PDA

View Full Version : Dringend info over JCM 800 2210



thekid
14 september 2008, 21:22
Ik weet het gebruik de zoek functie mar kom net uit bij een jcm 800 2210 tweedehands zijn dit goede versterkers voor een echte rock scheur of toch nog even naar een 2204 of zo uitkijken

Nielsje
14 september 2008, 21:34
Ik weet het gebruik de zoek functie mar kom net uit bij een jcm 800 2210 tweedehands zijn dit goede versterkers voor een echte rock scheur of toch nog even naar een 2204 of zo uitkijken

Wat jij wil, het kan allebei. Is geheel smaak afhankelijk.

Nog een paar tips:
*omschrijf wat jij 'echte rock scheur' noemt
*wat je ermee wil spelen
*wat voor gitaar je hebt
*waarom is dit zo dringend?
*gebruik eens leestekens!

pol
14 september 2008, 22:07
ze klinken anders maar zeker niet slechter.
verder is het ook nog verschil in de verschillende bouwjaren ,de latere zijn beter.

maar test dat ding gewoon misschien.

the sure thing
14 september 2008, 22:55
De 2210 zijn prima versterkers! Vooral scheur is OK. Clean/crunch is wat minder. Prima rock/hardrock versterker. Let vooral op of de kanaalschakeling en de reverb(schakeling) het doet.

thekid
15 september 2008, 07:38
De scheur die ik zoek is een led zep , guns n roses, enz scheur

Ik heb zelf een gibson lp met alnico 2 pros erin

pol
15 september 2008, 08:18
da's wel doenbaar daarmee.

op kapaza stond nog een marshall 2210 + box voor 1100 euro.

mijn superbass kan daar ook wel voor dienen ;)

svdijk
15 september 2008, 18:25
Is een fijne versterker. Het is eigenlijk een JCM800 2203 met een ingebouwde tube screamer.
De modellen voor 1987 klinken iets 'ouderwetser' en hebben wat minder gain, die van na 1987 (die heb ik één) hebben iets meer gain, en klinken wat 'moderner'.
Wel moet je de toonregeling wat vreemd afstellen.
Het boost kanaal heb ik als volgt afgesteld:
bas 6, mid 1.5, treble 2.5, volume 10, gain 10, presence 5, en de mastervolume op 1 tot 1.5.
En dan gaat 'ie dus echt hard!!!
Het normal kanaal gebruikte ik eigenlijk nooit.
Ik heb die versterker in 1987 nieuw gekocht, en speel er nog regelmatig over.
Ik heb het altijd één van de beste Marshall's gevonden, en je hebt er ook geen pedalen voor nodig om een lekker lead geluid te krijgen!
Met een Les Paul had ik een driekanaals versterker hiermee:
Halselement met de volume van de gitaar op 1 was m'n clean.
Brugelement met de gitaarvolume op 5 was m'n crunch(slag) geluid, en de volume op 10 was het lead.
Zo heb ik bijna 20 jaar gespeeld!!

thekid
15 september 2008, 19:58
het was die van op kapaza die ik had zien staan maar er waren al kandidaten voor mij.

Als hij weg is mss toch maar voort zien vor een 2203 als ik de slash, en al die gitaristen in die genre wil na bootsen.

the sure thing
15 september 2008, 21:31
Ik had een 2210 en als ik m aanzette en een Les Paul erop aansluitte, stond Slash al naast de versterker, zonder dat ik nog maar een noot had aangeslagen. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: de 2210 is ideaal voor Slash achtige sounds. Op zoveel OUD live materiaal zie je Slash ook met 2210 amps in zijn line-up staan. Dat was nog voordat hij die anniversery modellen het podium op sleurde.

thekid
16 september 2008, 22:54
damn krijg net bericht dat hij verkocht is.

Maar als the sure thing zegt dat hij een echte "slash" verserker is dan blijf ik wat zoeken naar een andre 2210.