PDA

View Full Version : Aanslagpatroon



M@rtijn
14 september 2008, 15:14
Ik ben bezig met een nummer en probeer hem volledig op gehoor te spelen. De akkoorden heb ik na een tijd proberen gevonden maar nu kom ik echter niet uit het aanslag patroon. Het gaat om dit nummer:

http://nl.youtube.com/watch?v=mimObnrp2C4&feature=related

Zit er uberhaupt wel een patroon in en hoe raden jullie mij aan dit te spelen? Ik moet het namelijk gaan opvoeren over een aantal weken en het patroon wat Pascal hier speelt licht me niet lekker. Kan iemand me helpen en me tips geven hoe het te spelen?

Qkyrie
14 september 2008, 16:01
vooral omdat hij niet echt de akkoorden altijd voluit aanslaat is het moeilijk een deftig patroon terug te vinden.

ga jij enkel de akkoorden spelen, of ben je van plan het bijna exact te doen en telkens de 3 basisnoten te spelen en daarna wat aan te slaan zoals het filmpje?
Je kan mss het slagje gebruiken dat goed te horen is rond 00:52.

zoiets

d d d d d u d u

het is moeilijk dit uit te schrijven, meer een kwestie van gevoel. en tevens ben ik bang dat dit slagje mss niet de hele song door kan gebruikt worden.

ik hoop dat je hiermee wat verder kan :-)

Q

M@rtijn
14 september 2008, 16:48
vooral omdat hij niet echt de akkoorden altijd voluit aanslaat is het moeilijk een deftig patroon terug te vinden.

ga jij enkel de akkoorden spelen, of ben je van plan het bijna exact te doen en telkens de 3 basisnoten te spelen en daarna wat aan te slaan zoals het filmpje?
Je kan mss het slagje gebruiken dat goed te horen is rond 00:52.

zoiets

d d d d d u d u

het is moeilijk dit uit te schrijven, meer een kwestie van gevoel. en tevens ben ik bang dat dit slagje mss niet de hele song door kan gebruikt worden.

ik hoop dat je hiermee wat verder kan :-)

Q

Bedankt voor je reactie! Ik wou de intro van het nummer ongeveer hetzelfde doen maar daarna vind ik het erg lastig om iets moois te krijgen. Maar ik denk dat het misschien gewoon een kwestie is van proberen en zoals jij zegt gevoel dus ik ga ermee aan de slag!

-=JEROEN=-
15 september 2008, 08:42
Let vooral op de 6/8e feel, dus accenten op 1 2 3 4 5 6 7 8