PDA

View Full Version : Vox Heritage: AC30HH 'honeymoon' review



Mitch
13 september 2008, 11:45
Nadat ik een tijdje terug voor de tuner test tussen neus en lippen door de AC15HTV had getest en aardig onder de indruk was geraakt van de dynamiek van dat ding zag ik dat er in de omgeving een AC30HH te koop stond. Nou had ik imiddels alweer wat gage opgespaard dus ik dacht: waarom niet?
Bij de verkoper ingeplugd en in zijn perfect gedempte ruimte gaf -ie al snel te kennen absoluut diezelfde power en dynamiek te hebben als die ik had ervaren bij de 15, maar dan iets minder schel. (De verkoper had zelf overigens inmiddels ook een 15TV combo, vond ook dat deze een tikkie schel was en had er een tweede cab bij genomen wat 'm aamerkelijk ten goede was gekomen, maar dit terzijde.)

Gisteravond in onze eigen ruimte een uurtje in mijn eentje erover gespeeld met mijn Iba LP en aansluitend een avond gerepeteerd met mijn Tele op de M20 2x12.

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/AC30HHencab.jpg

Ten eerste lijkt dit op het eerste gezicht door de controls een one, hooguit two trick pony maar niets is minder waar.

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/panelac30HH.jpg
Beide kanalen een high en een low input, erg prettig. Zo knallend en smerig of rustig en clean als je maar wil: alles is mogelijk. Dan nog de Cut knop om het tophoog te temmen, zodat je met de kanalen behoorlijk wat hoog erin kan draaien of juist niet.
Het EF86 kanaal: sterk middy op een heel smeuiïge manier, uiterst lekker om hier een grommende drive uit te halen. Het vernuftige zit 'm in de Brilliant switch: stand 0 is neutraal, 1 is een tikkie laag-af en 2 is vintage treble. Geloof mij, die laatste zit erop voor de vintage puristen, geen hond die dit gaat gebruiken. Ja, als je het hals element van je ES335 wil laten klinken als een Rickenbacker ;) Er wordt zoveel signaal afgekapt dat ook de hoeveelheid gain afneemt. Big no-no.
De bass switch: die is naar mijn idee spot on. Stand 1: los laag, ideaal als je niet te hard gaat en een heel warme sound wil hebben en stand 2: voor als je met meer pit speelt en de boel strak wil houden. Onder vol vermogen moet je dan nog wel een beetje uitkijken met voluit knallen over een hals humbucker, maar da's de aard van het beestje. Bij testen op pittig volume over twee Celestion Blues bij de verkoper ging -ie een paar keer bijna over zijn nek, maar dat waren eigenlijk volumes die je niet in bandverband zou gebruiken, ghehehe.
De triode stand van de EF86 vind ik vrij overbodig. Het wordt allemaal cleaner, maar daar zit je met dit kanaal juist absoluut niet op te wachten! Crunchen met die hap! Hadden ze er af mogen laten...

Mijn favoriete settings: Brilliant op 1 (net lekkere bite en drive), bass switch op 2 (tight), het hoog een beetje temmen met de Cut knop en dan genieten maar! Prik hier een LP in, volume hoog genoeg en je kan met de volumepots op je gitaar eigenlijk alles regelen, van clean tot lead. Je zou er voor het lekker nog een boostertje bij kunnen zetten voor extra sustain, afhankelijk van je muziekstijl. Maar goed, dit is eigenlijk meteen waar het om draait bij deze amp: dynamiek in volume en gain. Van het kaliber dat ik al in tijden niet ben tegengekomen op een non channel switching amp van een moderne productie, regulier merk amp. Boutique quality voor een normale prijs: normaal gesproken lach ik het weg als marketing crap, maar ik heb er niets tegen in te brengen.

Dan zijn we aangekomen bij het top boost kanaal. Opener qua mids dan het EF86 kanaal, hoewel dat wel weer afhankelijk is van de regelaars: meer treble en bass indraaien resulteert in minder mids en andersom. Waar je op het 1e kanaal terecht kunt voor de onmiskenbare Vox drive, hier moet je zijn voor de bekende Vox belletjes en het sublieme clean. Chime in overvloed! De diepte van dit kanaal is toch echt weer een trapje hoger dan de AC30CC, wat op zich ook echt een toffe amp is.
Op hogere settings ga je hier crunchen in het hoog, wat dus een prima aanvulling is qua klank op het mid focussed 1e kanaal. Dit kanaal werkt overigens ook prima met drivepedalen. Waar je het bij kanaal 1 qua trapdozen moet zoeken in de boosters, kun je op kanaal 2 alles inprikken wat je wil.

De power moest overigens voor controleerbaar bandvolume wel op half power. Geen enkel probleem overigens, want hij klinkt dan nog steeds lekker! Ik heb ook wel eens op amps gespeeld die naar triode konden of half vermogen maar die dan meteen ruk klonken. Hier is het gewoon écht bruikbaar en vergroot het alleen maar de praktische bruikbaarheid van de amp. Nou moet ik er bij zeggen dat onze ruimte akoestisch nog niet goed gedempt is en het hoog dus nogal spettert; het volume moet dus iets lager gehouden worden dan in een goed gedempte ruimte. Maar dan nog is dit in full power mode een beest. Door de high en low inputs én de half power switch heb je eigenlijk wel genoeg om je volumes te controleren, maar ik zou me kunnen indenken dat je hier nog evt. een master bij zou willen als je iets meer de baas wil zijn over de hoeveelheid crunch.

Conclusie: ik zal dus een A/B switch moeten scoren om van al het lekkers te kunnen genieten, maar dan is dit een zalige amp.

Nielsje
13 september 2008, 12:00
Gefeliciteerd! Ziet er echt goed uit man! Ben benieuwd hoe die klinkt!



Conclusie: ik zal dus een A/B switch moeten scoren om van al het lekkers te kunnen genieten, maar dan is dit een zalige amp.


Toevallig heb ik nog wel zoiets voor je liggen, die mag je zeker wel even lenen als je wil.

guitarguru
13 september 2008, 13:16
Gefeliciteerd Mitch!! Gaaf setje zo hoor. Gaan het vast beleven op de Vox amp meeting. Die komt er toch nog wel? :rockon:

Mitch
13 september 2008, 13:19
Als het initiatief te lang gaat duren organiseren we zelf wel wat, maar er zaten wel een paar deelnemers enigszins 'vast' aan het oosten geloof ik.

marc_o
13 september 2008, 13:31
Mooi man, goede keuze. Vond de AC15HH al te gek, deze AC30 nog niet getest, maar die ga ik vast nog eens horen...



uiteraard weer een waardeloze review...






hahaha

x

Mitch
13 september 2008, 13:43
Overgenomen van dezelfde knakker waar jij als ik het me goed herinner je HotCake vandaan hebt trouwens ;)

Dude
13 september 2008, 16:02
wat een spuuglelijk ding zeg !

gefeliciteerd man, vox... :rockon: tele... :rockon: jaloers.... :(

Lexvandoef
13 september 2008, 16:07
Gefeliciteerd Mitch, ziet er lekker uit, met de klank zit het vast ook wel goed :)

humbucker
13 september 2008, 19:00
Damn!!

Mooie review!!

Gefeliciteerd, zo te "lezen" een heerlijk ampje! Moet hem zelf ook maar eens testen!

Swampash
13 september 2008, 21:02
Geweldige review!! Heb zelf over de AC15H1TV gespeeld en damnnn, wat een heerlijke amp.

@ humbucker: stofhoezen staan op de prijslijst van vox, dus te bestellen zou ik zeggen.

Mitch
14 september 2008, 15:02
Dank voor de complimenten.
Net eBay gecheckt en de amp krijgt binnenkort een Mullard EF86 :rockon:

Mr.Bluesbreaker
14 september 2008, 16:10
Leuk man, goede review en gave amp.
Hoe zit het met bijgeluiden/brommetjes, verder lekker stil?

Mitch
14 september 2008, 17:47
Prima. Onze ruimte is uitgerust met een paar flinke trafo's voor de halogeenverlichting en daardoor heb je erg makkelijk brom, maar ik had even weinig brom van mijn Tele als die ik heb met mijn CMW's.

Dweezman
14 september 2008, 19:17
wat een beauty, krekt iets voor mij...


gefeliciteerd!

marc_o
15 september 2008, 12:45
Overgenomen van dezelfde knakker waar jij als ik het me goed herinner je HotCake vandaan hebt trouwens ;)


Dick zeker?

Kim Wilson
15 september 2008, 13:37
Klinkt goed, Mitch! Lijkt me echt een heerlijke amp! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Mitch
15 september 2008, 21:45
Dick zeker?
Juistem.Wat je zei: leuke schuur ;)

@Kim: de dynamiek van de 15 en dan dikker, nou dan hoef ik je niks meer uit te leggen!

Kim Wilson
16 september 2008, 08:54
Juistem.Wat je zei: leuke schuur ;)

@Kim: de dynamiek van de 15 en dan dikker, nou dan hoef ik je niks meer uit te leggen!
En niet zo schel, las ik al. Nee, dan weet ik genoeg.



Ik moet er ook één!!! :nervous:

the sure thing
16 september 2008, 09:05
Ha Kimmiebimmie :),

Niet meer tevreden met TFL5005D :)

Kim Wilson
16 september 2008, 09:08
Die is er al niet meer. :satisfie:

the sure thing
16 september 2008, 11:41
Die is er al niet meer. :satisfie:???????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????? What the f%^k? Welke heb je nu EN... voor hoeveel heb je m verkocht?

Kim Wilson
16 september 2008, 11:42
Ik heb nu een Marshall JTM60 2x12 combo. Bandmaster is voor €750 naar Chris W. gegaan. Die heeft dus een goed tehuis. :)

the sure thing
16 september 2008, 11:44
Ik heb nu een Marshall JTM60 2x12 combo. Bandmaster is voor €750 naar Chris W. gegaan. Die heeft dus een goed tehuis. :) Dan heb je een goede keuze gemaakt. Chris W. heeft mijn bandmaster een paar maanden geleden onder handen genomen. Tot volle tevredenheid nog steeds.

Mitch
21 september 2008, 22:42
Vandaag heeft Nielsje zijn Gibson LP Gem ingeprikt en da's toch echt een ultieme rocksound hoor....maar eerlijk is eerlijk: het kreng gaat eigenlijk te hard :D

Nielsje
21 september 2008, 22:47
Vandaag heeft Nielsje zijn Gibson LP Gem ingeprikt en da's toch echt een ultieme rocksound hoor....maar eerlijk is eerlijk: het kreng gaat eigenlijk te hard :D

Ja, inderdaad, dat ging lekker!
En hard!

Zal ik hem dan maar van je overnemen...?
;)

Lexvandoef
21 september 2008, 23:04
Dan krijg je ruzie met de rest van de band Niels, we willen niet alleen maar jou horen ;)

tillens
21 september 2008, 23:06
Ik heb nu een Marshall JTM60 2x12 combo. Bandmaster is voor €750 naar Chris W. gegaan. Die heeft dus een goed tehuis. :)

En wanneer krijgen we daar nu een keer een review van, van die jtm.. die heb je van mij gekocht man, dat alleen is een review waardig!

Nielsje
21 september 2008, 23:11
En wanneer krijgen we daar nu een keer een review van, van die jtm.. die heb je van mij gekocht man, dat alleen is een review waardig!

En wanneer krijg ik nou een pm terug van jou? ;):D


Dan krijg je ruzie met de rest van de band Niels, we willen niet alleen maar jou horen ;)

Wees nou eens eerlijk...dat wil je wel;)...heb overigens wel een beetje last van m'n rechteroor... Eerst ff een paar exinore doppen scoren..

tillens
21 september 2008, 23:30
En wanneer krijg ik nou een pm terug van jou? ;):D



Wees nou eens eerlijk...dat wil je wel;)...heb overigens wel een beetje last van m'n rechteroor... Eerst ff een paar exinore doppen scoren..

Die pm heb je nu terug.
Ik houd je op de hoogte.

Kim Wilson
22 september 2008, 10:48
Oja, die review... :chicken:

Ik ga hem eerst een keer in de band proberen (19 okt. weer oefenen) en dan kom ik erop terug!

Chris Winsemius
22 september 2008, 15:42
Dan heb je een goede keuze gemaakt. Chris W. heeft mijn bandmaster een paar maanden geleden onder handen genomen. Tot volle tevredenheid nog steeds.

Dank je!

Ik heb de prachtig uitziende BMR '71 van KW overgenomen om 'n sf Fender met reverb te hebben (heb nog 'n eigen blackface Bandmaster) om de meeste voorkomende sf-mods te kunnen demonstreren, hij gaat over 'n tijdje de werkbank op voor de mods en krijgt ook nieuwe elko's, de originelen zijn dus +/- 38 jaar oud, lekken (nog) niet maar ik mis wat punch/kracht in het laag. D'r komt natuurlijk ook 'n blauw lampje op ;)

De cab is natuurlijk achterlijk groot maar dat geeft niet, coole set gewoon.

Ook leuk: hij blijft dus in de GitaarNet-familie.

Ben trouwens ook zeer benieuwd naar de ervaringen van KW met z'n nieuwe Marshall.

Mitch
22 september 2008, 17:19
Hé homo's, het gaat hier over een moddervette Vox, schei eens uit over die Fender Astra :D

Nielsje
22 september 2008, 18:06
Fender Astra

*Boem!*



*raapt zichzelf van de grond..*

Tering zeg, jij maakt écht mijn hele dag weer goed met deze opmerking! :D

Chris Winsemius
22 september 2008, 18:17
Stelletje paupers, beetje de sfeer op gitaarnet verzieken!

EDIT:
Mitch, beetje dimmen he, anders gaat die imperiaalbevestiging op je Vauxhall AC30 niet door ;)

Mitch
22 september 2008, 22:18
Vox....Vauxhall....= Engelse Opel.....eeeeeh....







Geen speld tussen te krijgen :dontgeti: <vertrekt met staart tussen de benen>

hessepes
24 september 2008, 22:25
Hoi Mitch, leuk review. Heb sinds een paar dagen de 15 watt uitgave. Ben er heel blij mee, lijkt wel alsof mijn gitaren nu klinken zoals ze kunnen en moeten klinken :satisfie: :)
En wow...15 watt gaat hard! Heb nog niet uitgetest met een drummer, maar dat gaat gemakkelijk lukken. Thuis speel ik op de 7 watt mode.


Conclusie: ik zal dus een A/B switch moeten scoren om van al het lekkers te kunnen genieten, maar dan is dit een zalige amp.

Eén vraagje: er zitten dus 2 kanalen op de versterker. Als je zo'n a/B switch aansluit dan is het 1 druk op de knop en dan zit je op het andere kanaal? IEn dan kun je nog steeds een booster en tuner apparataat voor de versterker zetten?
M.a.w. hoe werkt zo'n a/b switch eigenlijk?

Nielsje
24 september 2008, 22:29
m.a.w. hoe werkt zo'n a/b switch eigenlijk?

Heel simpel eigenlijk. Je signaal wordt dmv een a/b switch of naar kanaal A gestuurd, of naar kanaal B. Fulltone heeft een handig 'schema' voor de niet schema-lezenden onder ons op de website staan: klik hier maar eens (http://www.fulltone.com/PDfFiles/AB_switcher.pdf)

Als je pedalen wil gebruiken, moet je die vóór de ab switch zetten, of je wil specifiek alleen maar pedalen op een bepaald kanaal hebben, dan zet je ze erna.

hubert
24 september 2008, 22:56
de ac15 heeft een high en een low ingang. Is dus een 1 kanaals beestje. Kanaalswitchen kan dus niet.

Nielsje
24 september 2008, 23:00
de ac15 heeft een high en een low ingang. Is dus een 1 kanaals beestje. Kanaalswitchen kan dus niet.

Hij heeft het niet specifiek over zíjn ac15 ;). Maar je hebt wel gelijk :)

hubert
25 september 2008, 08:30
Ik dacht dat hij het wel over zijn ac15 had. Ik reageerde namelijk hier op:



Eén vraagje: er zitten dus 2 kanalen op de versterker. Als je zo'n a/B switch aansluit dan is het 1 druk op de knop en dan zit je op het andere kanaal?

Ik had misschien beter de quotefunctie kunnen gebruiken. Jah, misschien wel.
;)

Chris Winsemius
25 september 2008, 12:01
Er zijn sinds de jaren 90 3 versies geweest, eerst de UK-versie (soort kleine AC30 met wat meer gain, reverb en tremolo), de vrij betaalbare AC15 (1 kanaals) van nu en de iets duurdere, tegenwoordige HW versie met 1 topboost-kanaal en 1 EF86-kanaal.

hessepes
25 september 2008, 19:14
tegenwoordige HW versie met 1 topboost-kanaal en 1 EF86-kanaal.

Die heb ik, dus 2 kanalen.

Stel ik koop niet zo'n switch (alhoewel dat dus bij die van mij wel kan, dus misschien wel een goed idee).

Dan vervolgens mijn vraag: is het "erg" als je je gitaarkabel uit een kanaal haalt en hups - terwijl de versterker dus aanstaat - je plugt 'm in op het andere kanaal. Of je laat je versterker ingeplugd, maar je verwisselt van gitaar.
Erg als zijnde: schadelijk voor je gitaar en/of versterker?

Er zit geen standby switch op de vox, en om nou iedere keer de versterker aan/uit te zetten lijkt me ook niet goed.

PS ik ben een 'zij' hoor :D (en misschien wel de enige 'zij' die regelmatig bij de "moderne versterkers' en 'effect apparatuur' rondneust :lp:)

Chris Winsemius
25 september 2008, 19:21
Die heb ik, dus 2 kanalen.

Stel ik koop niet zo'n switch (alhoewel dat dus bij die van mij wel kan, dus misschien wel een goed idee).

Dan vervolgens mijn vraag: is het "erg" als je je gitaarkabel uit een kanaal haalt en hups - terwijl de versterker dus aanstaat - je plugt 'm in op het andere kanaal. Of je laat je versterker ingeplugd, maar je verwisselt van gitaar.
Erg als zijnde: schadelijk voor je gitaar en/of versterker?

Er zit geen standby switch op de vox, en om nou iedere keer de versterker aan/uit te zetten lijkt me ook niet goed.

PS ik ben een 'zij' hoor :D (en misschien wel de enige 'zij' die regelmatig bij de "moderne versterkers' en 'effect apparatuur' rondneust :lp:)

Ah, 'n dame met amp :)

Het inpluggen/etc. kan ip. altijd, je hoeft de versterker niet per se uit of op standby te zetten. Sommigen doen dat wel om even, eventuele herrie/etc., niet te horen.

Recente AC15/30HWs:
Als je nog 'n extra kabeltje hebt kun je ook nog het volgende proberen:
- gitaarkabel (vanaf gitaar of ekkekten) in input 1 van 1 v/d kanalen doen
- extra kabeltje dan van input 2 van dat kanaal naar input 1 v/h andere kanaal

(dit wordt ook wel jumperen of linken genoemd)
op deze manier kun je beide kanalen mixen, gewoon leuk om eens te proberen en misschien wel heel bruikbaar voor bepaalde sounds/etc.

Speel ze!

Mitch
25 september 2008, 22:38
Juistem! Uit de versterker trekken is juist de beste plek, dan heb je geen knal of plop! Een hoop mensen vergeten dat, trekken rücksichtlos kabels uit gitaar etc., of als ze zich wel zorgen maken om knallen en ploppen zetten ze een amp op standby, maar je kan handiger gewoon de kabel uit de amp input trekken.

Op de AC15H1TV kun je dus
-de kanalen doorlussen
-de kanalen schakelen

Wat ik tot nu toe gehoord heb klonk het doorlussen van de kanalen niet denderend, in tegenstelling tot op de AC30TB en de AC30CC lijn. Maar goed, ik had er nog niet veel mee geëxperimenteerd en de 15 klinkt wel ietsje anders dan mijn 30.
Het schakelen met een A/B switch is erg praktisch. Ik heb nu kanaal 1 in de high input geprikt en het tweede kanaal in de low input. Instant clean rhythm en dirty lead... Ik zit me nu al te verkneukelen op de gig a.s. zaterdag. Buiten knallen!

Squier4ever
26 september 2008, 16:18
Ik heb net even op die Anniversary AC30 gespeeld, blaast al die CC1's compleet de deur uit. wat een dynamiek. vooral in de pentode stand erg vet.
eerst even met een epi dot, omdat ik er zelf ook een heb. toen toch voor de leuk ook maar even een CS '51 Tele er op aangesloten. wat een geweld! funken, crunchen en dat ding gaat HARD! ben echt benieuwd naar die HH nu.

hessepes
26 september 2008, 18:24
Zoals gewoonlijk steek ik weer veel op van dit forum! :strat: Handig die informatie m.b.t. zo'n a/b switch - daar ga ik zeker 's achteraan.
En ik vind het ook erg handig om te weten dat je gewoon de kabel uit de versterker kan trekken, hup andere gitaar inpluggen en de kabel weer in de versterker doen. Daar ben ik dus altijd veel te - onnodig - voorzichtig mee geweest.

Net weer even op mijn voxje gespeelt, lekkurrrrrr! :punk:

hessepes
26 september 2008, 18:46
Is dit is een goede a/b switcher? Nu te koop voor 40 euro bij Tonika:

Boss Ab2 A/b Selector

* betaalbare A/B-keuzeschakelaar
* snel en stil!
* 2-weg keuze voor A/B-ingangen naar ‚‚n uitgang of omgekeerd
* gemakkelijk overschakelen tussen gitaren, effecten,
* versterkers of tussen de amp en tuner

Mitch
26 september 2008, 18:55
Degelijk en niet duur. Als je dan toch voor een A/B gaat en van de dynamiek van de Vox huodt zou je ook kunnen kijken naar een true bypass A/B schakelaar, iets zelfbouw (wordt regelmatig aangeboden) of iets van loopmaster of zo. Ik wil niet de hele buffer vs. true bypass discussie oprakelen, maar als je 'm wat puurder kan houden is het wel lekker ;)

Mr.Bluesbreaker
26 september 2008, 20:22
Je kunt er ook eentje laten bouwen bij de zelfbouw guru's hier.
Destijds heb ik een mooie A/B switcher laten maken door Speeddemon (Remco) van Hot Wire Audio. Ik weet niet of hij dit nog steeds doet, maar de kwaliteit is een stuk beter dan de gangbare Boss modellen en het kostte misschien 15 euro meer.

Een vrouw met een AC30 uit Groningen, dat is trouwens wel stoer!
Las dat je les had/hebt bij Heddy, alles goed met hem? Heb er vroeger ook een jaar of anderhalf les gehad.

Mitch
26 september 2008, 20:44
15, maar nog steeds stoer hoor ;) Speedy doet het niet meer, maar er zijn plenty gasten die dat kunnen doen voor weinig hoor.

hessepes
28 september 2008, 15:07
Inderdaad 15 watt :)

En inderdaad: ik heb les bij Heddy. We zijn in het voorjaar met een "Beatles project" begonnen en volgens mij vindt Heddy het zelf het allerleukst 8-) (niet waar hoor, we zijn allemaal enthousiast).

Ik zag dat het Boss pedaal alleen op batterij werkt, niet via stroom - dat vind ik eigenlijk waardeloos. Ik zou dan een pedaal willen die ik gewoon kan inpluggen in het stopcontact. Nog namen voor mij - liefst omgeving Groningen - waar ik 's kan informeren?

Mitch
28 september 2008, 15:14
Ieder Boss pedaal kan ook gewoon via een adapter gevoed worden hoor, zo ook de Line switcher.

Mr.Bluesbreaker
28 september 2008, 22:26
Jij bedoelt waarschijnlijk die LS stompbox, das wat anders.
Die de topicstarter, nee topickaper eigenlijk, bedoelt had ik ook en heeft geen adapter input. Achterlijk, maar is niet anders. Kijk maar:


Current Draw 5 mA or less
* Expected battery life under continuous use: Carbon: 100 hours
* This figure will vary depending on the actual conditions of use.

Power Supply Dry Battery [R03/LR03 (AAA) type] x 2

Op zich, eens in de 100 uur je batterij vervangen, moa, maar ik snap je principe.
Je hebt ook nog een kastje van Radial: (maakt sowieso goede switchers IMO)

http://www.radialeng.com/re-hotshot-abo.htm

Denk rond de 100 euro, heeft geen stroom nodig maar dan ontbreekt de led wel weer.
(Die Boss LS-2 misschien niet eens zo gek idee, vast rond de 50-60 euro te vinden op marktplaats?)

Mitch
28 september 2008, 23:24
O wacht, die AB heb je natuurlijk ook nog van Boss, foutje! Da's inderdaad niks. Kijk gewoon effe of er iemand in de omgeving is die een true bypass A/B kan maken. Ik gebruik er nu ook één die Nielsje gemaakt heeft: prima, stil, snel en niente tone suck.

Nielsje
28 september 2008, 23:46
Ik gebruik er nu ook één die Nielsje gemaakt heeft: prima, stil, snel en niente tone suck.

Ja? Doet 'ie het nog steeds? Mooi zo. Overigens vind ik de layout van het ding absoluut waardeloos. De jacks had ik logischer moeten plaatsen, en een ledje was wel handig geweest. Als je wil, wil ik je nog wel een keer een goeie bouwen hoor, dat heb ik wel voor je over ;)

Lexvandoef
28 september 2008, 23:53
En ik heb ook nog wel een goeie met een 2-kleuren LED en logische lay out ;)

Mitch
29 september 2008, 00:32
Thanks guys, hier gaan we vast wel uitkomen :satisfie:

Het buitenoptreden waar ik me op had verheugd om de AC30HH effe lekker open te trekken moest helaas op een stuk lager volume gebeuren dan ik vantevoren had ingeschat, dus heb ik mijn trouwe CMW TweedyTwinChamp meegenomen. Bepaald geen straf, maar de ultieme test voor de Vox ging dus niet door...

Einzeln
29 september 2008, 09:14
Ergens in dit onderwerp schreef je over boost pedalen bij deze vox. Hoe ziet je set er nu compleet uit nu je de ab gebruikt?

Mitch
29 september 2008, 10:17
Klon als boost, OCD als drive of boost, de gemodde Iba MS10 als drive en de barber Tone Press als boost/comp. Het is wel weer grappig (eigenlijk irritant :D ) dat de sound in pentode/triode stand maar een betje verandert, maar de samenwerking met pedalen wél behoorlijk verandert. In triodestand klinkt de Ibanez Tube king namelijk weer waanzinnig als vette drive en klinkt de OCD ook weer lekkerder....pfff....
De Catalinbread heb ik er nu even af liggen omdat ik het extra tophoog én laag dat -ie toevoegt nu bepaald niet nodig heb en de Righteous Tones Jack (boost +EQ) heb k nog niet geprobeerd op deze set, heb ik meer als reservepedaal klaarliggen.

Mar goed, alles heeft zijn functie hoor. Op een andere amp klinken de pedalen die nu minder klinken weer prima, dus mijn board ga ik nog wel enigszins herschikken, mar niet veel. De combi Klon/OCD is wel de enige die overal minimaal goed, meestal geweldig op klinkt. En de gemodde MS10/SML, die klinkt als je 'm in zijn eentje hoort wat kaal, maar is binnen bandcontext bizar goed.

Simon Hans
7 mei 2010, 09:10
.................Wat ik tot nu toe gehoord heb klonk het doorlussen van de kanalen niet denderend, in tegenstelling tot op de AC30TB en de AC30CC lijn. Maar goed, ik had er nog niet veel mee geëxperimenteerd en de 15 klinkt wel ietsje anders dan mijn 30.............


Hi, was al een tijdje stil op deze plek. Heb gisteren mijn AC 30 HH gekregen. Jouw review was een van de redenen om de amp te willen testen.
Jezus wat gaat die bak hard:punk:! Ik ben er helemaal weg van. Vooral het EF86 kanaal is erg mooi. Het is net of je met een zilveren lepeltje op kristallen glazen tikt, en dat met een Gibson LP custom.....:gitarist:.
Heb jij nog geexperiemnteerd met het doorlussen/jumpen/linken? probleem is dat de twee inputs een verschillende gevoeligheid hebben.

groetjes,

Simon

Mitch
8 mei 2010, 13:42
Jazeker :crazyhappy:
Volgende week vrijdag is onze demo af, daar is o.a. een doorgeluste AC30HH te horen met beide volumes op 3 uur, maar dan wel met de master halverwege. Crunch heaven! Maar dat volgt later nog wel in het subforum Sounds.
Ik heb ze ook wel een tijd ge-A/B'd. Het EF86 kanaal heeft inderdaad een hogere gevoeligheid, dus als je een pedaal hebt afgesteld op het Top Boost kanaal dan klinkt het ineens harder op het EF86 kanaal. Voordeel: ik gebruikte dat kanaal dus als instant leadkanaal!
Het EF86 kanaal was bij mij ook favoriet, tot de bright cap uit het top boost kanaal gesloopt was. Daarna klonk die zoveel lekkerder én werkt -ie zoveel beter samen met pedalen dat ik eigenlijk uitsluitend nog dit kanaal gebruik.

Leuk om te horen dat de review je enthousiast had gemaakt!