PDA

View Full Version : fluitende versterker



Johnny Ramone
13 september 2008, 12:07
Sinds enkele weken heb ik met name tijdens optredens een fluit in de versterker zitten, clean niet, maar als ik al met een mild overdrive pedaaltje (808 op drive knop op 2 uur) begint het te fluiten, doe ik de volumeknop op de gitaar op 9 dan is het over, maar het geluid is dan ook over.

Ik heb de versterker en de gitaar al jaren, goed spul nooit problemen mee gehad, niets veranderd en toch nu deze ellende, erg storend tijdens optredens, ik kan bijna de helft van de nummers niet meer spelen!

Ik heb alle pre-amp buizen gewisseld, daar ligt het dus niet aan. Zouden de eindbuizen de boosdoeners zijn??? Of zijn de elementen nu opeens naar de kloten?

Iemand dezelfde probelem gehad??

caliban
13 september 2008, 12:23
Sinds enkele weken heb ik met name tijdens optredens een fluit in de versterker zitten, clean niet, maar als ik al met een mild overdrive pedaaltje (808 op drive knop op 2 uur) begint het te fluiten, doe ik de volumeknop op de gitaar op 9 dan is het over, maar het geluid is dan ook over.

Ik heb de versterker en de gitaar al jaren, goed spul nooit problemen mee gehad, niets veranderd en toch nu deze ellende, erg storend tijdens optredens, ik kan bijna de helft van de nummers niet meer spelen!

Ik heb alle pre-amp buizen gewisseld, daar ligt het dus niet aan. Zouden de eindbuizen de boosdoeners zijn??? Of zijn de elementen nu opeens naar de kloten?

Iemand dezelfde probelem gehad??
Het klinkt toch als verrotte preampbuizen. Het is natuurlijk mogelijk dat je een slecht buisje vervangen hebt met een ander slecht buisje. Je kan als de amp aanstaat eens zachtjes met een potlood ofzo tegen de preamplampjes tikken, en horen of je microfonie hebt.
Probeer verder eens met een andere gitaar en andere kabels.

Mitch
13 september 2008, 12:31
De kans dat je een pre amp buisje met een bepaalde hoeveelheid microfonie hebt vervangen door een ander buisje met precies dezelfde hoeveelheid microfonie lijkt me erg klein. Eindbuis dus.

DeiDRagonas
13 september 2008, 16:57
Als je amp naar je fluit... Gewoon terug fluiten man!

:hippie:

R

Johnny Ramone
13 september 2008, 17:22
Andere eindbuizen er in gedaan, GT ipv JJ, ook wat beschaafder gebiased. Vanavond moet ik weer spelen, eens kijken wat er gebeurt???

FrankS
11 september 2009, 00:20
gebruik je een adapter? Kan het ook zijn. Probeer es een batterij, in dat geval. Ook last van gehad (tot we er in de Koch-werkplaats achter kwamen dat het dus de adapter was. Sjesis.)

[edit]damn, de vorige post is een jaar oud hehe. En het is ook nog niet eens 13 september. :/

nico verduin
11 september 2009, 07:25
Andere eindbuizen er in gedaan, GT ipv JJ, ook wat beschaafder gebiased. Vanavond moet ik weer spelen, eens kijken wat er gebeurt???Volgens mij hadden ze het hiervoor over pre-amp buisjes. De eindpitten gaan meestal ratelen als ze opraken.

jerome
11 september 2009, 08:10
gebruik je een adapter? Kan het ook zijn. Probeer es een batterij, in dat geval. Ook last van gehad (tot we er in de Koch-werkplaats achter kwamen dat het dus de adapter was. Sjesis.)

[edit]damn, de vorige post is een jaar oud hehe. En het is ook nog niet eens 13 september. :/

Daar moest ik ook gelijk aan denken
En als hij geen adapter voor z'n pedaaltje gebruikt maar een batterij, dan kan het ook zijn dat die leeg is.
Dan gaat ie ook fluiten als je hem aantrapt...

Edit: k*t, ik zie ook net pas dat het een hele oude post was ;)
BTW, ik zou wel eens willen weten wat de uiteindelijke oorzaak toen geweest is....

Johnny Ramone
11 september 2009, 23:46
Daar moest ik ook gelijk aan denken
En als hij geen adapter voor z'n pedaaltje gebruikt maar een batterij, dan kan het ook zijn dat die leeg is.
Dan gaat ie ook fluiten als je hem aantrapt...

Edit: k*t, ik zie ook net pas dat het een hele oude post was ;)
BTW, ik zou wel eens willen weten wat de uiteindelijke oorzaak toen geweest is....

Grappig, nu nog weer naar boven gehaald deze topic

De boosdoener was het pedaal, ik weet niet precies welk onderdeel, pedaal weg gedaan probleem opgelost.

Bedankt voor de belangstelling!

jerome
12 september 2009, 00:58
Je bent niet de eerste/enige die z'n versterker voor reparatie wegbracht terwijl het gewoon aan een pedaaltje lag...
Al zo vaak meegemaakt dat zulk fluiten door een lege batterij in een pedaaltje veroorzaakt werd...
Ook gitaristen met actieve electronica in hun gitaar vergeten wel eens dat die batterij ook wel eens leeg raakt.
Dan krijg je ook van die rare bijgeluiden, lekker als je net met een optreden begint...