PDA

View Full Version : Dual Recto probleempje.



tjonk
14 september 2008, 19:23
Hallo,

Gisteren wilde ik even lekker met het nieuwe metallica album mee gaan spelen en ik heb geluid van kanaal 2 en 3 was extreem zacht, kanaal 1 deed het nog gewoon goed. Pre-amp buizen van 2 en 3 kapot?
Als iemand dat kan bevestigen zou dat fijn zijn want dat weet ik zeker dat ik geen groter probleem heb.

Bvd

Tim.

iWishmaster
14 september 2008, 19:37
Buizen van de kanalen omwisselen (in de handleiding staat meestal wel welke buizen bij welk kanaal horen). Dat kan nooit kwaad en dan weet e ook precies welke stuk zijn en welke niet.

casper innosence
14 september 2008, 19:43
volgens mij zit binnen in de headshell van de recto ook een plaatje met t overzicht van de buizen?

tjonk
14 september 2008, 19:44
Maar het zijn dus hoogstwaarschijnlijk de buizen?

andoni
14 september 2008, 19:54
Heb je niet per ongeluk de FX loop aangezet voor die kanalen? Als je channel volumes dan laag staan of je FX loop instellingen anders, kan het best wel eens veel stiller klinken.

Misschien een domme suggestie, maar je zou de eerste niet zijn :)

pannekoek
14 september 2008, 20:59
Heb je niet per ongeluk de FX loop aangezet voor die kanalen? Als je channel volumes dan laag staan of je FX loop instellingen anders, kan het best wel eens veel stiller klinken.

Misschien een domme suggestie, maar je zou de eerste niet zijn :)


kan me nog goed herinneren, optreden, soundcheck was alles prima, maar toen we op t podium stonden en ik even t eerste akkoord aansloeg (moest beginnen met een improvisatie solotje) krege ik nauwlijks geluid.... helemaal in paniek natuurlijk, had iemand t fx loop knopje ingedrukt...

tjonk
14 september 2008, 21:03
nee want ik kan niet op twee kanalen tegelijk de fx aanzetten en op een kanaal niet.

pol
14 september 2008, 22:08
yup, klinkt als een rotte preampbuis, ook al hetzelfde meegemaakt.

Iceman
14 september 2008, 22:51
Hallo,

Gisteren wilde ik even lekker met het nieuwe metallica album mee gaan spelen en ik heb geluid van kanaal 2 en 3 was extreem zacht, kanaal 1 deed het nog gewoon goed. Pre-amp buizen van 2 en 3 kapot?
Als iemand dat kan bevestigen zou dat fijn zijn want dat weet ik zeker dat ik geen groter probleem heb.

Bvd

Tim.

Ik denk dat je Recto uit principe niet mee wil spelen met de nieuwe Metallica. Dat geluid van die Death Magnetic is zo anoniem dat zelf een recto er dan mee kapt.
Probeer het nog eens met een andere plaat.

tabmaniac
14 september 2008, 23:13
Ik denk dat je Recto uit principe niet mee wil spelen met de nieuwe Metallica. Dat geluid van die Death Magnetic is zo anoniem dat zelf een recto er dan mee kapt.
Probeer het nog eens met een andere plaat.

:seriousf:

Iceman
15 september 2008, 16:15
Sorry.

Hoogstwaarschijnlijk een preampbuisje.

Nicolaas
16 september 2008, 13:53
Ik denk dat je Recto uit principe niet mee wil spelen met de nieuwe Metallica. Dat geluid van die Death Magnetic is zo anoniem dat zelf een recto er dan mee kapt.
Probeer het nog eens met een andere plaat.

Whihihi, :rockon:. Klinkt als een buizen probleem, preamp kan je gelukkig zelf wissellen! Good luck!