PDA

View Full Version : Zangles ?



koella
13 september 2008, 09:56
Hallo.

Een beetje off topic, maar ik moet 'm ergens plaatsen.

Ik ben wanhopig op zoek naar een zangleraar/-es voor mijn dochter.
Er zijn genoeg klassiek geschoolden, maar ik zoek iemand die haar zo snel mogelijk de goeie pop feel bijbrengt. Iemand die zelf ook in bands zingt en zo.

Weet iemand zo iemand in de omgeving Den Bosch ?

gitaarvrouwtje
13 september 2008, 12:11
wat je dan zoekt is iemand die belting voice aanleert.
ik moet wel zeggen dat een klassieke opleiding ook voor ene popzanger of zangeres prima is, maar dan moet je wel geduld hebben, uiteindelijk heb je wel veel minder kans op stembeschadigingen
een zangtechniek die veel wordt gebruikt in de pop muziek is zoals ik al zei de BELTING voice, dat houdt in dat er met kracht lucht langs de stembanden wordt geperst,
dat is NIET goed voor je stembanden op de lange duur,omdat het stembandknobbeltjes (poliepjes) in de hand werkt, en ook een breukje kan veroorzaken
klassieke scholing gaat vanuit ontspanning, en is dus beter (punt) Dan is er nog een mengtechniek

maar je zegt dat je wilt dat iemand haar een goede popfeel bijbrengt en dan zou je het eerder hebben over ene vocalcoach...geen zangleraar
een goede vocal coach kan je dochter vrij snel leren om de goede kanten van haar stem te gebruiken, truckjes aanrijken en tsja die popfeel

die kan ontwikkelt worden maar niet aangeleerd
kijk bijvoorbeeld eens hier (niet dat ik haar ken maar dan weet je wat ik bedoel)
http://www.martinegrunwald.nl/Martine+Grunwald/nl-NL/vocal+coach.aspx

koella
13 september 2008, 14:18
Nee je begrijpt me verkeerd.

Natuurlijk vind ik een goeie techniek belangrijk.
Maar ik ben bang dat een echte klassieke lerares de natuurlijke pop feel juist teniet doet.
Heb je ooit een klassieke zangeres pop horen zingen ? Dat bedoel ik.

Wat Martine betreft. Ja ze is goed en ik ken haar uit de popwereld [ toevallig ]
Maar ze woont in R'dam.

Als je zo iemand kent in omgeving Den Bosch, graag.

Pais
13 september 2008, 19:59
Heb je ooit een klassieke zangeres pop horen zingen ? Dat bedoel ik.


Eigenlijk wel :) Ik heb twee keer zangles gehad van een meid die een klassieke zangopleiding heeft gevolgd op het conservatorium en zelf in een softrock band zingt. Ze gaf les aan allerlei soorten leerlingen.
Mn zus zingt rock en soul bij een lerares met een klassieke achtergrond; gewoon via een local muziekschool.

(tis trouwens niets geworden met die lessen van mij. Ik zing als een kraai en lig bovendien uit zelfspot aan 1 stuk door in een deuk)

koella
13 september 2008, 21:49
Ja, ok, maar jouw lerares zingt in ieder geval in een popband en neemt popmuziek serieus.
Mijn dochter's vriendin heeft les van een zanglerares die, toen ze vroeg om een popliedje, haar naar huis stuurde met edelweis uit de sound of music. :-)

Ach, misschien ben ik wel te voorzichtig.

Trouwens vanmiddag stuitte ik op een goeie hier in de buurt, Nova Borgers [ jaja, de dochter van...]

Maar ze zat vol...

gitaarvrouwtje
13 september 2008, 22:22
nou..ik heb zelf klassieke zang gestudeert en zing ook pop
ik heb heel veel klassiek gezongen en ik denk niet dat dat hoorbaar is als ik pop zing:p

ik denk niet dat ik je verkeerd begrijp hoor
maar ik vraag me wel af waar die "druk " vandaan komt om je dochter "zo snel mogelijk" popfeel bij te brengen

wat is de haast, stembanden hebben ook tijd nodig zich te ontwikkelen..je moet dat niet overhaasten. en dan ben ik echt niet te voorzichtig , ik ben misschien niet een van de beste gitaristen hier, maar ik weet wel veel van zingen.
en nogmaals popfeel is niet over te brengen en een beetje zanglerares kan je dochter dat prima leren, ik heb les gehad van een lerares die zeer klassiek was waar het haar eigen muziek aanging, maar als ik zei, ik wil dit of dat popnummer graag doen , dan hielp ze me daar mee hoor
de techniek blijft evenwel hetzelfde.

dus nee ik heb je niet verkeerd begrepen maar je hebt meer haast dan ik verstandig zou vinden:)

koella
13 september 2008, 22:35
dus nee ik heb je niet verkeerd begrepen.

Uhm...met alle respect...dus wel.
Ik bedoel niet dat die feel bijgebracht moet worden, maar dat die juist verknoeid kan worden in de verkeerde handen.
Ik ken verschillende voorbeelden van mensen die van nature een heel lekkere groove hadden die ineens heel stijf en schools gingen zingen. dat bedoel ik dus.

koella
13 september 2008, 22:44
Kika, ik heb naar je "draw circles" geluisterd.
Ik snap nou dat we compleet langs elkaar heen aan het praten zijn.
Je zingt mooi, maar meer op een celine dion achtige manier.
LUID en DUIdelijk maar erg rechtlijnig. Dat is nou precies wat ik bedoel.
Wat gebeurt er wanneer je als anastasia zou moeten zingen, of als Macy Grey ?

No offense, ieder zijn smaak, maar dit wil ik dus niet.

gitaarvrouwtje
13 september 2008, 23:08
celine dion???????????????? jezus
sorry hahaha maar iets ergers had je niet tegen me kunnen zeggen lol
ik ga mijn zang"kundig"heid niet met je bespreken
anastasia heeft een nogal bijzondere stem die ze bovendien nogal bijzonder forceert.
al zou ik niet klassiek zijn opgeleidt dan nog zou ik zo niet kunnen zingen,en rechtlijnig mja..nou ik ga er verder maar niet op in haha, inderdaad ieder zn smaak
]ik kan je dus niet verder helpen
wel een klein vraagje, gaat t er om wat JIJ wilt of wat je dochter wil?
succes

ps ik HEET niet kika hoor
kika is een stichting waar de opbrengst van mn cd heen gaat

koella
13 september 2008, 23:19
Het gaat erom dat ik niet wil dat de natuurlijke timing en lenigheid van mijn dochters stem wil laten verknoeien. Ik neem aan dat zij mij daar later dankbaar voor zal zijn. Nogmaals no offense.

Maar on topic, weet er iemand een zanglerares die [ al of niet met een klassieke opleiding ] werkelijk feeling heeft met pop/rock zingen ?