PDA

View Full Version : 700E voor een strat/tele



Orpheo
14 september 2008, 23:13
stel, je hebt 700 euro voor een strat (of een tele). hoe zou je 'm kopen? zou je 'm (laten) maken bij warmoth, of zou je perse gaan voor een fender? zou je een mexicaan kopen en upgraden, of een highway kopen, zonder mods? of juist marktplaats/gitaarmarkt afspitten voor een goedkope USA?

Luke-wannabe
14 september 2008, 23:19
Hoe ik het nu zou doen: Ik zou denk ik opzoek gaan naar een leuke gemodde Japanner of USA en die voor weinig op de kop tikken.
Waarom gemod? Ik las eens een post van Vulva waar iets in de volgende strekking in stond: Je moet opzoek naar een gemodde gitaar, omdat dat vaak een goede gitaar is, die mensen hebben geperfectioneerd naar eigen inzicht. En daarbij kun je die vaker goedkoper kopen dan originele gitaren, omdat er bijvoorbeeld in is gehakt en gerefinished bijv.

Dat zou ik doen. En dan wel een Tele heh :D

Madcow
14 september 2008, 23:20
ik denk warmoth. of een 2de handse. warmoth is gewoon zoals JIJ hem wilt. En die op marktplaats heeft dan net die ene p90 die jij net niks aanvind.

btw geen exotisch hout dit keer als je voor warmoth gaat.

Maarten66
14 september 2008, 23:26
Why a Fender 72' reissue ofcourse!

http://www.thomann.de/nl/prod_bdb_AR_177298.html?image=1

hoofd
14 september 2008, 23:26
Ik zou lekker avondenlang de bekende tweedehandssites afstruinen en overdag van muziekwinkel naar muziekwinkel fietsen. En ik zou me, voor dat geld, al helemaal niet blind staren op Fender.

RolandT
14 september 2008, 23:30
Als 700E echt de limiet is dan een HWY1.
- laten maken zat ik snel boven 700E
- 2de hands is je keuze beperkt.
- MIM is zo goed als een London City

Mr.Fingers
14 september 2008, 23:33
classic (player) telecaster, en klaar (een mooie tweed-koffer erbij)

Lexvandoef
14 september 2008, 23:37
Jeej, Orf aan de strat/tele :satisfie:

Ik zou een 2dehandse zoeken die flink afgeleefd is (teken dattie gebruikt is en dus goed is, denk ik zo) en die naar je eigen hand zetten qua pups enzo. Heb ik ook gedaan met een japanner.

Een 2dehands '60' Classic player strat is ook vet!

Luke-wannabe
14 september 2008, 23:43
Ga jij jouw Tele niet eens verkopen Lex?

Lexvandoef
14 september 2008, 23:43
euh waarom zou ik Leon?

Luke-wannabe
14 september 2008, 23:45
Jij kon die gitaar toch niet goed gebruiken in je band of is dat verleden tijd?

Lexvandoef
14 september 2008, 23:57
Dat is verleden tijd sinds de Hook :satisfie:

Maar hij is wel even out of commission, Nielsje heeft hem nu even om te repareren en daarna uitproberen, dacht ik.

Het blijft een tof ding, maar ik zoek er nieuwe pickups voor, hij klinkt nu nog wat te vlak vind ik, zeker ivm die '54's in mijn strat.

Arjan12
14 september 2008, 23:57
Jij kon die gitaar toch niet goed gebruiken in je band of is dat verleden tijd?

Ksst weg jij. Als hij 'm wegdoet is 'ie voor mij :D.

Luke-wannabe
15 september 2008, 00:00
Cool Lex! Qua looks ben ik absolute fan van de 60's custom! Maar lekker zelf houden man, Tele's zijn de shit! Hier komt er (na de amp) ook zéker eentje in huis!!

Lexvandoef
15 september 2008, 00:01
Zeker zelf houden, er zijn van mijn kant nooit plannen geweest om hem weg te doen :seriousf:

Mr.Fingers
15 september 2008, 00:02
Tele's zijn de shit!

Als zelfs ik er eentje heb, dan moet het wel hele leipe shit zijn :D

(een gitarist zonder telecaster is zwaar gehandicapt!)

Luke-wannabe
15 september 2008, 00:04
Zeker zelf houden, er zijn van mijn kant nooit plannen geweest om hem weg te doen :seriousf:
Ik meen een keer zoiets gelezen te hebben, excuus :)

@ Fingers: Ik voel me ook een beetje mank nu.. Er mist echt iets in mijn leven. Maar die classic vibe gaat het gat wel vullen denk ik ;)

Ontopic!

Orpheo
15 september 2008, 00:16
ik zit ook te denken aan warmoth ja. gewoon de klassieke specs. ik wil een strat met maple toets en eentje met RW toets, en idem dito voor de tele. ik speel nog met de gedachte om een RWtoets strat te hebben met humbuckers en idem met maple, maar das zinloos omdat ik natuurlijk al tig Lp's en een sg+flying V heb. Ik merk dat ik soms de strat-quack mis, de tele-twang, en dat glazige dat een strat heeft, of juist dat smoothe dat een tele heeft. het liefst heb ik dat in een LP-vorm gegoten, maar ja, dat wrkt niet. mis je ook wat vibe. daarnaast; 10 Lp's op een rijtje wordt saai qua looks, hahaha.

Hendriks
15 september 2008, 07:31
2dehands is er een behoorlijke keuze voor €700 , USA standaard, of een Jap die je nog wat kunt aanpassen.

Orgasmocaster
15 september 2008, 07:36
3 keer raden!

Orpheo
15 september 2008, 08:56
3 keer raden!

orgasmocaster, jij hebt een strat met korina body gehad met een bloodwood hals, met singlecoils geloof ik. hoe stratty klonk die? jij hebt ongelooflijk veel strats, dus ik denk dat ik 't jou wel kan/mag vragen hoe 'overtuigend' dat ding klonk; clean, met lichte OD en met high gain. was 't echt een geweldige strat-sound, of maar matigjes, maar wel goed met gain enzo?

E-J
15 september 2008, 10:06
Ik wist het wel... 8-)

http://img166.imageshack.us/img166/1201/strat1yp1.jpg

Een goede Japanse '57 reissue, heerlijke gitaren! Voor de mijne (nieuwstaat bovendien!!!) heb ik 500 euro betaald. Maar echt Strat is deze niet meer, met zijn EMG's en twee toonboosters. Zelf zou ik waarschijnlijk zelf een Mark Knopfler Strat bouwen, met ash body, rosewood toets en Texas Specials...

Voor jou ligt het waarschijnlijk wat complexer, Orpheo. Wil je slechts 1 Strat, of meerdere? En wat voor soort? Er zijn er zoveel...

Orpheo
15 september 2008, 10:55
Ik wist het wel... 8-)

http://img166.imageshack.us/img166/1201/strat1yp1.jpg

Een goede Japanse '57 reissue, heerlijke gitaren! Voor de mijne (nieuwstaat bovendien!!!) heb ik 500 euro betaald. Maar echt Strat is deze niet meer, met zijn EMG's en twee toonboosters. Zelf zou ik waarschijnlijk zelf een Mark Knopfler Strat bouwen, met ash body, rosewood toets en Texas Specials...

Voor jou ligt het waarschijnlijk wat complexer, Orpheo. Wil je slechts 1 Strat, of meerdere? En wat voor soort? Er zijn er zoveel...

ik wil eigenlijk een 50ies style en een 60ies style, en het liefst hetzelfde met humbuckers (iron maiden style).

en qua tele's: 50ies style, 60ies style custom, thinline van korina met singles, thinline met p90's en dan ben ik er wel zo'n beetje. maar tja, kost klauwen met geld, en ik vind exotisch hout mooier, dus vandaar mijn vraag naar orgasmocaster. als d'r een strat is, zoals ik 'm specte net (korina met bloodwood hals/ebben toets en singles) die clean gewoon fantastisch stratty klinkt, en met od brult en scheurt als een beest, zeg ik, doe mij die maar! beetje ala mijn ouwe PRS swamp ash. die heb ik weg gedaan omdat ik de paarse LP van fred mooier vond, ghehe, en omdat de hals voor mij te dun was. kreeg kramp in m'n hand...

Kim Wilson
15 september 2008, 11:33
Ik heb een nieuwe Baja gekocht, voor €650. Puur uit veiligheid, omdat het mijn main gitaar moest worden. In Orpheo's geval zou ik lekker gaan zoeken voor een tweedehandse, of een Warmoth. Hoewel, ik verwacht stiekem dat het geen blijver wordt, dus lijkt me een tweedehandse een goeie keus. De afschrijving van een nieuwe Warmoth lijkt me vrij hoog. Aan de andere kant zou een zelf samengestelde Warmoth dusdanig aan zijn eisen kunnen voldoen, dat het tóch een blijvertje wordt.

Lastig...

Orpheo
15 september 2008, 11:57
Ik heb een nieuwe Baja gekocht, voor €650. Puur uit veiligheid, omdat het mijn main gitaar moest worden. In Orpheo's geval zou ik lekker gaan zoeken voor een tweedehandse, of een Warmoth. Hoewel, ik verwacht stiekem dat het geen blijver wordt, dus lijkt me een tweedehandse een goeie keus. De afschrijving van een nieuwe Warmoth lijkt me vrij hoog. Aan de andere kant zou een zelf samengestelde Warmoth dusdanig aan zijn eisen kunnen voldoen, dat het tóch een blijvertje wordt.

Lastig...

en je beschrijft mijn dilemma perfect ;)

Mr.Fingers
15 september 2008, 12:38
Orph kennende is & zal hij een Les-Paul man blijven, en zal die telecaster nooit z'n nr 1 werkpaard worden. Dan ben je beter met iets dat z'n waarde wat blijft behouden op de 2ehandsmarkt, en kan je beter geen Warmoth nemen.

Pepe
15 september 2008, 12:50
het liefst heb ik dat in een LP-vorm gegoten, maar ja, dat wrkt niet..

..maar ze zijn er wel hoor

dit is dus een NIEUWE gitaar, geen gemodde

http://img184.imageshack.us/img184/8296/sp6tvyellow5735704jv6.jpg

Orpheo
15 september 2008, 12:55
..maar ze zijn er wel hoor

dit is dus een NIEUWE gitaar, geen gemodde

http://img184.imageshack.us/img184/8296/sp6tvyellow5735704jv6.jpg

die kende ik al :D maar als strat zijnde nog niet :( maar dan wel 't liefst met carved top, 3x singlecoil en trem...

Daan_B
15 september 2008, 13:26
Is die SG met 3 single coils niks?
Zijn er in echte strat kleuren zwart-wit, sunburst-wit en zit geloof ik onder de 700 eurie..

blademan
15 september 2008, 13:37
50's classic player Tele, heerlijke gitaar!! (500 euro via Internet)

Mr.Fingers
15 september 2008, 18:06
Tenzij je linkshandig bent en een aantal voorwaarden hebt, dan gaat die vlieger weer niet op helaas.

je kan ze wel linkshandig bestellen hoor, die japanse instrumenten. M'n neef is een "southpaw" (en ik ben van nature linkshandig, maar dat hebben ze er in de lagere school uitgeklopt :sneaky: ), en die heeft via een reguliere muziekwinkel een linkshandige CIJ Jazzmaster en CIJ Tele Custom kunnen kopen

Luke-wannabe
15 september 2008, 18:07
Tenzij je linkshandig bent en een aantal voorwaarden hebt, dan gaat die vlieger weer niet op helaas.
Het zit je hoog, he Drap?

Mr.Fingers
15 september 2008, 18:39
Het enige wat me stoort is de verhouding linkshandige gitaristen/aanbod in de winkels. Dat is echt volkomen krom.[/QUOTE]

Ik kan je een linkshandige basskoffer aanbieden, winkels hebben die nooit op voorraad :D

(dat van die plastieken laklaag kan ik begrijpen, qua feel prefereer ik ook nitro)

Orgasmocaster
15 september 2008, 20:58
orgasmocaster, jij hebt een strat met korina body gehad met een bloodwood hals, met singlecoils geloof ik. hoe stratty klonk die? jij hebt ongelooflijk veel strats, dus ik denk dat ik 't jou wel kan/mag vragen hoe 'overtuigend' dat ding klonk; clean, met lichte OD en met high gain. was 't echt een geweldige strat-sound, of maar matigjes, maar wel goed met gain enzo?

Letterlijk een vette strat tone, maar dan met veel meer sustain!
Hopelijk kan Artnaz het eerdaags bevestigen, want die heeft vrijwel dezelfde specs!

eazy G
15 september 2008, 21:30
Hoe ik het nu zou doen: Ik zou denk ik opzoek gaan naar een leuke gemodde Japanner of USA en die voor weinig op de kop tikken.
Waarom gemod? Ik las eens een post van Vulva waar iets in de volgende strekking in stond: Je moet opzoek naar een gemodde gitaar, omdat dat vaak een goede gitaar is, die mensen hebben geperfectioneerd naar eigen inzicht. En daarbij kun je die vaker goedkoper kopen dan originele gitaren, omdat er bijvoorbeeld in is gehakt en gerefinished bijv.

Dat zou ik doen. En dan wel een Tele heh :D

Wat Luke hier zegt is Pcies de reden waarom ik al mn originele gibsons de deur uit heb gedaan, de gemodificeerde gitaren waren echt veel en veel fijner!
Maar goed dit ff terzijde hehe

Ik zou van de 700 geen gitaar meer kopen, maar als ik perse die 700 zou moeten besteden aan een axe dan een jaguar ofzo als dat kan, gewoon voor de heb.

Hendriks
15 september 2008, 21:40
Tenzij je linkshandig bent en een aantal voorwaarden hebt, dan gaat die vlieger weer niet op helaas.

Daarom laat je ook een maken , hoe staat het met de Esquire?

Hendriks
16 september 2008, 15:08
Momenteel geen idee eigenlijk. Het is al weer een tijdje terug dat ik een mailtje met foto's kreeg en dat ie gespoten zou worden. Ik verwacht binnenkort toch wel weer wat te horen.
Volledig offtopic: Laat je wel de routing frezen voor een hals element?

Hendriks
16 september 2008, 18:30
Zal zeker zo zijn , maar mocht 1 element niet voldoen kun je hem binnen notime ombouwen.
Ik heb ook een Esquire gehad , super gitaar , maar wel voor erbij .

Pepe
16 september 2008, 19:49
Esquires hadden origineel gewoon een hals routing, daar maakte Fender echt geen speciale body voor. Volgens de theorie is het ontbreken van het magnetisch veld van de neckpickup verantwoordelijk voor het afwijkende tele geluid. Maar je kan me van alles wijsmaken op dat gebied.

Pepe
16 september 2008, 20:15
Euh... ik heb toch ook niet gezegd dat Fender ze zonder hals routing maakte?

Dat zei ik dus ook niet. Ik kan me overigens wel iets voorstellen bij een strakker geluid wegens meer hout. Ik zelf zou eerder voor de tegenovergestelde route gaan, een thinline heeft een iets rafeliger, breder en losser geluid en dat vind ik misschien nog net even lekkerder. De reden waarom ik toch vaak loop te lonken naar een thinline, ondanks 2 goeie teles in da house.