PDA

View Full Version : Escadron @ Simplon



JelmerOnGuitar
12 september 2008, 15:26
Gister speelde de Trash-metalband Escadron in de kleine zaal in Simplon, ik was erbij.

Ik ga meestal niet naar een concert toe om uit mijn dak te gaan in de pit, of bier te zuipen, maar om echt van de muziek te genieten. Ik kan dan ook erg goed genieten van muziek van hoogstaand niveau. En daarvoor ben je bij Escadron dus écht aan het goede adres!

De set duurde ongeveer 3 kwartier (niet erg goed op de tijd gelet) en deze 3 kwartier waren, net als de cd "tide of the fallen" KEIHARD... Echt, de riffs van gitarist Mendel bij de Leij (Bloodline), de ronkende bas van bassist Ype en de onuitputtende trashpatronen van drummer Adriaan komen ontíegelijk goed uit de verf live. Het is overduidelijk, als je naar de cd luistert, dat deze muziek niet makkelijk te spelen is. Echter speelden ze gister nagenoeg perfekt! Vol overtuiging werden er technisch erg hoogstaande nummers gespeeld.

De openende band had het geluid niet goed voor mekaar, de vocalen klonken iel, de ritme gitarist was niet te horen, de bas ook niet en de drum overheerste (solo-gitarist had een mooie sound). Dus ik kneep hem een beetje over het geluid van Escadron, maar dit had niet gehoeven. Eenmaal omgebouwd gingen de versterkers op 11 en werd er ongelovelijk hard gespeeld. Het was goed gedoseerd, je hoorde de verschillende instrumenten goed. Over de sounds van de gitaren kan ik alleen maar lovend spreken, je zou niet zeggen dat Mendel op een transistor Marshall speelt, de sound was erg lekker als je het mij vraagt.

Kortom: Een supergoed, energiek optreden van een heerlijke trash-metal band uit friesland. Het enige minpunt waar ik mee kom is een adempunt in de set. Tussen de nummers door kun je even bijkomen van alles wat er wel niet gebeurt in de nummers, maar tijdens de liederen zijn er nog niet echt ademmomenten, dit kan verbeterd worden als je het mij vraagt.

Erg goed gedaan jongens van Escadron, ga zo door! Ik verlang naar wat er komen gaat!!

Jelmer.

Bassbitch
12 september 2008, 18:16
Tsjongejonge, hadden jullie dat niet wat eerder kunnen zeggen!

Ik stond achter de bar, in het groene t-shirt :D

JelmerOnGuitar
13 september 2008, 19:21
Tsjongejonge, hadden jullie dat niet wat eerder kunnen zeggen!

Ik stond achter de bar, in het groene t-shirt :D
Haha nice XD, heb je het niet enigsinds gehoord dan?

Bassbitch
13 september 2008, 21:04
Ja, dat wel. Maar dan had je even hoi kunnen zeggen! Hoe zag jij eruit dan?

JelmerOnGuitar
16 september 2008, 12:17
Ja, dat wel. Maar dan had je even hoi kunnen zeggen! Hoe zag jij eruit dan?
hehe sorry, ik had een lichtgeel shirt aan, ben niet zo groot en was samen met een maat, we hebben wel bier gekocht:p Dus vast wel gezien.

Bloodline
2 november 2008, 21:13
Lol, heb deze hele topic niet eens gezien!

Dankjewel Jelmer ! En het nieuwe matriaal zal je zeker niet teleurstellen ;)

Tho
2 november 2008, 21:28
what the hell is afval metal?

Bloodline
3 november 2008, 12:13
hahaha, ok het is bedoelt als wals metal.. dat je omgeblazen wordt.


THRASH METAL.


tHrash ;)

Arvoitus
3 november 2008, 15:00
Ben het alleen niet eens met de omschrijving Thrash.
Maarja, daar zijn ook al miljoenen discussie's over geweest ... What's in a name?

Anyway ... Mendel, ik stuur je even een pb. Dan heb ik een paar vraagje's.

rocker_71
3 november 2008, 15:49
Cool Simplon, vroegah vaak geweest. :rockon:

JelmerOnGuitar
3 november 2008, 19:03
Lol, heb deze hele topic niet eens gezien!

Dankjewel Jelmer ! En het nieuwe matriaal zal je zeker niet teleurstellen ;)
Haha tuurlijk vriend, goeie show -> goed topic ;)