PDA

View Full Version : Rot LED'je?



Spitfire
14 september 2008, 15:20
In mijn zelfbouw Big Muff zit een rode LED, maar nou heb ik eigenlijk al sinds het begin dat hij het soms wel doet, soms niet en soms heel zwak schijnt. Ik heb een paar weken geleden nog eens met de soldeerbout erbij gezeten en toen deed ie het een tijdje goed, maar nu is het weer precies hetzelfde. Is dit gewoon een rot LED'je of zit er ergens een verbinding niet goed?

En even snel een vraagje tussendoor, ik heb pas 1 keer met die fuzz op 'optreed-volume' gespeeld en klopt het dat de ruis dan super hard is of ligt dit ook weer aan de fuzz? Ik moest echt hard praten om boven de ruis uit te komen als ik niet speelde.

Nielsje
14 september 2008, 15:26
En even snel een vraagje tussendoor, ik heb pas 1 keer met die fuzz op 'optreed-volume' gespeeld en klopt het dat de ruis dan super hard is of ligt dit ook weer aan de fuzz? Ik moest echt hard praten om boven de ruis uit te komen als ik niet speelde.

Wat voor gitaar heb je? (sc/humbuckers?)

Heb ook een tijdje een LBM gehad, en vond dat er maar een teringherrie vanaf kwam, of je nou wel niet speelde ;)

Spitfire
14 september 2008, 15:28
Single coils dus, inkoppertje in dat geval dus. Ik weet dat het gaat ruisen, maar niet dat het zo hard gaat ruisen.

Nielsje
14 september 2008, 15:33
Tja, ik heb destijds wel het een en ander aan verschillende geluiden gehad. Veel ruis, maar ook veel brom (dat varieerde wel eens). Hangt ook af van je instellingen, en andere pedalen die je erbij hebt (digitale delay?)
Lastig om zo te zeggen of er wel of niet iets in orde is.

Over je led: ik heb het zelf ook wel eens gehad, en bij mij lag de oorzaak in een draadbreukje, dus niet een slecht soldeercontact.

Bernardduur
14 september 2008, 16:29
Gebruik je millenium bypass?

Spitfire
14 september 2008, 18:15
Ik heb geen idee, gewoon de Large Beaver handleiding gevolgd via BYOC