PDA

View Full Version : Floyd rose



[BtB]Nemesis
3 maart 2003, 03:05
Beste medegitaristen,

2 jaar geleden toen ik mijn gitaar kocht ( ibanez (RGR270DX) had de ballen verstand van gitaren. Ik vond hem toen vet klinken maar toen ik op de gitaren van anderen ging spelen bleek dat hen veel vetter geluid hadden. Ik kwam er achter dat er in mun gitaar crappy elementen zate en heb ze vervangen door seymour duncan hummy's. Maar eigenlijk is er nog iets waar ik niet tevreden over ben aan mijn gitaar namelijk de Brug, er zit een floyd rose tremolo op. TOen ik mijn gitaar kocht wist ik nieteens wat een floyd rose tremolo was, dus vandaar.
Ik ondervind hier veel problemen mee en aangezien ik da ding nooit gebruik wil ik graag een vaste brug. En nu komt de mischien wel hele lompe vraag:

Kan je een floydrose tremolo brug laten vervangen door een vaste brug? Zo'n ding (floyd rose ) heeft natuurlijk veel meer ruinte nodig, maar help me out plz, ik ga geen nieuwe gitaar kopen want vind um lekker spelen, de hals, pickups enz tis alleen de brug :smile:

Texter
3 maart 2003, 11:31
zooi eruit schroeven, kunsthout erin, gaatjes boren, nieuwe posts van wat dan ook erin, eropschroeven, snaartjes. Niet leuk maar het kan wel. Probleem is wel de uitsparing voor de tremolo. Als je die opvult met kunsthout krijg je dus een hele plak die je opnieuw moet lakken. Ik zou het dus gewoon niet doen. Je kunt je Floyd ook gewoon vastzetten. Blokje spul eronder en de veren een stuk aandraaien.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Texter op 2003-03-03 11:34 ]</font>

urezna
3 maart 2003, 13:24
welke problemen heb je er mee? want dat omschrijf je niet.
een goede floyd (een echte) heeft nauwelijks last van ontstemmen.
Of leg je je hand er te sterk op, waardoor je tremolo block anders gaat staan? dan wordt het een kwestie van wennen aan een andere speelstijl, tenzij je dat niet wilt natuurlijk...

idono
3 maart 2003, 13:43
ik heb ook en rg270dx en ik heb onder men floyd rose een blokje hout laten zetten, wel een soort hout wat goed hard is. en nu kan ie alleen nog naar voren, dus de toon verlagen en dus niet verhogen. Dit is ideaal omdat je gewoon alternatieve stemmingen kunt gebruiken. en hij verstemt niet heel erg snel. je moet er eens over nadenken het kost geloof ik 25 pleuro om dat te laten doen.

Greetz Henk