PDA

View Full Version : Gitaar terugsturen naar duitsland



Student
13 september 2008, 22:50
Ik wil een akoestische gitaar bij thomann in duitsland bestellen. Het risico bestaat dan dat de gitaar niet bevalt. Je kunt hem dan terugsturen. maar ik heb geen idee wat dat gaat kosten.

Iemand al eens een gitaar teruggestuurd naar duitsland ??

Wat waren de kosten ??
Ik heb al bij TNT gekeken maar daar wordt ik niet echt wijzer van.

Daar kom ik op een bedrag van ongeveer 100 euro uit.
Terwijl bijvoorbeeld thomann in duitsland voor 8 euro verstuurt.

Iemand een idee wat het versturen van een gitaar naar thomann (duitsland) gaat kosten ??

Babo
13 september 2008, 23:03
Als je iets terug wilt sturen naar Thomann heb je 2 opties: Je kunt het zelf versturen via TNT geen idee hoeveel dat kost. Of je kunt het via UPS doen, dan sturen hun een label op die moet je op je doos plakken en dan wordt het pakje bij je huis opgehaald door UPS. En Thomann houdt dan 30 euro in voor verzendkosten bij het bedrag dat je terug krijgt.

Student
14 september 2008, 23:25
Oke

Via UPS dus 30 euro. Valt me nog mee.

Iemand een idee wat TNT rekent ??

Kim Wilson
15 september 2008, 08:30
Is dat niet gewoon voor rekening van Thomann?

Trouwens, als je gewoon bij een winkel in Nederland koopt (na testen) loop je dat risico niet. :satisfie:

snaarplukker
15 september 2008, 11:59
Oke

Via UPS dus 30 euro. Valt me nog mee.

Iemand een idee wat TNT rekent ??

18,95 euro tot 5 kilo, 23,95 tot 10 kilo. Is dan ook nog tot 500 euro verzekerd.

Cees

Student
16 september 2008, 02:05
OK thx

Valt allemaal erg mee dus

grayfink
16 september 2008, 07:08
Maar als je die onkosten van te voren incalculeert, kun je dan niet beter in Nederland die gitaar kopen? Dan kun je hem eerst testen.

RolandT
16 september 2008, 07:22
Is dat niet gewoon voor rekening van Thomann?Ja als het gaat om een beschadeging of zoiets. Als die gitaar perfekt is aangekomen maar je vind het toch niet je ding dan zijn de verzendkosten voor u.

Kaboemba
16 september 2008, 15:35
18,95 euro tot 5 kilo, 23,95 tot 10 kilo. Is dan ook nog tot 500 euro verzekerd.

Cees

ho ho niet helemaal, er is ook nog een regeling dat de lengte (2 keer) en de breedte (2 keer) niet meer dan 300cm mogen zijn. Althans ik dacht dat het 300 was.

Student
16 september 2008, 22:52
In nederland bestellen zou ik liever doen. Ze (de winkels die ik geprobeerd heb) willen wel een gitaar speciaal bestellen, maar dan moet ik em afnemen.

En als ze die gitaar bij thomann of de musicstore wel gewoon hebben, kan ik hem bestellen, vindt ik het niks kan ie (tegen verstuur kosten) gewoon weer terug.

De lokale shop hier wou de silent van yamaha niet eens bestellen. Ik moest hem dan kopen. Dat is niet echt service vindt ik. Dus koop ik mijn gitaar zeker niet daar.

snaarplukker
17 september 2008, 12:31
ho ho niet helemaal, er is ook nog een regeling dat de lengte (2 keer) en de breedte (2 keer) niet meer dan 300cm mogen zijn. Althans ik dacht dat het 300 was.
De maximale lengte is 150cm.
De som van de lengte+omtrek mag niet meer zijn dan 3 meter.
Een gitaar zal niet groter zijn dan 120x45x15cm.
Een doos van 130x50x25cm valt ruim binnen de maat. Nog groot genoeg om het op te vullen met beschermingsmiddelen.

Cees