PDA

View Full Version : ibanez gax 30 rocks! maar jazzt ie ook??



gitaar dummy
12 september 2008, 16:40
hallo mensen
ik ben een beginnende gitaar speler en ik wil de gax 30 gaan kopen.
Wat wil ik er mee spelen :
rock :blast:
metal :punk:
.
ik wil eigenlijk meerdere muziekstijlen spelen dus is dit wel de goeie gitaar??? :chicken:

andere stijlen: jazz en blues bijvoorbeeld

bedankt

Daan_B
12 september 2008, 16:46
Je kan elke stijl op welke gitaar dan ook spelen, of het klinkt is de vraag..

DUS!
Gebruik de zoekfunctie
Check Youtube/Google om te kijken hoe die klinkt
Ga naar de winkel een hoor zelf hoe die klinkt!

:hippie:

RoelTM
12 september 2008, 17:25
de GAX 30 heeft 2 humbuckers, erg goed voor metal, maar als je ook blues en jazz wil spelen, moet je misschien op zoek naar een gitaar met HSS (humbucker, single, single), die schijnen wel beter te zijn op dat gebied...

verder is een goede versterker ook erg belangrijk, die bepaald (helaas) het grootste gedeelte van het geluid.
de Roland Cube wordt vaak aangeraden voor beginners: goed geluid voor een lage prijs

maar het beste kun je nog even naar de muziekwinkel gaan en het even uitproberen...
want al kan de beste gitarist ter wereld (niet dat die bestaat ofzo) je wat aanraden, als je het niks vind, vind je het niks

gitaar dummy
12 september 2008, 17:35
[QUOTE=reviewer]Sound: Sounds good. Good for blues, soft/hard rock. Actually it's pretty much good for anything. I have a Roland Cube.QUOTE]

ik wou ook een roland cube 20x gaan kopen en als ik dit zie denk ik : moet lukken. Maar ergens las ik zoiets als:
solid body (gax 30) = rock metal
hollow body = blues jazz

moet ik me daar wat van aantrekken of is de gax30/roland cube 20 gewoon de combinatie waarme alles kan??

joskedentweede
12 september 2008, 17:38
blues gaat zeker met een solid body!
Jazz moet ook kunnen hoor, het klinkt alleen wat anders met een hollow body, sommigen zeggen beter.
Het is een soort trial and error vrees ik voor deze kwestie. Voldoende gitaren testen die alles aankunnen, maar met die ibbie zit je al redelijk goed mijn inziens.

RoelTM
12 september 2008, 17:38
het is je eerste gitaar + versterker neem ik aan?
dan is het prima hoor :)
vat het niet verkeerd op, maar als beginner heb je daar gewoon nog niet zo'n sterk gehoor voor...

Gitaar spelen is net als bier drinken: als je het niet lust, proef je ook geen verschil :satisfie:

TimmU
12 september 2008, 17:48
Ik heb een GAX30. Speelt ook best lekker jazz weg, neck humbucker, en dan tone rond zeven/8. Volle ronde tone. gaaf plankje hoor, veel plezier ermee!

macwilliams
12 september 2008, 19:38
Al zou je me de bestklinkende jazzgitaar in mn banden drukken, dan zou het nog niet jazzy klinken. Ik zou het eerst onder de knie moeten krijgen. Maar rock zou ik nog wel kunnen. En uit elke gitaar zou ik bij wijze van spreken metal kunnen krijgen. Maar zoals al opgemerkt,trial&error.

EuroCinema
12 september 2008, 20:32
de GAX 30 heeft 2 humbuckers, erg goed voor metal, maar als je ook blues en jazz wil spelen, moet je misschien op zoek naar een gitaar met HSS (humbucker, single, single), die schijnen wel beter te zijn op dat gebied...

Voor jazz zijn humbuckers veruit het meest gebruikt, zeker in de halspositie. Voor blues is het volgens mij 50/50, humbuckers of singles.

RoelTM
12 september 2008, 20:33
Voor jazz zijn humbuckers veruit het meest gebruikt, zeker in de halspositie. Voor blues is het volgens mij 50/50, humbuckers of singles.
owww... ok, nou dan wordt het deze gitaar TS :)

gitaar dummy
13 september 2008, 14:59
het is je eerste gitaar + versterker neem ik aan?
dan is het prima hoor :)
vat het niet verkeerd op, maar als beginner heb je daar gewoon nog niet zo'n sterk gehoor voor...

Gitaar spelen is net als bier drinken: als je het niet lust, proef je ook geen verschil :satisfie:
:rockon: niet verkeerd opgevat :) en ja het is mijn eerste gitaar

gitaar dummy
13 september 2008, 15:03
owww... ok, nou dan wordt het deze gitaar TS :)
yeehaa!!! :rockon: :rockon: :gitarist: