PDA

View Full Version : Korg DT-10



Peter-J
14 september 2008, 20:44
Hee,
Ik zat zo op Thomann.de te kijken en zag dit:

http://www.thomann.de/nl/cat_PG_2.html?gf=tuners&oa=ala

Je ziet dat de Korg DT-10 bk 20 euro goedkoper is dan de normale,
Heeft die kwaliteits verschil of zit het hem alleen maar in de kleur?

Peter

Nielsje
14 september 2008, 20:47
Het zit hem puur in de kleur.
Gewoon kopen dus welke jij het mooiste vindt! De zwarte is wel vet met z'n anodiseerde buitenkant, ik heb de blanke alu versie.
Heb hem al meer dan 3 jaar, (volgens mij wel langer, gekocht toen 'ie net uit was) perfect ding.

Sinner
15 september 2008, 09:24
Ik heb 'm ook, in het zwart, gekocht bij Thomann en hij bevalt ontzettend goed.

Hij was goedkoper, en ik vind hem persoonlijk ook mooier. Volgens mij ging die zwarte er uit of zo en dattie daarom goedkoper is.

Aanrader!

Ibanez666
15 september 2008, 10:42
Vreemd, volgens mij was het eerder juist andersom, was de zwarte dus duurder..

Dastard
15 september 2008, 11:41
Dit is inderdaad erg vreemd, ik heb afgelopen donderdag Voerman (importeur Korg etc.) aan de lijn gehad, zij zeiden ook dat de zwarte DT-10 een limited edition was, en daarom was ie duurder, vreemd dat ze ze uberhaupt nog hebben bij Thomann.
Sowieso vind ik die nieuwe Korg Pitch Black veel en veel mooier, ook veel beter af te lezen.

Kim Wilson
15 september 2008, 11:48
Béter af te lezen? Dat vond ik absoluut niet. De leds op de DT10 zijn veel helderder, en je hebt meer ledjes, dus kun je nauwkeuriger stemmen. In welk opzicht vond jij de PB beter afleesbaar?

Ibanez666
15 september 2008, 12:37
Béter af te lezen? Dat vond ik absoluut niet. De leds op de DT10 zijn veel helderder, en je hebt meer ledjes, dus kun je nauwkeuriger stemmen. In welk opzicht vond jij de PB beter afleesbaar?


Uh oh, I see a pedaboard update coming ;-)

Kim Wilson
15 september 2008, 13:11
Nee hoor, ik heb de diverse pedalen uitgebreid kunnen testen, en de DT-10 vond ik veel beter dan de Pitchblack.

the sure thing
15 september 2008, 13:26
Maar.... de PB lijkt op KITT van knightrider!

Harry
15 september 2008, 15:15
zwaar gay dus.

dml
15 september 2008, 15:46
David Hasselhoff rules, samen met Hoby!!

KLIK HIER!! (http://www.davidhasselhoff.com/)

Dastard
15 september 2008, 19:55
Sorry, ik vond hem gewoon veel mooier dan de DT-10, komt denk ik door de lampjes

the sure thing
15 september 2008, 19:58
de PB is gewoon STOERDER. Daar heb ik slechter zichtbare ledjes wel voor over!

Mitch
15 september 2008, 22:15
Stoerder? Nee sorry, een alu DT10 beats all. :gitarist:

artnaz
15 september 2008, 22:26
Ik vind die "houten" versie nog het mooist! :D

(damn, ik kan er geen plaatje van vinden... :confused: )

Kim Wilson
16 september 2008, 08:50
Sorry, ik vond hem gewoon veel mooier dan de DT-10, komt denk ik door de lampjes
Mooier, da's wat anders dan beter afleesbaar. ;)

JelmerOnGuitar
16 september 2008, 12:21
Beter afleesbaar? Volgens mij is er geen verschil, ze hebben allebei evenveel ledjes. Die kleur maakt verder geen verschil qua aflezen, podium is meestal toch donker.. Gewoon nemen welke je het mooist vindt..

Kim Wilson
16 september 2008, 12:30
Beter afleesbaar? Volgens mij is er geen verschil, ze hebben allebei evenveel ledjes. Die kleur maakt verder geen verschil qua aflezen, podium is meestal toch donker.. Gewoon nemen welke je het mooist vindt..
De DT-10 heeft 13 led-lampjes, de Pitchblack heeft 11 oplichtende vakjes. Op een buitenpodium zijn die heldere ledjes een stuk prettiger. Zelfs in het niet al te overbelichte testhokje bij Feedback Rotterdam vond ik het verschil erg groot.

dml
16 september 2008, 13:15
Of 13 ledjes of 11 oplichtende vlakjes, als het in-tune ledje/ vlakje maar het duidelijkst is, nietwaar? Ik heb ook geen problemen met de afleesbaarheid van de PB. Blijkbaar is het toch een persoonlijk iets, zo'n tuner.

Kim Wilson
16 september 2008, 13:34
Ja, blijkbaar. Apart dat je denkt dat je behoorlijk objectief denkt te zijn (heldere leds van de DT-10 zijn nu eenmaal beter zichtbaar dan de vlakjes op de PB), en het toch uiteindelijk een smaakkwestie blijkt te zijn.

dml
16 september 2008, 15:12
Zeker, maar je kan het ook zo stellen:
-oplichtende vlakjes zijn goed zichtbaar
-ledjes zijn beter zichtbaar.
In de praktijk werken beide oplossingen, de PB is niet valser dan de DT. En het is natuurlijk ook afhankelijk van de gesteldheid van de ogen van de gebruiker.

Kim Wilson
16 september 2008, 15:17
Oftewel, het is maar waar je genoegen mee neemt. :satisfie:

dml
16 september 2008, 15:54
Of waar je genoegen mee KAN nemen. :dance:

Zit nu anderhalve week op de Turbo Tuner te wachten......

artnaz
16 september 2008, 16:03
........ Turbo Tuner ......Ik kende hem niet, maar die cijfers: "0.02% accuracy"!

Dat is 5x zo nauwkeurig als de Strobostomp! Dat "kan" toch niet? :chicken:

dml
16 september 2008, 17:41
Als 0,1 cent kan, dan moet 0,02 cent toch ook kunnen?

Elke weg, toen ik thuis kwam, lag er een briefje voor me klaar dat ik het pedaal kon ophalen bij het postagentschap. Alleen was de douane dit keer wel zo kien en moest ik een dikke 28 euro aan invoerrechten betalen, te voldoen bij afhalen. Blijkbaar worden invoerrechten als BTW berekend, dus die 28 euro kan ik ook weer terugvorderen. Minus de invoerrechten kostte hij € 106,-. Dat scheelt toch behoorlijk t.o.v. een StroboStomp.

JelmerOnGuitar
18 september 2008, 21:43
De DT-10 heeft 13 led-lampjes, de Pitchblack heeft 11 oplichtende vakjes. Op een buitenpodium zijn die heldere ledjes een stuk prettiger. Zelfs in het niet al te overbelichte testhokje bij Feedback Rotterdam vond ik het verschil erg groot.
haha oké mijn fout, dacht dat ze gelijk waren!