PDA

View Full Version : goedkoop SLO100 alternatief



m@rijn
12 september 2008, 21:53
Hallo,

Aangezien ik dit jaar op kot ga, ben ik niet van plan mijn Line6 Flextone III mee te nemen, gezien hij veel te luid gaat. Ik heb dan ook besloten om hem te verkopen en een andere versterker in de plaats te kopen die wat minder hard gaat. Ik ben wel helemaal weg van de Soldano SLO 100, maar die valt voor mij wat te duur uit. Nu zou ik jullie willen vragen of je goedkopere alternatieven voor deze versterker hebt, die enigszins in de buurt komen (maar wel nog steeds goed klinken). Ik hou ook van een mooi clean channel...

Mijn budget is +- 500€.

Dank,
Marijn

TimmU
12 september 2008, 21:55
tsjah , peavey valveking (Standaard antwoord bij budgetten rond de 500 , ik zou er bijna een HTML code voor gaan schrijven) kan voor jouw budget, alsmede een Peavey Classic30 ,met een booster ervoor.
Ik heb van Nocki begrepen dat het zo'n beetje een mediumgain amp was die SLO100? Maar dat weet ik niet zeker .als dat niet zo is,dan heb je niets aan die classic 30, want daar krijg je heel moeilijk hi-gain uit.

caliban
12 september 2008, 21:59
Soldano SLO100 is de zogezegd eerste highgain amp, een JCM800 met een extra gainstage en een apart cleancircuit. Legendarische versterker, maar wel verschrikkelijk duur.
Kijk eens naar bugera, zit in je budget.

Realeigo
12 september 2008, 21:59
tsjah , peavey valveking (Standaard antwoord bij budgetten rond de 500 , ik zou er bijna een HTML code voor gaan schrijven) kan voor jouw budget, alsmede een Peavey Classic30 ,met een booster ervoor.
Ik heb van Nocki begrepen dat het zo'n beetje een mediumgain amp was die SLO100? Maar dat weet ik niet zeker .als dat niet zo is,dan heb je niets aan die classic 30, want daar krijg je heel moeilijk hi-gain uit.

Hij is toch redlijk Hi-gain hoor.

TimmU
12 september 2008, 22:04
Hij is toch redlijk Hi-gain hoor.
Bedankt! :chicken:

caliban
12 september 2008, 22:17
In principe evenveel gain als een recto oid.

Rinze
12 september 2008, 22:26
De SLO is ook niet bepaald een versterker op kotniveau...:stop:

Ik denk dat je met een klein buizenbakje met een 12 inch speaker en een pedaaltje ervoor een heel eind kunt komen. Het geluid zit voor een groot deel in je vingers hoor.

Mijn Peavey Classic scheurt trouwens als een tiet, niet echt modern metal weliswaar maar toch.. Beetje klooien met verschillende voorversterkerbuisjes en voila.

De Valveking is ook niet slecht, maar in principe zou je elk klein buizenbakkie dat je als occasion tegenkomt eens moeten uitproberen, om een idee te krijgen. En een goed boost/overdrivepedaaltje is ook nooit weg.

Chris Winsemius
12 september 2008, 22:40
Soldano SLO100 is de zogezegd eerste highgain amp, een JCM800 met een extra gainstage en een apart cleancircuit. Legendarische versterker, maar wel verschrikkelijk duur.
Kijk eens naar bugera, zit in je budget.

Niet helemaal, voor eind jaren 80 had je al Dumble, Boogie, Marshall-modellen met meer gain dan 'n 2203, etc. maar Soldano heeft absoluut 'n soort "standaard" neergezet.

@TS:
misschien 'n begin jaren 70 London City amp op de kop tikken en die laten modden (2 pre-amp-buizen d'r bij, ander board, wat extra elko's, etc.)?

caliban
12 september 2008, 22:43
Niet helemaal, voor eind jaren 80 had je al Dumble, Boogie, Marshall-modellen met meer gain dan 'n 2203, etc. maar Soldano heeft absoluut 'n soort "standaard" neergezet.


Daarom dat ik ook zogezegd zei, mesa markseries zijn inderdaad erg high-gain. Die Dumble weet ik niks van.

m@rijn
13 september 2008, 02:49
tsjah , peavey valveking (Standaard antwoord bij budgetten rond de 500 , ik zou er bijna een HTML code voor gaan schrijven) kan voor jouw budget, alsmede een Peavey Classic30 ,met een booster ervoor.
Ik heb van Nocki begrepen dat het zo'n beetje een mediumgain amp was die SLO100? Maar dat weet ik niet zeker .als dat niet zo is,dan heb je niets aan die classic 30, want daar krijg je heel moeilijk hi-gain uit.

dank u, maar eerlijk gezegd ben ik niet echt thuis in de versterkermarkt... gezien ik al een hele tijd doe met mijn 1e versterker neem ik ook niet echt de tijd om me er in te verdiepen, daarom mijn vraag: wat bedoel je met een 'booster' ?

bedankt voor de moeite

edit: ik zou de versterker trouwens graag 2e hands kopen, daarom dat de nieuwprijs wel iets boven de 500 mag liggen, 700 of zo... en wat is een goedkoop buizenbakkie voor die prijs?

StereoX
13 september 2008, 07:31
een line 6 gaat te hard, dus koop je een buizenamp? Right...

Nocki
13 september 2008, 07:59
tsjah , peavey valveking (Standaard antwoord bij budgetten rond de 500 , ik zou er bijna een HTML code voor gaan schrijven) kan voor jouw budget, alsmede een Peavey Classic30 ,met een booster ervoor.
Ik heb van Nocki begrepen dat het zo'n beetje een mediumgain amp was die SLO100? Maar dat weet ik niet zeker .als dat niet zo is,dan heb je niets aan die classic 30, want daar krijg je heel moeilijk hi-gain uit.


oeps... uit zn verband... Voor de stijl muziek waar we het over hadden was het geengeschikte amp. Het is wel degelijk een van de amps met een boel oversturing. Wij hadden het toen over het zwaardere werk van bands met namen die je niet kunt lezen...

Voor de TS. Zou je neit kunnen kijken naar een cube 30 erbij. lijkt me een fantastische amp voor op kot. kan je thuis je line6 laten staan en die ook gebruiken voor optredens... kost minder geld en werkt nog beter!

Bernd Veenema
13 september 2008, 09:09
Als je handig bent zou je ook een bouwpakket van madamp kunnen proberen.
De A15mk2 is een 15 watt, tweekanaals buizenversterker. Het eerste kanaal is gebaseerd op een brownface fender en het tweede kanaal op een SLO geloof ik. In ieder geval veel gain en een lekker clean.

m@rijn
13 september 2008, 11:45
nog een vraagje: Is er veel verschil qua geluidskwaliteit tussen de roland cube 30 en 15 ?

edit: vox valvetronix ad30VT mss? Of heb je daar niet veel gain?

caliban
13 september 2008, 15:24
nog een vraagje: Is er veel verschil qua geluidskwaliteit tussen de roland cube 30 en 15 ?

edit: vox valvetronix ad30VT mss? Of heb je daar niet veel gain?
Ik denk niet dat er veel kwaliteitsverschil is tussen de cube 15 en 30, kan wel zijn dat de 15 een kleinere speaker heeft, en daardoor minder goed bassen weergeeft.
En die vox heeft ook rectifier achtige modellen als sound denk ik, dus zeker genoeg gain.

Mitch
13 september 2008, 15:33
Als je op kamers gaat en daar versterkt wil spelen: absoluut bij modelling blijven...

Dude
13 september 2008, 15:59
http://www.guitarfacts.nl/Images/guitarfacts/line6ux2.jpg

geen twijfel mogelijk !

m@rijn
13 september 2008, 16:35
Als je op kamers gaat en daar versterkt wil spelen: absoluut bij modelling blijven...

wat bedoel je met modelling? En wat is dat bakje van line6?

dank u

caliban
13 september 2008, 16:45
Die line6 is een tone port. En modelling is de techniek waarbij versterkers digitaal worden gesimuleerd (bijvoorbeeld cube, vox AD en line6).

Misery Signals
14 september 2008, 09:07
Ik heb een SLO 100 met mods. Is meer hardrock gericht dan metal. De distortion is naar mijn smaak het beste rockgeluid dat ik ooit al gehoord heb, strak, clean en ronkend. Is mijn backup op de moment. Gaat inderdaad echt wel oerhard...
Een vriend speelde er laatst op met zijn Mayones met EMG in B gestemd. Klonk mega bruut.

Wat in de buurt komt kan een JCM800 zijn met een pedaaltje voor, maar aangezien je op kot zit, kan dat wss niet wegens teveel lawaai.

Je zal 't toch met een modelingbakje moeten doen vrees ik, Cube 30 of Vox, zoals men hiervoor al zei.

EDIT IK ga hem nog eens uit zijn case halen en meenemen naar de rep deze voormiddag, kriebelt om er nog eens op te spelen, is al ff geleden...

MS

Mitch
14 september 2008, 10:55
wat bedoel je met modelling? En wat is dat bakje van line6?

dank u
Je hebt al een modelling amp vriend ;) Line6...

Negative K3 fan
15 september 2008, 16:22
je vindt een flextone te hard voor op kamers dus wil je een buizenversterker kopen?

erg vreemde redenatie.

m@rijn
15 september 2008, 22:31
redenatie? onbekend.

zoals vermeld ken ik niet veel van versterkers. Ik was dan ook op zoek naar een zo klein mogelijk buizenversterkertje dat niet erg luid gaat, maar dat is blijkbaar niet op de markt. Dat weet ik dan ook weer, dat is toch waar een forum voor dient? Of dacht jij daar anders over misschien?

btw: ik ga trouwens voor een roland cube 30. Heb hier al (ook voor dit topic) veel goeds over gelezen, maar gezien mijn budget van rond de 500 had ik niet verwacht dat dit me aangeprezen zou worden, des te beter :)