PDA

View Full Version : Feast [stoner/doom/noise]



yhcmarc
14 september 2008, 18:53
Er staan wat demo tracks online van mijn stoner/doom/noise band Feast. Check het uit.

http://www.myspace.com/wewillfeastonyourcorpse

Download versies zijn hogere kwaliteit dan de myspace player.

treblemaster
14 september 2008, 22:55
Zooo dat klinkt erg goed!!!! Ik had toch wat andere verwachtingen bij het lezen van stoner/noise/doom. Maar ik moet zeggen dat ik niet zoveel doom en stoner ken (wat ik er van ken vind ik niet super, terwijl ik jullie muziek erg lekker vind klinken). Doet me een beetje denken aan Neurosis. Ik vind het gitaar en zang erg lekker klinken!!! Ik ben wel benieuwd wat voor gitaar/versterker je gebruikt (of heb je het hele rijtje in je post gebruikt?). Vooral de cleane gitaar stukken (intro part IV) klinker erg lekker en heavy. Lekkere mix ook.

interessander
14 september 2008, 23:03
Ik vind het ook erg lekker klinken!
Enige puntje van kritiek is dat ik de drumsound net iets te modern/hifi vind klinken bij deze muziek, niet dat er nu direct aan snare a la pelican op moet maar toch...

yhcmarc
14 september 2008, 23:12
thnx :) De drums hadden idd beter gekund maar ... ik had een focusrite saffire pro gekocht en wilde die even testen, dus eigenlijk een oefensessie opgenomen maar had niet genoeg sporen om op de drums alles te closemicen. Uiteindelijk zijn de toms een ribbon mic erboven. De gitaren hebben we later opnieuw overgedubbed, behalve de intro stukjes.

Gitaar links: Ibanez ST50 -> Fulltone fulldrive -> Ampeg V4 -> soundcity cab
Gitaar rechts: Gibson The Paul -> Maxon OD808 -> Marshall 1959 plexi RI -> JCM800 1960A

Mics: Beyer dynamic M-201 on en off axis, T.Bone SC450 op een meter afstand ofzo.

pingels en extra dingen hangt van de gitarist af, delay erbij enz. De cleane pingel in Part IV is een Ibanez ST200 met P90's, voorste element, V4 clean.