PDA

View Full Version : Goeiemorgen allemaal



retep52
15 september 2008, 10:56
Ik speel sinds een half jaar gitaar en heb in eerste instantie een "Stagg" beginnerssetje gekocht wat best aardig was. Later heb ik er een Western gitaar bijgekocht omdat ik te "lui" was om steeds de boel aan te sluiten.

Toch bleef het elektrische wel trekken en heb er eerst eens een goeie versterker voor aangeschaft (Vox AD 30 VT XL). Nu heeft die Stagg best wel een schel geluid (vind ik), typisch Stratocaster geloof ik, maar ik wil graag een wat vollere, warmere sound. Nu dacht ik eerst aan een hollow body (Ibanez AK95 bijvoorbeeld, wil er nl. niet meer dan een euro of 400 aan kwijt), maar dacht dat dat naar huisgenoten en buren toch teveel herrie zou geven (en zo goed ben ik dus nog niet).
Maar zijn er eventueel ook full body gitaren te koop die diezelfde warme sound kunnen produceren?

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten,

Peet

Jellyfish00
15 september 2008, 11:00
Ik denk niet dat je van een solidbody het geluid van een hollowbody kan verwachten, maar er zijn zeker solidbody's met een warme sound. Kijk dan vooral naar gitaren van mahoniehout met humbuckers (denk aan Les Paul etc.)

RoelTM
15 september 2008, 11:20
als je te bang bent voor veel herrie: op je versterker zit als het goed is een draaiknop waar 'volume' op staat.
experimenteer daar maar eens mee om te kijken wat het effect is

en voor dat warme geluid, Les Pauls klinken erg warm , ik denk dat dat jouw type gitaar is wat je zoekt

hezz
15 september 2008, 11:38
Zoveel geluid maakt een semi-akoestische gitaar niet wanneer die niet is versterkt hoor. Minder dan je western gitaar in ieder geval. Ik persoonlijk vind semi-akoestische gitaren enorm veelzijdig, goede keus dus.