD of Fuzz (ja, een gain boost op een fuzz, je hoort het goed, de FWO reageert er wel goed op..) en de Meat om nadien nog wat sprankel of room toe te voegen.. bovendien gebruik ik die Meat aan het einde vd reeks soms als een soort van 'master' (if that makes any sense)
ik ben wel aant nadenken geslagen over mijn setup en vind eigenlijk ook dat ik een belachelijk uitgebreide drive-sectie heb (eerst stond er ook nog een TS-9 tussen (!)), misschien moet ik het gewoon simpel houden..

i don't know man, telkens wanneer ik denk dat ik klaar ben met verzamelen begint het weer helemaal opnieuw, wat is dat toch...?

anyway, om even een overweging met jullie te delen:
What about een Sparkle Drive ter vervanging van de F1 boost en de Blues Pro? Met daarachter dan de FWO (en evt. daarachter nog een boost/eq). Ben ik weer een pedaal kwijt...

dan wordt het compleet:

Boss NS2 > Sparkle Drive > FWO > boost/eq (Meat?) > Modulatie (RC-99, FL-99 of phase90, ben ik ook nog niet uit) > MXR carbon copy (nog aan te schaffen)... korg dt-10 en crybaby run ik al via aparte voeding

Mitch
16 september 2008, 12:27
Doe het dan meteen goed en pak een T Rex Moller in plaats van een Sparkle Drive. Doet grofweg dezelfde truuk (mengbare drive/clean) maar dan beter én een goede boost erbij.

JelmerOnGuitar
16 september 2008, 12:31
+1. De HT Dual voldoet behoorlijk aan de wensen van TS.
Inderdaad!! Een vriend van me speelt hierop. De HT Dual van Blackstar is écht een geweldig 2 kanaals pedaal. Hij is prijzig maar dat is dan ook het enige nadeel als je het mij vraagt. Dit pedaal is als het ware een pre-amp.. Dus je kunt hem ook als clean gebruiken. Hij heeft 2 kanalen. Het eerste kanaal heeft een clean en een crunch sound (tussen die 2 kun je niet met je voet switchen). Voor jou zou die crunch met weinig gain tot je SRV sound kunne leiden, daar ben ik van overtuigd. Het 2e kanaal is een écht lead kanaal (voor zover ik het kanaal gehoord heb). Lekker highgain, druk er een delay bij en je hebt je dikke lead sound. En dat allemaal zonder aan de knoppen te zitten!

Er zit ook een pre-amp buisje in het pedaal. Ik vind hem erg goed klinken, met de volume van je gitaar haal je de gain uit je geluid, prima dinamisch en een lekkere sound. Ik zou hem zeker proberen.

Ik zelf speel op een Vox Bulldog distortion pedaal. Dit is ook een 2 kanaals pedaal. Ik vind het een super pedaal, maar ik denk dat het niet aan jou eisen voldoet. Kanaal 1 is geen blues OD namelijk... Het is echt een distortion...

Ik zou zeggen, ga eens lekker met die blackstar spelen!

Succes!:D