PDA

View Full Version : Hoop Gibsons discontinued?



Manuvdv
13 september 2008, 15:50
Als je de website checkt (www.gibson.com), naar USA Gibsons gaat en dan naar Les Paul... Volgende reeksen zijn 'Discontinued' getagged:

- Standard Premium Plus
- Standard
- Classic Antique
- Classic
- Studio Premium Plus
- BFG Limited

Zoveel modellen weg, dit kan toch niet? Zeker de Standard en de Classic verbazen me.

Misschien zie ik iets over het hoofd, vandaar de vraag wat er aan de hand is :satisfie:

RobertoL
13 september 2008, 15:53
Ik heb het ook al gezien gisteren. Er zijn een paar limited, dus dat lijkt me wel duidelijk. Komt het niet doordat er nieuwe printplaatjes met stekkertjes in zitten (lp std '08 )?

RoelTM
13 september 2008, 16:11
dus... de weinige winkels die ze nog mogen verkopen, hebben een hele zooi Gibsons, waar er steeds minder modellen van gemaakt worden...??? :dontgeti:

wat willen ze daar nou bereiken? hebben ze last van geldnood ofzo?

Bernardduur
13 september 2008, 16:21
En waar zijn de ES modellen gebleven?

Kaboemba
13 september 2008, 16:25
Slim he, je maakt er gewoon een paar en men denkt dat je iets bijzonders hebt.

RolandT
13 september 2008, 16:29
minder verkooppunten, minder verschillende types, printplaatjes... lijkt mij duidelijk geval van besparingen bij Gibson.

Manuvdv
13 september 2008, 16:32
Wat zijn die zogenaamde 'printplaatjes' eigenlijk? Da's het eerste dat ik daar van hoor.

Naast een hoop LP's is ook de SG-3 en een Explorer en Firebird discontinued.

Daan_B
13 september 2008, 16:35
Raar, als ik kijk is alleen de standard discounted maar dat was al een tijdje zo..

Manuvdv
13 september 2008, 16:42
Voor zij die het niet zien, dit is wat ik momenteel zie:

http://img360.imageshack.us/my.php?image=gibson1mp6.png

barno
13 september 2008, 16:58
very cheape marketing truuk, aantal modellen discontinuen en vervangen door idem met andere naam. Is al heel lang hun politiek, heb ik de indruk. Beetje de verzamelaars jennen. Siert Gibson niet vindik.

Orpheo
13 september 2008, 17:03
ze gooien de 'shit'gitaren eruit, gitaren die niet echt verkopen, en vervangen ze door een aantal betere, verbeterde of hoogwaardigere modellen. classic is niet nodig, dus weg. de classic custom is niet nodig (is zelfs duurder dan de gewone custom) dus weg. verkleining van de productielijn zorgt ervoor dat ze nog meer kunnen concentreren op de modellen die er wel zijn.

dat van de printplaatjes is niet goedkoper. duurder zelfs, omdat 't makkelijker fout kan gaan. het is makkelijker om 't zelf te solderen dan het goed te zetten op een printplaat en die printplaat door te meten.


geen chambers meer, maar de ouwe swiss cheese holes, PLEK'd frets... ik zie alleen maar positieve dingen.

Manuvdv
13 september 2008, 17:04
Ik kan me in zowat je hele uitleg inleven. Alleen... Standard en Classic overbodig? Dat heb ik er nooit in gezien.

Orpheo
13 september 2008, 17:48
Ik kan me in zowat je hele uitleg inleven. Alleen... Standard en Classic overbodig? Dat heb ik er nooit in gezien.

ho ho, niet zomaar de standard! de standard is vernieuwd en verbeterd! waarom dan de ouwe erin laten? is zoiets als dat alfa romero de spiderII erin laat, terwijl de spider III allaaaaaang op de markt is. met zuinigere motor, maar wel meer vermogen, turbo, beter transmissie (weet ik 't, ik ben gitarist, geen automonteur :D ). 'de' standard blijft wel hoor, maar dan verbeterd. en ik heb de standard 2008 en de traditional al getest, en boy, wat een brulbeesten. te gek. het gat tussen de customshop en de gewone gibsons is een stuk kleiner. gewoon, geweldige gitaar. van dikke brul tot lichte, bijna twangy slagjes.

Manuvdv
13 september 2008, 18:05
Oh dat klinkt al beter, ben ik wat geruster :). Ging in december naar Keulen voor een testrondje op (oa) de Standard & Custom, en dit deed me ff schrikken.

vulvasonic
13 september 2008, 18:42
Ik volg Gibson al jaren via hun site en het verbaast me ieder jaar weer over hun keuzes voor nieuwe modellen en het stop zetten van andere modellen.

Zo is het voor mij nog steeds een raadsel waarom ze ervoor gekozen hebben om de productie van de Les Paul DC met P90's stop te zetten. Dat ding ging als warme broodjes over de toonbank. Het ding was betaalbaar, voor velen een 'must have' en door vrijwel iedereen geliefd.

richwoodplayer
13 september 2008, 18:56
raar dat ze de standart stop zetten, die verkoopde ze toch ook wel goed?
gelukkig blijft de studio erin, anders is die tege de tijd dat ik er geld voor heb ook al nergens meer te krijgen..

grayfink
13 september 2008, 19:00
raar dat ze de standart stop zetten, die verkoopde ze toch ook wel goed?
gelukkig blijft de studio erin, anders is die tege de tijd dat ik er geld voor heb ook al nergens meer te krijgen..

ja ma die standart verkoopde wel goet, ma ze konnen tog ferbetere, das nu de standart 2008 en die niet verbeterde wordt gediscontinued, zeg maar. ;)

Lexvandoef
13 september 2008, 19:05
ja ma die standart verkoopde wel goet, ma ze konnen tog ferbetere, das nu de standart 2008 en die niet verbeterde wordt gediscontinued, zeg maar. ;)

:seriousf:

Ik snap opzich wel dat ze sommige modellen (oa) de standaard er uit gooien, er waren best veel modellen met overlappingen met andere modellen, als het ware.

pannekoek
13 september 2008, 19:06
ja ma die standart verkoopde wel goet, ma ze konnen tog ferbetere, das nu de standart 2008 en die niet verbeterde wordt gediscontinued, zeg maar. ;)


idd, zo gaat het met auto's eenmaal ook, goede zet van gibson

veel gitaristen zijn gewoon overdreven historisch correct.....

Orpheo
13 september 2008, 19:16
Ik volg Gibson al jaren via hun site en het verbaast me ieder jaar weer over hun keuzes voor nieuwe modellen en het stop zetten van andere modellen.

Zo is het voor mij nog steeds een raadsel waarom ze ervoor gekozen hebben om de productie van de Les Paul DC met P90's stop te zetten. Dat ding ging als warme broodjes over de toonbank. Het ding was betaalbaar, voor velen een 'must have' en door vrijwel iedereen geliefd.

zeker. QFT. ik zou van de 'gewone' gibson shop een serie gitaren willen zien, die je ook in de customshop ziet (R9-achtig, sg standard, en nog een paar van die exemplaren) en dan geupdate, zoals de standard '08 e.d.

imlikeajungle
13 september 2008, 19:53
Ze wisselen zo vaak van modellen en benamingen dat 't stilaan belachelijk is geworden. Wie kan er nog aan uit...? Net als de prijzen, een kwartiertje surfen op de site van een grote gitarenwinkel en je wordt helemaal gek. Wat een slechte marketing allemaal. Voor je het weet kan je je gitaar 1000 euro goedkoper vinden ergens anders, het lijkt wel de vliegtuigtickets-markt. Schande!

richwoodplayer
13 september 2008, 20:04
gelukkig bestaat marktplaats :D

Orpheo
13 september 2008, 23:20
Ze wisselen zo vaak van modellen en benamingen dat 't stilaan belachelijk is geworden. Wie kan er nog aan uit...? Net als de prijzen, een kwartiertje surfen op de site van een grote gitarenwinkel en je wordt helemaal gek. Wat een slechte marketing allemaal. Voor je het weet kan je je gitaar 1000 euro goedkoper vinden ergens anders, het lijkt wel de vliegtuigtickets-markt. Schande!

man zit niet te miepen. dit is precies de reden waarom ze dus een hoop dingen aan 't afromen zijn. Het is echt nooit goed he.

Mitch
13 september 2008, 23:25
Zo ken ik je weer Orph: Gibson verdedigend als in je beste tijden toen je nog geen Warmoth fan was :D

RoelTM
13 september 2008, 23:33
En waar zijn de ES modellen gebleven?
die staan nu ineens bij Gibson Custom (???)

pannekoek
13 september 2008, 23:34
man zit niet te miepen. dit is precies de reden waarom ze dus een hoop dingen aan 't afromen zijn. Het is echt nooit goed he.


+1 , mensen moeten niet zo zeiken en met hun tijd meegaan, oude eruit, nieuwe erin, en gewoon meegaan met het feit dat er veel concurentie is tussen internet en winkels...

Orpheo
13 september 2008, 23:35
Zo ken ik je weer Orph: Gibson verdedigend als in je beste tijden toen je nog geen Warmoth fan was :D

haha, Mitch, 't gaat me niet om gibson of warmoth. al ging 't om ibanez. het gaat om een ongefundeerde portie gezeik. ze proberen al een hoop gitaren uit de catalogus te gooien die geen toegevoegde waarde hebben, en dan gaat ie zitten miepen dat toko 1 prijs x heeft, en toko 2 prijs y. dat is altijd al zo geweest, en daar kan gibson zelf niks aan doen. Nou ja, ze proberen 't in de hand te houden door heel selectief te zijn in dealers, en ook dat valt in de verkeerde aarde.

nogmaals, al ging 't om stagg, oeverloos blaten als een kip zonder kop irriteert me. Omdat ze dus al die klachten aan proberen te pakken, en nu wil hij, en anderen, dat 't weer het losse zooitje werd als vroeger.

Dit heeft niks met conservationisme te maken, maar met een constante staat van ontevredenheid.

neem de BFG. gitaristen vroegen gibson om een no-nonsense LP, een powerhouse, die veelzijdig was (binnen de gibson-normen! dus geen piezo of midi-achtige dingen), en gewoon raw was. de BFG was misschien iets te raw, maar hij werkt wel! nu is 't dat ie TE rauw is, en TE veel ongepolijst, en het is weer niet goed. Net als met de bodies; boy, wat een HELL was 't toen op de fora te lezen was dat gibsons te zwaar waren (en ze zijn niet eens veel zwaarder dan strats of tele's, of es335's, of gretsches). gaan ze 't lichter maken, en chambers erin doen omdat ze niet genoeg 'zingen', is 't weer niet goed.

Ik dank god op m'n knieen dat ik niet de marketingafdeling hoef te doen daar, en het beleid hoef te bedenken.

Orpheo
13 september 2008, 23:44
die staan nu ineens bij Gibson Custom (???)

op hun site ja, ze komen ook uit de customshop,omdat het daar mogelijk is hollowbodies en semihollowbodies te maken met de aandacht en detaillering die nodig is voor die gitaren (is het verhaal).

De realiteit is wellicht niet eens zo heel ver van de waarheid. Wat ik wel weet is dat en es335 duurder en lastiger te maken is dan een LP, maar dat je dat niet (echt) merkt in de prijs. en es335 is ongeveer 2500E, en een LP is ongeveer 2000. een customshop LP is 2600 a 2700E. een ES335 heeft gebogen zijkanten, met 2 cutouts, middenbalk en gesneden boven en achterbladen. scheelt wel wat werk, lijkt me zo, dan effe een plak mahonie achter een bookmatched maple top lijmen en dat carven met de CNC....

Bram+
14 september 2008, 10:29
Ik zag sowieso het verschil niet tussen al die modellen. Ok, soms gaten, soms geen gaten, binding rond de kop of een ander setje pickups, maar het blijft een Les Paul. Ze zouden beter een paar series kunnen verzinnen die wél significante verschillen hebben dat je ook nog echt iets te kiezen hebt.

RolandT
14 september 2008, 10:39
Ik dank god op m'n knieen dat ik niet de marketingafdeling hoef te doen daar, en het beleid hoef te bedenken.Marketing is fun. Gibson produktie afdeling moet proberen gitaren te maken aan minstens dezelfde (en liever nog lagere) kost dan de "made in china" competitie. De marketing afdeling moet dan een goede strategie vinden om die gitaren aan een veel duurdere prijs te verkopen. Soms weet marketing het ook niet meer en zie je allerhande nieuwe gitaren. Als dit niet werkt zie je weer aan "back to basic" startegie (alleen wat goed verkoopt blijft), enz enz. De markt (wij) veranderen dus moet de strategie ook mee veranderen.

RobertoL
14 september 2008, 11:48
Wat zijn die zogenaamde 'printplaatjes' eigenlijk? Da's het eerste dat ik daar van hoor.

Naast een hoop LP's is ook de SG-3 en een Explorer en Firebird discontinued.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111966

hier staat dat.

euroboy
14 september 2008, 11:52
Is die LP traditional al lang uit ?Ziet er mij een heel erg vet ding uit!! zeker die goldtop!!! GAS Gas!!!

imlikeajungle
14 september 2008, 14:11
Hey Orpheo, aansteller, anders moet je weer effe op de man gaan spelen. Goed zo jongen! "Ongefundeerde portie gezeik" noem jij dit - en dan geef je zo'n commentaar? Eerst lezen, dan denken, dŕn zeiken, niet andersom.

Feit is dat Gibson niet weet wat het wil: je kan bezwaarlijk serieus overkomen als je in één jaar een uitbreiding van je productielijn doorvoert om zogezegd een gitaar te maken voor iedereen, en dan die diversifiëring weer wegneemt als al snel blijkt dat het niet werkt. Een rechtlijning beleid kan je dat niet noemen. Neem daar het gedoe met de prijzen bij en de gewone consument - want laat ons eerlijk zijn, het grote merendeel van de gitaristen heeft betere dingen te doen dan een dag te zoeken op het internet naar de goedkoopste online winkel voor z'n nieuwe LP - en je krijgt een situatie die economisch niet erg maximaliserend lijkt. Doe mij maar een LP van een ander merk.

johanb
14 september 2008, 14:25
het lijkt wel of ze de strategie volgen van : Hoe ver kunnen we gaan voor men echt geen gibson les paul meer koopt .

Daan_B
14 september 2008, 14:30
Zie nog steeds alleen maar de standard discounted :dontgeti:

episua
14 september 2008, 14:44
op hun site ja, ze komen ook uit de customshop,omdat het daar mogelijk is hollowbodies en semihollowbodies te maken met de aandacht en detaillering die nodig is voor die gitaren (is het verhaal).

De realiteit is wellicht niet eens zo heel ver van de waarheid. Wat ik wel weet is dat en es335 duurder en lastiger te maken is dan een LP, maar dat je dat niet (echt) merkt in de prijs. en es335 is ongeveer 2500E, en een LP is ongeveer 2000. een customshop LP is 2600 a 2700E. een ES335 heeft gebogen zijkanten, met 2 cutouts, middenbalk en gesneden boven en achterbladen. scheelt wel wat werk, lijkt me zo, dan effe een plak mahonie achter een bookmatched maple top lijmen en dat carven met de CNC....

Inderdaad de Es gitaren komen al een hele tijd uit de custom shop.
Vergeet niet dat de meeste ES gitaren van gelamineerd hout zijn gemaakt in tegenstelling tot een les paul die dus een dure bookmatched maple top en stuk mahonie moet hebben. Ik denk dat 'm daar ook wel een beetje het minime prijsverschil in zit.

Kaboemba
14 september 2008, 15:34
Het is gewoon schattig om te lezen dat er mensen zijn die denken dat nieuwe moedellen verbeterde modellen zijn. verbeteren.
Gibson moet dit lezen en het heerlijk vinden die consumenten. En wat nog mooier is, diezelfde mensen zeggen vaak ook nog is dat er niets beters is dan gibson uit 19XX.
Raar want de eerste gibson zouden dus juist verschikkelijke kut gitaren moeten zijn, althans als hun theorie van verbeteringen klopt.

vulvasonic
14 september 2008, 16:15
Ik zag sowieso het verschil niet tussen al die modellen. Ok, soms gaten, soms geen gaten, binding rond de kop of een ander setje pickups, maar het blijft een Les Paul. Ze zouden beter een paar series kunnen verzinnen die wél significante verschillen hebben dat je ook nog echt iets te kiezen hebt.

Hallelujah!
Gewoon een goede standaard Les Paul, een Les Paul met minihumbuckertjes, eentje met P90's, alles in diverse afwerkingen en eventueel met extra opties als (bijvoorbeeld) een Bigsby. Veel moeilijker dan dat hoef je het jezelf toch niet te maken?

En dan hebben ze in hun eigen Custom Shop nog ruimte zat om allerlei exotische varianten uit te brengen.

SloeGin
14 september 2008, 19:37
Doe mij maar een LP van een ander merk.

Wat is een evenwaardig alternatief volgens jou/jullie?

Speeddemon
14 september 2008, 20:34
Wat is een evenwaardig alternatief volgens jou/jullie?
-Greco EG-1000's of EG-1200's.
-Diverse Burny's van begin '80s.
-Orville by Gibson, (tussen '89 en '94, met fret-edge bindings en Gibson elementen).

Jammere van de Greco's is, dat ze ondertussen duurder zijn dan Gibsons uit die tijd zelf.

johanb
14 september 2008, 22:36
En toch wil ik gibson op de headstock zien staan en volgens mij heel veel mensen met mij,hetzelfde met de mexicaanse fender tele die we hier thuis hebben .Een heel fijn gitaartje klinkt goed speelt goed maar als het geld er is komt er een americaanse tele.

Orpheo
14 september 2008, 22:43
En toch wil ik gibson op de headstock zien staan en volgens mij heel veel mensen met mij,hetzelfde met de mexicaanse fender tele die we hier thuis hebben .Een heel fijn gitaartje klinkt goed speelt goed maar als het geld er is komt er een americaanse tele.

met gitaren uit de fender-stal; mee eens. met les pauls boeit t me eigenlijk niet zo gek veel. als de bodyshape maar klopt en de gitaar goed klinkt.

grayfink
14 september 2008, 22:46
Ik wil juist helemaal niet dat er Gibson op mijn Fender Telecaster staat.:???:

marter544
14 september 2008, 22:54
Hallelujah!
Gewoon een goede standaard Les Paul, een Les Paul met minihumbuckertjes, eentje met P90's, alles in diverse afwerkingen en eventueel met extra opties als (bijvoorbeeld) een Bigsby. Veel moeilijker dan dat hoef je het jezelf toch niet te maken?

En dan hebben ze in hun eigen Custom Shop nog ruimte zat om allerlei exotische varianten uit te brengen.

Dikke +1! Wat ik wel jammer vind, is dat de Faded weg is. Ook het printplaatje vind ik jammer, maar dat is makkelijk te vervangen.

imlikeajungle
15 september 2008, 10:31
-Greco EG-1000's of EG-1200's.
-Diverse Burny's van begin '80s.
-Orville by Gibson, (tussen '89 en '94, met fret-edge bindings en Gibson elementen).

Jammere van de Greco's is, dat ze ondertussen duurder zijn dan Gibsons uit die tijd zelf.

+1, al kan je met een EG-800 enzo ook een uitstekende gitaar in huis halen. Alles dat geen bolt on is & een massieve top (al zijn er high end Greco's die dat niet hebben) heeft is de moeite, denk ik, om te proberen.

Orpheo
15 september 2008, 10:56
Dikke +1! Wat ik wel jammer vind, is dat de Faded weg is. Ook het printplaatje vind ik jammer, maar dat is makkelijk te vervangen.

dat printplaatje kan juist de kwaliteit consistenter maken, en waarschijnlijk dus beter...

Bram+
15 september 2008, 11:07
dat printplaatje kan juist de kwaliteit consistenter maken, en waarschijnlijk dus beter...
Ja maar het is toch niet auˇthenˇtiek? Ik bedoel, what's next? Een zelfstemmende gitaar?? Een Tom Tom erop om de juiste frets te vinden???

M Kactus
15 september 2008, 11:10
Ja maar het is toch niet auˇthenˇtiek? Ik bedoel, what's next? Een zelfstemmende gitaar?? Een Tom Tom erop om de juiste frets te vinden???

En de gitaar die je nu hebt is wel authentiek ?

Bram+
15 september 2008, 11:22
En de gitaar die je nu hebt is wel authentiek ?
Tuurlijk! Straight outta the eighties!

http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/DSCN1086.jpg

Nouja, 20 jaar na dato eigenlijk.

pol
15 september 2008, 11:28
die zelfstemmende gitaar is er al lang ;)
verder vind ik het een goede zet van gibson, die faded reeks vond ik lelijk, idem met die bfg, de classic is ook al jaren hetzelfde als een standard, maar dan met andere pickups en andere inlays.

staan er ergens foto's van dat printplaatje ? zolang het nog maar makkelijk blijft om een pickup te vervangen maakt me dat niet zo uit.

de explorer is toch nog altijd vrij goedkoop en een beestige gitaar in die prijsklasse, is tenminste nog massief en klinkt zwaar.

Bram+
15 september 2008, 11:32
die zelfstemmende gitaar is er al lang ;)
Ok ok, volgende keer zet ik er wel weer smileys bij als ik een grapje maak...
Wat maakt mij het nou uit dat er een printplaatje in mijn gitaar zit? Al gooiden ze er een iPod-aansluiting in zodat je helemaal niet meer zelf hoeft te spelen. Trouwens, ik dacht dat versterkers en stomboxjes etc. tegenwoordig ook al vol zaten met printplaatjes.

pol
15 september 2008, 11:36
gitaristen zijn gewoon een bende bekrompen zeveraars, daar komt het op neer.

gibsons zijn ook klote, zwakke headstock, de stock tuners zijn rotzooi, de nut is van plastic, de lak barst al als je er verkeerd naar kijkt.

en toch heb ik er 3 staan, slechte smaak denk ik :p

Orpheo
15 september 2008, 11:59
tja,als je 't authentiek wilt houden, moeten ze net zo goed maar weer terug naar een vintage style strat ofzo, zonder locking nuts en locking fulcrum bruggen.of waarom niet terug naar de frying pan van rickenbacker.

RobertoL
16 september 2008, 15:20
staan er ergens foto's van dat printplaatje ? zolang het nog maar makkelijk blijft om een pickup te vervangen maakt me dat niet zo uit.
Hier is er een:
http://i335.photobucket.com/albums/m446/MarshallCrunch/LPElectronmics.jpg

marter544
16 september 2008, 15:26
dat printplaatje kan juist de kwaliteit consistenter maken, en waarschijnlijk dus beter...

Dat geloof ik graag, maar toch zie ik liever 4 potmeters met draadjes ertussen.. Wat ook wel mee telt, is dat ik daar mooi aan kan solderen, en met printplaatjes wordt dat (voor mij iig) een stuk lastiger.

pol
16 september 2008, 15:27
crap... da's dus redelijk vervelend om pickups te wisselen. alhoewel, gewoon die 4 draadjes van dat stekkertje wisselen, krimkous erond... bij nader inzien is het nog vrij makkelijk.

Kim Wilson
16 september 2008, 15:29
crap... da's dus redelijk vervelend om pickups te wisselen.
Totdat iedereen dit systeem oppakt, inclusief de aftermarket pickup-fabrikanten. Hoef je helemaal niks meer te solderen, alleen maar even wat stekkertjes te verwisselen.

M Kactus
16 september 2008, 15:29
crap... da's dus redelijk vervelend om pickups te wisselen.

Huh ? Ik snap al die reacties niet... Het is net eenvoudiger om pickups te verwisselen: Er zit een stekkertje op.
Het is ook niet moeilijker om hier zelf aan te solderen, het blijft gewoon soldeer weghalen en iets anders in de plaats vastsolderen.
En je "ziet" liever vier potmeters met een draadje, maar hiermee kun je geen draadbreukjes meer hebben of contacten door gedraaide pots.

pol
16 september 2008, 15:34
ja ok, maar dat solderen duurt bij mij nooit heel lang, ik zie altijd meer op tegen het loshalen van de snaren, pickup losschroeven, nieuwe pickup terug in die pickupring prutsen, afstellen in hoogte etc...

of het nu met een stekkertje is of niet, zal niet zoveel uitmaken qua snelheid, draadjes strippen + solderen duurt nog geen minuut...

dan is het systeem van emg's beter, stekker dicht bij de pickup, dat stekkertje ga je toch niet door dat gat krijgen waar de pickupdraad normaal door moet, dus moet alsnog solderen

2350
16 september 2008, 15:36
En wat als je een pot wilt/moet vervangen?

Dat is een sloopactie denk ik.

Chroxy
16 september 2008, 15:41
En wat als je een pot wilt/moet vervangen?

Dat is een sloopactie denk ik.

Nee, dat kan niet. Dan maar nieuwe gitaar kopen ;)

Kaboemba
16 september 2008, 15:47
Totdat iedereen dit systeem oppakt, inclusief de aftermarket pickup-fabrikanten. Hoef je helemaal niks meer te solderen, alleen maar even wat stekkertjes te verwisselen.

En jij gelooft dat dat gebeurt.
De het enige wat tegenwoordig nog standaard is is dat we vooral geen dingen standaard maken.

Ik werk in de IT ja.

Kim Wilson
16 september 2008, 15:52
En jij gelooft dat dat gebeurt.
...
Neuh... :chicken:

pol
16 september 2008, 15:57
point to point gitaren klinken toch beter. :D

Daan_B
16 september 2008, 16:03
point to point gitaren klinken toch beter. :D

That's what i'm saying :hippie:

Teleholic
18 september 2008, 11:29
geen chambers meer, maar de ouwe swiss cheese holes, PLEK'd frets... ik zie alleen maar positieve dingen.

Vanwege het ontbreken van een smiley; het is en blijft een mening. De ene Les Paul liefhebber zweert bij chambers, juist vanwege de klank (niet zozeer om het gewicht), de ander zweert bij de oude swiss cheese holes. Het 1 is niet beter dan het ander, alleen iets anders. De chambers lenen zich naar mijn mening juist beter voor jazz/blues met een open geluid...Swiss cheese holes lenen zich naar mijn mening weer wat beter voor het strakkere hardrock/metal-werk.

Een kwestie van watvoor een LP-man je bent.