PDA

View Full Version : Externe harde schijf simultaan back-up?



shredneck
12 september 2008, 20:44
Hallo,

Ik ben op het moment aan het werk in mijn thuisstudio met cubase en wat plugins. Ik heb nu een backup van mijn werk op mijn i-pod gezet, echter, dat kan vast makkelijker.

Kan ik een externe harde schijf kopen en die automatisch een backup (dus simultaan de directe opslag spiegelen van de interne harde schijf) laten maken? Zo ja hoe? En ik zou ook graag weten of alleen usb 2.0 snel genoeg is, of dat ik firewire 400 of firewire 800 moet hebben.

Groeten van Shredneck

Roman
13 september 2008, 13:29
Ja dat kan!

USB of FW doet er niet zo toe, nagenoeg zelfde snelheid.
Externe HD's zijn tegenwoordig in alle soorten, maten en kleuren te verkrijgen voor weinig. En da's mooi.

Je kunt een stukje software gebruiken om je data te "synchroniseren". Ik gebruik zelf "vice versa" hiervoor. Het automatisch "spiegelen" zou best kunnen denk ik. Ik heb er nog niet naar gekeken maar denk wel dat zoiets bestaat. Het zou dan als een "service" op de achtergrond kunnen draaien.
Maar om de boel zelf in de hand te houden kun je prima handmatig deze acties doen. 1 maal ingesteld is het makkelijk syncen is mijn ervaring. Gebruik het DAGELIJKS met veel plezer. (oa. data op mijn USB stick van/naar werk, vrienden etc)

shredneck
14 september 2008, 01:18
Hey Roman, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een WD MyBook gekocht van 500G en die geformatteerd naar NTFS. Mijn computer geeft een rare melding "could not load installer file for volume" en tot op heden herkent ie heel de schijf dus niet.

Ik heb er ook nog wat ram geheugen bijgeprikt, kan dit de boosdoener zijn?

Groeten!

duckman
14 september 2008, 01:37
hey Shredneck :-), hoe gaat ie?

RAM zou niet hoeven. Probeer de laatste servie pack te installeren op je PC ( XP sp3). klinkt als een corrupte dll..

Of als je de mogelijkheid heb, formateer hem oip een andere PC.

deze software is erg goed voor synchronisatie:
http://www.goodsync.com/download.html

mazzel,
Arjan

disclamer. ik typ dit na een aardige hoeveelheid whisky/cola en bier...no refund possible.

shredneck
14 september 2008, 02:22
Hey Arjan,

Dank voor de tip. Het is idd een corrupte .dll en waarschijnlijk deze "sfc_os.dll" , die melding geeft de pc ineens VOOR het opstarten van Windows.


Ik ga er nog eens een poging aan wagen en ondertussen sparen voor een MacPro met Apogee coverters....dat kost wat, maar stabiel...dat wel.

Grts C (huidige stand van inname: 4 Duvel....ouch)