PDA

View Full Version : Vox AD...vt serie en de VT serie



samthegreat4
14 september 2008, 12:13
Hoi mensen,

Ik heb mijn oog op een Vox AD 15vt laten vallen, mede omdat deze een buisje in de eindtrap heeft.
Nou heb ik een Vox DA15 geprobeerd bij een vriend van me (over weliswaar een kut gitaar ^^) en die versterker had opzich wel een mooie sound. (zit alleen geen buisje in). Maar die Ad15vt is dus bijna nergens meer te verkrijgen, overal zijn het de Xl versie's met een grotere speaker (10' dacht ik zo) en allemaal metalachtige settings, waar ik dus niet zo veel van moet hebben.
Nou heb ik een webshop gevonden waar ik zo'n ding kan bestellen, alleen komt er in Oktober een nieuwe serie uit, de VT serie, met 2x zoveel opties, en dan gaat de AD serie dus uit het assortiment. Ik heb geen zin om meer geld bij te leggen voor die nieuwe serie, die VT zal het waarschijnlijk ook prima doen.
Maar ik kan hem niet uitproberen dus het is een beetje een blinde koop gebasseerd op de lovende recensies en verhalen over het merk zelf (voxjes zouden aardig hard blazen), en uit de overweging dat deze wel beter moet klinken dan die neppe kutdistortions op de Cube ^^..... (valt opzich nog wel mee met mijn tele inplaats van die gene's Yamaha pacifica 620 of 612 wat het ook moge zijn..mja).

Advies ?

Groeten,

Tiessie
14 september 2008, 13:19
Ik heb zelf een VOX ad30vt via musicstore.com besteld. Superdingetjuh hoor. Ben ook afgegaan op resencies maar niks tegengevallen! Op een dinsdagavond onder rembours besteld en donderdag al in huis ... :-)

Spitfire
14 september 2008, 13:39
In de praktijk komt het er toch op neer dat je 2 of 3 versterker modellen super veel gaat gebruiken en dat de effecten meer een toevoeging zijn wat je heel af en toe gebruikt. Dus ik zou voor de ADxVT serie gaan. De nieuwe VT serie zou toch niet een wereld van verschil zijn en sowieso zal de prijs hoger zijn.

Overigens heb ik zelf een AD30VT gehad (echt een super ding), daarna een buizenversterker gekocht en ik heb nu een 15 watt Cube op mijn studentenkamer. De lead-kanalen klinken idd niet zo mooi als die van de Vox, maar het ding is natuurlijk ook goedkoper. Wat ik nu meestal doe is met een distortion pedaal over het clean kanaal spelen en dat klinkt gewoon super.

samthegreat4
14 september 2008, 14:00
Reuze bedankt voor de reacties.
Jullie hebben het Start sein gegeven :cooler:
Ik heb geen idee of je hier links mag plakken, maar:
http://www.mistergooddeal.be/V2/V2_produit_inter.asp?productid=148428050001H026&id1=1916&id2=1535&id3=1935&id4=&id5=&inftyp=1&niv=3&marque=no&num=11
Hier wil ik hem bestellen, is het een goed idee ?
hij is wel lekker goedkoop (goedkoper tenminste ^^)
Het is wel goedkoper dan bij musicstore.com

samthegreat4
14 september 2008, 15:32
Hoi,

Musicstore.de, als ik iets wil bestellen, dan zegt ie dat het certificaat uitgeleend is aan een andere site ofzo, en dat het een poging kan zijn om je geld te ontfutselen ?

Help?

zeiler
14 september 2008, 18:07
In de praktijk komt het er toch op neer dat je 2 of 3 versterker modellen super veel gaat gebruiken en dat de effecten meer een toevoeging zijn wat je heel af en toe gebruikt. Dus ik zou voor de ADxVT serie gaan. De nieuwe VT serie zou toch niet een wereld van verschil zijn en sowieso zal de prijs hoger zijn.


inderdaad, ben ik het mee eens! En die effectjes zijn erg leuk, zeker voor de beginnende gitarist, hoef je geen pedalen en alles te kopen en heb je toch een beetje de lol van effectjes (en de mogelijkheden, delay, reverb, tremolo etc)!

maareh, de XL is veel meer een metal ding terwijl de gewone veel meer gericht is op clean... vindt de gewone VT veel leuker :)

ligt er natuurlijk aan wat je wil!

die DA vindt ik wel minder mooi klinken, die mist dat buisje natuurlijk!

in ieder geval zou je contact kunnen opnemen met souman in Wezep? Weet niet precies waar je woont, maar die had er pas nog een paar staan!?

succes in ieder geval!

en internet is niet altijd goedkoper, vergeet dat niet. service? verzendkosten? gaat er wat kapot? de gerenomeerde muziekhandel zal je sneller helpen met service en je hoeft niets op te sturen naar bijvoorbeeld Köln! maar dat is natuurlijk maar wat je zelf wilt! :)

Sami
14 september 2008, 19:45
mod-edit: hiervoor hebben we dus PM.

Tiessie
15 september 2008, 13:32
Hoi,

Musicstore.de, als ik iets wil bestellen, dan zegt ie dat het certificaat uitgeleend is aan een andere site ofzo, en dat het een poging kan zijn om je geld te ontfutselen ?

Help?

Dat had ik ook kan je gewoon doorklikken. Ik heb onder rembours besteld, betaald aan de pakketdienst ... niks geen geld ontfrutseld!!
Schijnt de levering ook sneller te zijn ... geen levering is dan geen geld ...

samthegreat4
15 september 2008, 14:31
Kan je niet met acceptgiro betalen ?
Er staat alleen maar bank transfer in advance...
Ik heb ook al op meer sites gekeken, maar nergens staat met acceptgiro te betalen (bank transfer). ....

samthegreat4
18 september 2008, 15:24
Gaat een 15 watt Vox uberhaupt wel hard genoeg om mee te oefenen, met een gitarist die een marshall 120 watt stack heeft, een drummer en een bassist.
Met de bassist z'n roland cube 30 watt (waarover ik nu altijd speel bij het oefenen (naast het piano spelen^^) kon goed meekomen op geeneens de helft).
Ik heb mensen horen zeggen dat het rendement van voxjes heel hoog is, en onze gitarist zei ook tegen me dat die voxjes keihard bliezen. (zal vast ook komen door het buisje in de eindtrap).
Maar zal ik er genoeg aan hebben voor oefenen ? (Ik dacht tot nu toe dat ik er meer dan genoeg aan had omdat ze zo takke hard gingen)
met optredens gaat het toch over de P.A en hebben we wel monitoren.

almarvk
18 september 2008, 15:29
Een Vox AC15 (buizen) gaat wel hard genoeg, 15 watt transitor is mijn inziens veel te weinig in een oefenruimte.

TimmU
18 september 2008, 16:02
't buisje zit in de voorversterker en haalt amper iets uit met je signaal. Eindtrap is gewoon all-transistor.
Met een beetje een luide band red je het echt niet, met m'n Marshall G15 kan ik op een rustig volume nog meekomen met een drummer, maar dan wel op standje blackmetal.

15 watt is dus echt te weinig!

samthegreat4
18 september 2008, 19:58
Ehm... buisje zit in de eindtrap m'n vriend ;)...
En ze zouden net zo hard gaan als een 30 wattertje zonder buisje..
maarja.

episua
18 september 2008, 20:50
Ehm... buisje zit in de eindtrap m'n vriend ;)...
En ze zouden net zo hard gaan als een 30 wattertje zonder buisje..
maarja.

Doel je nu op die AD serie? Zoals je vriend TimmU net zei haalt dat 'voorversterker' buisje niet zoveel uit qua output. In de AD serie zit zeker niet het buisje in de eindtrap. Het echter ook geen valvestate werking dat ie alleen in de voortrap zit. Het is een vrij complex systeem waarbij het buisje de de simulatie van de juiste oversturing nadoet van de geselecteerde versterker en dat naar een 'dummie' speaker stuurt en vervolgens naar z'n TRANSISTOR eindtap. Anyway, een heel complex verhaal dat wel duidelijk op Vox site staat uitgelegd.

samthegreat4
18 september 2008, 21:58
Sorry voor het misverstand m'n vriend ^^...
Maarja, ik zoek nu een 2e hands Vox AD30vt.
Ik heb er hier op de gitaarmarktplaats al 2 gevonden, nieuwprijs € 246, ik vind dat je maximaal € 160 mag betalen voor zo'n ding.
Wat vinden jullie van versterkers 2ehands kopen?

Groeten

episua
19 september 2008, 08:59
Wat je zelf eigenlijk al zegt, niet teveel aan uitgeven. Als zo'n ding nieuw 250 kost is ie in goede staat 2e hands niet meer dan 190 waard.

samthegreat4
20 september 2008, 13:23
hoezo zou zo'n ding 2e hands niet meer in goede staat zijn, kan toch ook?

TimmU
20 september 2008, 13:32
Ehm... buisje zit in de eindtrap m'n vriend ;)...
En ze zouden net zo hard gaan als een 30 wattertje zonder buisje..
maarja.
Bijdehandje.

marter544
20 september 2008, 13:35
hoezo zou zo'n ding 2e hands niet meer in goede staat zijn, kan toch ook?

Lees nog eens goed wat ie zei...

samthegreat4
21 september 2008, 09:43
Zucht, 2x sorry ^^.....
(wat bouw ik toch een goede reputatie op hier..)
En 't was niet bijdehand,.. het was gewoon dom :D